Skip to main content

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140 <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp open https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de router.

Op je vraag of mijn WP wel of geen IPv4 krijgt, ben ik een beetje overvraagd. In de Zyxel router onder verbindingen staat geen apparaat met hetzelfde Mac adres als dat van de warmtepomp. De warmtepomp geeft het volgende weer; (Op verzoek van de Nibe specialist heb ik de dns ook al eens gewijzigd in 8.8.8.8, ook zonder gevolg)

 

En op 


Er is recent wel een update geweest van de Zyxel bij mijn weten, om wat issues op te lossen.

Maar blijkbaar heeft deze update iets anders weer tot een issue gemaakt, zoals dit probleem.

Neem aan dat de melding ‘Automatisch’ slaat op dat hij via DHCP een IP opvraagt.

Kun je die andere velden ook invullen, dus naast de DNS waarde?

Dus is het ook mogelijk om een fixed IP-adres, netmask en gateway in te vullen?

 


Er is recent wel een update geweest van de Zyxel bij mijn weten, om wat issues op te lossen.

Maar blijkbaar heeft deze update iets anders weer tot een issue gemaakt, zoals dit probleem.

Neem aan dat de melding ‘Automatisch’ slaat op dat hij via DHCP een IP opvraagt.

Kun je die andere velden ook invullen, dus naast de DNS waarde?

Dus is het ook mogelijk om een fixed IP-adres, netmask en gateway in te vullen?

 

Ik kan die velden op zich wel vullen, maar mijn router ‘ziet’ de WP totaal niet. Heeft het dan zin om zelf iets in te vullen?

Pieter_B, ik zie dat jij een medeklant bent en superuser. Ontzettend fijn dat je zo meedenkt! Als dit probleem echter niet softwarematig/ qua instellingen op te lossen is, wat is dan het moment dat iemand van Odido met een oplossing komt? 

Cheyenne van Odido reageerde vrijwel direct met het ruilen van mijn modem voor de T54. LOost dat iets op?


@Cheyenne van Odido kun je eens meekijken of je ​@RobinHH kunt helpen in een ruil van een modem?

Wil niet zeggen dat dit het oplost, maar proberen is een optie.

Vandaag ook iemands feedback gehad over een NAS die problemen gaf, die heeft nu een eigen modem gekocht en draaien op de Odido connectie zonder issues voor zijn NAS.

Dus Zyxel komt steeds meer naar voren als een router met ‘issues’, waar men het ene probleem oplost .. maar er andere voor terug komen .. helaas.


@Pieter_B Dankjewel voor de tip! 

@RobinHH Ik heb meteen een nieuw modem jouw kant opgestuurd om dit te testen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Ook ontvang je instructies voor het retourneren van je oude modem. 

Laat je het mij weten als je het modem hebt ontvangen en getest? Ik sta klaar om je verder te helpen indien nodig! 


Dank je wel Pieter en Teresa!

ik ga eea testen zodra het modem binnen is en zal hier laten weten of het de oplossing is!


Hallo, ik heb ook problemen met het verbinden van mijn Harman Kardon speaker. De klantenservice is niet behulpzaam en nu moet ik de keuze maken om mijn contract weer te ontbinden en terug te gaan naar Ziggo waar ik deze problemen niet had. Kunnen jullie mij een update geven of het probleem al is opgelost en welke route ik moet lopen om het te koppelen? Bedankt alvast


@diyer Natuurlijk wil ik niets liever dan dat jij kan genieten van je Harman Kardon speaker. Ik help je gelijk verder om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 uit te schakelen of WPA-3 > WPA 2 te zetten? Je kunt dit aanpassen door in te lossen op het modem. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Kom je er niet uit, dan pas ik het natuurlijk ook met alle liefde voor je aan! Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN?

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


Reageer