Skip to main content

Sinds kort heb ik T-MobileThuis met het Zyxel T56 modem.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens een handleiding van de T56 vinden, daarom deze vraag.

Waarvoor dient de WiFi-knop aan de zijkant van het modem (boven de WPS-knop)?

Alvast dank voor het antwoord.

@Martud2 Hier vind je een uitgebreide handleiding van de T56 (en een paar vergelijkbare routers). Houd er wel rekening mee dat op die van T-Mobile aangepaste firmware staat en daarom niet alle functies beschikbaar zijn.


Allen dank voor de antwoorden. Zeker ook TMTV voor de uitgebreide handleiding.

Ik ben maar een leek, maar waarom zou je je WiFi ooit uitzetten?


Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….


@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! 😀


Top. Thanks voor jullie hulp Alles draait nu zoals het hoort. Perfect zo.


Hey @TheWizzard2203, ik ben emteen voor je gaan kijken en alles is netjes geretourneerd. Super bedankt! 


Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….

Hoi Sven,

Die actie van jou van vanmorgen was de Golden Master 😉 Tot nu toe lijkt het erop dat alles perfect werkt. Heb ook de 2 WX5600 wifipunten aan de praat gekregen. Dat ik die niet aan de praat kreeg bleek puur aan mezelf te liggen. Ik heb niet genoeg geduld gehad om ze de initiële setup door te laten lopen zodat de gegevens uit de modem goed ingelezen waren.  Daarnaast had ik, ik meen stap 1.5 uit de handleiding verkeerd geïniterpreteerd. Ze doen het nu in ieder geval prima. Althans laat ik niet te vroeg victorie kraaien. Maar op dit moment draait alles hoe het eerst ook draaide op die T50 maar dan beter en nu natuurlijk WiFi 6. Dat is voor thuiswerken met bestanden op een server op 't werk toch fijner. Ik ben op dit moment erg blij maar ik blijf voorlopig even monitoren. Volgens mij heb ik nog wel even om die ‘oude’ devices te retourneren meen ik. Zullen we anders afspreken dat ik e.e.a. een week aankijk en als zich dan geen rariteiten voordoen dat ik jullie de ‘oude’ devices retourneer?

 


Hi @TheWizzard2203, ik heb besloten om je een nieuwe T-56 op te sturen. Of dit het oplost durf ik niet te zeggen maar is het proberen zeker waard. Als je het modem ontvangen hebt, wil je ons dan een terugkoppeling geven? Alvast bedankt!


Hi @TheWizzard2203, bedankt voor je terugkoppeling.

Je hebt 30 dagen de tijd om je devices te retourneren. De apparaten moeten sowieso retour omdat dit systematisch vast staat op het serienummer en MAC-adressen. 


@Tommie van Odido en @Sven-Odido . Ik heb gisteren een doos met oude devices en een T56 retour gezonden onder verzendingsnummer JVGLOTC0066266899. Als 't goed is zal het pakket vandaag of morgen bij jullie worden afgeleverd. Beide heren en Priscilla bedankt voor jullie inzet en hulp. Wel jammer dat e.e.a. allemaal zo lang heeft moeten duren, toch nog ruim 2 weken en dat het met zoveel gesteggel moest voordat er actie werd ondernomen; dat had ook anders gekund. Van meet af aan had ik aangegeven ook een IT expert te zijn (is immers mijn werk) maar toch ben ik behandeld als een totale onwetende nitwit. Dat is niet terecht!

Uiteindelijk bleek ik hier alles perfect geconfigureerd te hebben en bleek het te liggen aan dingen die allemaal buiten mijn bereik uitgevoerd moesten worden; een monteur die de mediaconverter kwam tunen en een paar software updates voor de T56 die alles hebben opgelost. 

Maar nogmaals ik ben blij dat het opgelost is en nogmaals dank voor jullie inzet.


Zo hoorde ik van de monteur vanmorgen dat het bijvoorbeeld erg vreemd was dat de T50 überhaupt nog werkt als ik deze weer aansluit. Kan het niet zijn dat er 2 actieve routers op mijn adres geactiveerd staan bij jullie en dat dit ervoor zorgt dat er steeds problemen ontstaan?

