Skip to main content

Klacht over langdurige internetstoring – Zakelijke gevolgen en verzoek om compensatie

  • 18 juni 2025
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wil ik mijn ernstige ontevredenheid uiten over de voortdurende internetproblemen die wij al meer dan twee maanden ervaren met onze zakelijke aansluiting bij Odido. Ondanks herhaalde meldingen en een bericht dat de back-upverbinding de dienst tijdelijk zou overnemen, is de kwaliteit van deze verbinding onacceptabel slecht.

Op dit moment zijn alle verbonden apparaten instabiel of geheel offline, en onze zakelijke telefoonlijn functioneert niet, waardoor wij volledig onbereikbaar zijn voor klanten en partners. Dit heeft een directe en negatieve impact op onze bedrijfsvoering en onze reputatie. Klanten geven aan dat zij ons niet kunnen bereiken, en investeringen in online advertenties leveren geen resultaat meer op door het ontbreken van een stabiele verbinding.

Als zakelijke klant verwachten wij een snelle, professionele oplossing. De mededeling dat er “volgende week een monteur langskomt” is in dit geval volstrekt onvoldoende. Wij zijn inmiddels vele weken verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Wij verzoeken u dan ook dringend om:

  1. Binnen 48 uur een structurele oplossing te bieden of een concreet werkplan met een datum waarop het probleem definitief verholpen wordt.

  2. Een passende schadevergoeding voor het verlies aan bereikbaarheid en de zakelijke schade die wij hierdoor hebben opgelopen.

Indien wij op korte termijn geen oplossing of serieuze terugkoppeling ontvangen, zien wij ons genoodzaakt om verdere stappen te nemen, waaronder het melden van de situatie bij de ACM en ConsuWijzer, en het overwegen van juridische stappen.

Wij hopen dat u de ernst van de situatie begrijpt en dit met prioriteit behandelt.

Uitgelichte reactie

18 juni 2025

Hoi ​@Mosabv ,

Je praat op dit forum met andere Odido klanten over Odido consumenten producten. Dat is een homogene groep producten die inderdaad onderhevig zijn aan consumentenrecht.

Je noemt ACM en Consuwijzer. Dat zijn organisaties voor consumenten.  Jij hebt een zakelijke aansluiting, daar gelden andere voorwaarden voor. Meestal wijken de proposities ook af van vergelijkbare consumenten proposities en daarom bespreken we ze hier niet op het forum.

Je kunt jouw contract nakijken op een SLA en mogelijke vergoedingen die daarin vermeld staan.

De benoemde eisen van jou kun je hier dus ook niet kwijt. De zakelijke afdeling is hier niet aanwezig. Kijk op hun contactpagina hoe je met de zakelijke afdeling kunt communiceren. 

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9394 reacties
  • 18 juni 2025

Hoi ​@Mosabv ,

Je praat op dit forum met andere Odido klanten over Odido consumenten producten. Dat is een homogene groep producten die inderdaad onderhevig zijn aan consumentenrecht.

Je noemt ACM en Consuwijzer. Dat zijn organisaties voor consumenten.  Jij hebt een zakelijke aansluiting, daar gelden andere voorwaarden voor. Meestal wijken de proposities ook af van vergelijkbare consumenten proposities en daarom bespreken we ze hier niet op het forum.

Je kunt jouw contract nakijken op een SLA en mogelijke vergoedingen die daarin vermeld staan.

De benoemde eisen van jou kun je hier dus ook niet kwijt. De zakelijke afdeling is hier niet aanwezig. Kijk op hun contactpagina hoe je met de zakelijke afdeling kunt communiceren. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen