Ik moet toegeven dat ik dit bericht opstel in “opdracht” van mijn kinderen. Ik ben 77 jaar en heb vaak moeite met alle instellingen en zeker als het mis gaat (gebeurt toch regelmatig) Mijn kinderen komen dan om de zaak te (proberen) te herstellen. Nu hebben ze tegen mij gezegd dat ik via deze community moet vragen of het mogelijk is om mijn oude t50 modem (al jaren in gebruik) om te wisselen tegen een nieuwe (zij zeggen de Zyxel DX5401-B1). Is er een moderator die hier iets in kan betekenen???
Reeds dank voor reageren, groet Gerard
Hey @Wijchen, hiervoor ben je aan het juiste adres!
Het nieuwste modem voor DSL is inderdaad de T-54, voor glasvezel is dat de T-56. Ik heb je direct een T-56 opgestuurd! De T-50 hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Zodra de T-56 onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Meestal moet je het modem binnen 5 werkdagen ontvangen. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.
Hey @Wijchen, hiervoor ben je aan het juiste adres!
Het nieuwste modem voor DSL is inderdaad de T-54, voor glasvezel is dat de T-56. Ik heb je direct een T-56 opgestuurd! De T-50 hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Zodra de T-56 onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Meestal moet je het modem binnen 5 werkdagen ontvangen. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.
Heej Tommy, dank voor je snelle reactie. Mijn vraag (van de kinderen!) moet nu ook niet de mediaconverter vervangen worden en komt er een monteur aansluiten??
Groet Gerard
Hoi @Wijchen
De t50 router is verbonden met een ethernet kabel met de ONT. Je kunt dezelfde kabel gebruiken en die in de t56 stoppen. De ONT hoeft niet vervangen te worden.
Beste Odido moderators, onze oude t-50 heeft de laatste weken veel kuren, verbinding valt weg en zwak signaal. Is het mogelijk om deze te vervangen voor een nieuwere versie? Alvast dank
Hi @Jordi81, zeker weten! Geen probleem. Wel zie ik dat je gegevens in je Community profiel niet kloppen, de geboortedatum komt niet overeen. Kan je de juiste gegevens in je profiel zetten? Laat het weten, dankjewel!
Gedaan
Hi @Jordi81, zeker weten! Geen probleem. Wel zie ik dat je gegevens in je Community profiel niet kloppen, de geboortedatum komt niet overeen. Kan je de juiste gegevens in je profiel zetten? Laat het weten, dankjewel!
done
Goede morgen,
ik heb de laatste dagen ook veel problemen met de T50, verbinding valt vaak weg.
Zou ik een T56 kunnen ontvangen?
BVD.
@Jry Tuurlijk, ik regel graag een nieuw modem voor je, zodat je weer zorgeloos kan genieten van ons Internet! 
Het nieuwe modem is besteld en onderweg naar jou. Je ontvangt het modem binnen 2 tot 5 werkdagen. Daarnaast ontvang je een e-mail ter bevestiging en track & trace code om je bestelling te volgen.
Het oude modem hoeft niet geretourneerd te worden, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Gedaan
Hi @Jordi81, zeker weten! Geen probleem. Wel zie ik dat je gegevens in je Community profiel niet kloppen, de geboortedatum komt niet overeen. Kan je de juiste gegevens in je profiel zetten? Laat het weten, dankjewel!
done
Hi Cheyenne,
Kan je nog laten weten of het zo helemaal goed is?
@Jry Tuurlijk, ik regel graag een nieuw modem voor je, zodat je weer zorgeloos kan genieten van ons Internet! 
Het nieuwe modem is besteld en onderweg naar jou. Je ontvangt het modem binnen 2 tot 5 werkdagen. Daarnaast ontvang je een e-mail ter bevestiging en track & trace code om je bestelling te volgen.
Het oude modem hoeft niet geretourneerd te worden, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Inmiddels ontvangen en geïnstalleerd, alles werkt weer top! Bedankt voor de snelle actie.
@Jry Tuurlijk, ik regel graag een nieuw modem voor je, zodat je weer zorgeloos kan genieten van ons Internet! 
Het nieuwe modem is besteld en onderweg naar jou. Je ontvangt het modem binnen 2 tot 5 werkdagen. Daarnaast ontvang je een e-mail ter bevestiging en track & trace code om je bestelling te volgen.