Dat is heel normaal, is geen registratie over welke modem of niet zo mogen werken op een aansluiting. Elk door ons geleverd werkt out of the box. 

Ik heb zojuist een nieuwe firmware geinstalleerd, die een aantal verbeteringen heeft in relatie tot wat je ervaart. Kan je eens kijken of dit de komende dagen goed gaat. 

 


Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren. 

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet 😉. Beide manieren hebben pros en cons.

100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?


Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren. 

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet 😉. Beide manieren hebben pros en cons.


Hoi @Sven-Odido,

Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?

Het is dat ik nu naar m'n werk moet anders had ik nog even die beide Zyxel 5600 WP's opnieuw geïnstalleerd om te kijken of ze 't nu wel doen. Dat doe ik dan straks als ik weer thuiskom wel. Laat het je nog weten. In ieder geval alvast dank voor deze ingreep. Ik hou 't in de gaten en laat je wel een update horen over de bevindingen en sowieso terugkoppeling mbt die WP's.

Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.

Nogmaals ik blijf monitoren en geef je nog wel een terugkoppeling hierop.

 

 


Nou. het is vervelend om altijd gelijk te krijgen zo ook in dit geval.  Er bleek dus een demping op de media converter te zitten waardoor er een monteur moest langskomen. Precies wat Priscilla mij initieel ook al zei. Een schande dat dit via allerlei omwegen zo lang heeft moeten duren!  Vanmorgen is er een monteur langsgeweest die heeft e.e.a. nagekeken en een paar dingen vervangen. Nu lijkt het weer prima te werken, ook met die nieuwe T56 modem die ik overigens wederom precies hetzelfde ingesteld had als voorheen, maar deze keer werkte het dus wel, althans dat lijkt zo te zijn tot nu toe.

Ik krijg alleen die 2 T5600 Wifipunten niet aan de praat. Het staat zo simpel beschreven in jullie handleiding alleen bij mij gebeuren er andere dingen, bij allebei de WP's.

Ik sluit ze aan met een kabel op een van de 4 lan poorten op de modem. Stroomstekker erin, wifipunt aanzetten, dan gaat het groene powerledje knipperen. Daarna gaat ook het wifi lampje groen branden en dan staat er in de handleiding dat de powerled oranje moet gaan branden. Op dat moment heeft het wifipunt verbinding. Bij mij echter knippert het powerledje afwisselend rood en dan weer oranje totdat ie dan oranje blijft. Je zou er dan vanuit kunnen gaan, zoals ook in de handleiding staat, dat er dan verbinding is. Dan hang ik 'm op de slaapkamer en sluit ik 'm weer aan op stroom. Gaat eerst die powerled weer groen knipperen en vervolgens blijft ie groen branden en gaat na 10 seconden ook de wifi led groen branden. Echter worden beide wifi punten niet in de router gezien, kortom ze werken niet. Wanneer ik dan op 1 zo'n wifi punt twee devices via kabel aansluit krijgen betreffende apparaten een apipa ip. Exact deze situatie werkte met de T50 en de 2 oude wifipunten wel prima.

Ik heb natuurlijk beide wifipunten al herhaaldelijk naar factory default gereset en ook herhaaldelijk de procedure in jullie handleiding herhaald, alleen zonder resultaat. Wat nu?

 


Beste mensen. Nu ruim 8 uur later kan ik constateren dat de problemen met de T56 helaas niet opgelost zijn. Ik ervaar wederom wifi dropouts en zelfs zo erg dat bepaalde devices geen verbinding meer kunnen maken waaronder beveiligings camera's, mijn iphone en nog een paar devices. Ik weet het op dit moment niet meer. Ik zit al 2 weken te klooien. Hoe gaan we hiermee verder? Met de T50 werkt alles prima (behalve 't feit dat ik dan geen wifi ax oftewel wifi 6 heb. Het rottige is dat e.e.a. met de T56 een aantal uren goed gaat en dan ineens out of the blue begint het gezeik. Ik kan het merken aan dat een mega simpel wifi device, een Lenovo Smartclock 2 op 2,4Ghz ineens aangeeft geen verbinding meer te hebben. Gek genoeg is dit simpele device het eerste device dat het in de gaten heeft dat er geen wifi verbinding meer is en waaraan ik dus kan zien dat er een wifi dropout is. Vervolgens gooi ik het netwerk op m'n iphone weg, als in vergeet netwerk, probeer dan opnieuw te verbinden maar dat lukt dan niet. Ook geeft m'n security systeem aan, dat via kabel is verbonden, geen verbinding meer te hebben.

Kan het eventueel toch niet zijn dat er aan jullie kant iets ingesteld staat dat ervoor zorgt dat er bij mij roet in 't eten gegooid wordt? Zo hoorde ik van de monteur vanmorgen dat het bijvoorbeeld erg vreemd was dat de T50 überhaupt nog werkt als ik deze weer aansluit. Kan het niet zijn dat er 2 actieve routers op mijn adres geactiveerd staan bij jullie en dat dit ervoor zorgt dat er steeds problemen ontstaan? Ik heb bij mijn moeder ook die T56 geïnstalleerd met een WX5600 wifipunt en daar werkt alles als een zonnetje (zij heeft een soortgelijke netwerkopstelling als dat ik hier heb). Kunnen jullie anders eens kijken welke instellingen er bij haar eventueel anders staan als bij mij?

Ik hoop dat jullie dit snel voor me kunnen oplossen want dit is zo geen doen. Graag hulp.


Ik heb de router binnen. Nu eerst afwachten totdat dat probleem met die demping opgelost is. Hoe vliegen jullie dat aan eigenlijk?


100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?

De beste manier is om ze te laten opstarten zonder een kabel erin, dan achter op met een paperclip  het reset knopje in te drukken tot dat het powerlampje gaat knipperen. Terwij die opnieuw opstart kan je de kabel aansluiten. 


Hoi.

Ik krijg vanmorgen een mailbericht dat de door mij retour gezonden items nog steeds niet ontvangen zijn. Het is reeds een week geleden dat ik e.e.a. verzonden heb, zie 't pakketnummer. Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit zsm verwerkt gaat worden?


Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen! 


Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen! 

@Tommie van Odido Ik kreeg inderdaad op verschillende dagen bericht dat de ene dag het modem ontvangen was, er werd geen type genoemd en ik had er 2 opgestuurd; een T50 en een T56 die ik als test had, en een dag later een bevestiging dat de wifi punten binnen waren. Ik ga ervan uit, echter assumption is the mother of all fuck-ups zeg ik altijd, dat 't nu zo goed is.


@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! 😀

Zeker. Ik heb alleen nu nog een probleem met dat ik mijn mobiele abbo niet meer kan koppelen op zowel de website als in de Odido app met m'n internet only abbo bij jullie. Dit had ik voorheen altijd wel toen jullie nog T-Mobile heette. Ik heb daarover gebeld me Tatjana van de helpdesk en zij kon het ook niet oplossen en heeft voor het ‘techteam’ een melding erover aangemaakt. 

Ik zag namelijk dat jullie 2 nieuwe internet snelheden boven 1GB aanboden en was benieuwd hoeveel me die zouden gaan kosten met de klantenkorting eraf. 


Even een update over bovenstaande. Het blijkt dat Tatjana mijn probleem cq vraagstelling verkeerd begrepen had en e.e.a. had doorgestuurd naar een verkeerde afdeling waardoor ik er niets meer van hoorde en er ook qua oplossing niets gebeurde. Na wederom zelf gebeld te hebben heeft een andere medewerkster mijn probleem opgelost door een simpele actie. Wellicht is het handiger voor Odido om voortaan beter gekwalificeerd personeel aan te nemen. Dat scheelt een hoop frustratie bij klanten en kan alleen maar bijdragen aan het verbeteren van de QoS van Odido.


Hoe gaan we hier nu mee verder?


Hallo @Martud2 

Je hebt verder wel dit topic over de Zyxel-T56 op de community :

 

 


Reageer