Het oude modem hoeft niet geretourneerd te worden, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Hoi Teresa,
Zou ik hiervoor ook in aanmerking komen? Ik heb ook al een 5 jaar de t50 router, en de laatste tijd is de wifi behoorlijk slecht. Alles al meerdere keren gereset, maar lijkt niet te helpen.
Tuurlijk, dat regel ik met alle liefde voor je!
@KeenEast
Ik heb gelijk een nieuw modem jouw kant opgestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Het oude modem hoeft niet meer retour, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Ik wens je alvast veel plezier van de nieuwe apparatuur!
Goedemiddag, ik zou ook graag mijn T-50 modem vervangen voor een nieuwe. Is dit mogelijk? Bij voorbaat dank!
@coenvdveen Tuurlijk mag jij dat! Ik heb overlegd en paashaas komt het gloednieuwe modem langsbrengen. Is dat niet geweldig?! 

Je ontvangt hier nog een e-mail over ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. het oude modem hoeft niet meer retour, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Ik wens je er alvast veel plezier van en een goed Paasweekend! 
Goedemiddag, ook helaas bij ons thuis een instabiele verbinding met de t50. En na meerdere keren contact met klantenservice wel uit- gereset. Graag zou ik ook willen proberen of het beter wordt met een nieuw modem en wifi punt. Indien nodig hierbij mijn toestemming. Alvast bedankt!
Hoi @Tim10000, welkom op onze community!
Hiervoor ben je aan het juiste adres. Bedankt voor het invullen van al je gegevens, hierdoor heb ik je direct een T-56 met wifipunt kunnen opsturen. Zodra deze onderweg zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De T-50 hoeven we ook niet meer retour, die mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Kan je mij laten weten of het nieuwe modem een verbetering laat zien? Alvast bedankt!
Goedendag,
Ook ik merk dat mijn wifi,ondanks 2 wifipunten niet stabiel is en vaak apparaten geen verbinding met wifi maken. Dit ook omdat de router nu maar max 32 apparaten toelaten. Dat is helaas niet voldoende in mijn huis (slimmer huis,nog geen echt smarthome maar het begint er op te lijken). De wifipunten maken al helemaal geen verbinding meer. Ook de snelheid wordt (ook alleen met de router) royaal niet gehaald (max 500).
Graag zowel de router als de wifipunten omwisselen.
Groeten,
Riny
Hi @Riny Feller, ik wil ook niks liever dan dat de wifi weer top in orde gaat werken! Ik regel met liefde dan ook nieuwe apparatuur voor je. Zou je je community profiel willen aanvullen met je geboortedatum? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit voor je in orde maken. Wil je een seintje geven in dit topic zodra je dit hebt aangepast? Dank je wel alvast!
@Riny Feller geweldig, dank je wel voor het snelle handelen! Ik heb je direct een nieuw modem toegestuurd. De wifipunten kan ik nog niet direct voor je vervangen omdat je dan dezelfde type wifipunten ontvangt als die je nu hebt, maar deze zijn niet compitabel met het T-56 modem. Wil je een seintje geven zodra je het nieuwe modem binnen hebt? Dan kunnen we als dit administratief verwerkt is ook de correcte wifipunten toesturen. Dank je wel alvast!
Goedendag,
Het nieuwe modem is binnen. Kun je regelen dat we ook de correcte wifipunten ontvangen?
Alvast bedankt
Hi @Riny Feller, ik wilde dit meteen voor je in orde maken, echter zie ik dat ze vanmorgen al zijn omgeruild voor de WX5600's! Deze zullen spoedig jouw kant op komen. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten, ik sta voor je klaar.
Goedenavond
Ik heb al geruime tijd problemen met het wegvallen van zowel de wifi als de bekabelde verbinding.
Ik heb ook een zyxel t50 in huis. Zou deze vervangen kunnen worden?
Mvg maiko
Hoi @Maiko123, daar kan ik je zeker bij helpen!
Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik help je hier graag bij. Om het modem voor je te kunnen omruilen, heb ik nog de laatste 4 cijfers van je IBAN nodig in je profiel. Wil je die nog even toevoegen? Dan kijk ik het direct voor je na en zorg ik dat er een nieuw modem jouw kant op komt. Geef je mij een hier seintje als je dat gedaan hebt? Dan regel ik de rest!