Even een update over bovenstaande. Het blijkt dat Tatjana mijn probleem cq vraagstelling verkeerd begrepen had en e.e.a. had doorgestuurd naar een verkeerde afdeling waardoor ik er niets meer van hoorde en er ook qua oplossing niets gebeurde. Na wederom zelf gebeld te hebben heeft een andere medewerkster mijn probleem opgelost door een simpele actie. Wellicht is het handiger voor Odido om voortaan beter gekwalificeerd personeel aan te nemen. Dat scheelt een hoop frustratie bij klanten en kan alleen maar bijdragen aan het verbeteren van de QoS van Odido.
@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! ![:grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f600.png?v=2.2.7)
Zeker. Ik heb alleen nu nog een probleem met dat ik mijn mobiele abbo niet meer kan koppelen op zowel de website als in de Odido app met m'n internet only abbo bij jullie. Dit had ik voorheen altijd wel toen jullie nog T-Mobile heette. Ik heb daarover gebeld me Tatjana van de helpdesk en zij kon het ook niet oplossen en heeft voor het ‘techteam’ een melding erover aangemaakt.
Ik zag namelijk dat jullie 2 nieuwe internet snelheden boven 1GB aanboden en was benieuwd hoeveel me die zouden gaan kosten met de klantenkorting eraf.
@TheWizzard2203 Super dat alles nu weer draait naar behoren. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden hè! ![:grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f600.png?v=2.2.7)
Top. Thanks voor jullie hulp Alles draait nu zoals het hoort. Perfect zo.
Hey @TheWizzard2203, ik ben emteen voor je gaan kijken en alles is netjes geretourneerd. Super bedankt!
Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen!
@Tommie van Odido Ik kreeg inderdaad op verschillende dagen bericht dat de ene dag het modem ontvangen was, er werd geen type genoemd en ik had er 2 opgestuurd; een T50 en een T56 die ik als test had, en een dag later een bevestiging dat de wifi punten binnen waren. Ik ga ervan uit, echter assumption is the mother of all fuck-ups zeg ik altijd, dat 't nu zo goed is.
Hey @TheWizzard2203, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het pakket bij ons aangekomen is. Het verwerken hiervan duurt twee tot zes werkdagen. We zitten nu op dag twee. Als het goed is gaat het helemaal goedkomen!
Hoi.
Ik krijg vanmorgen een mailbericht dat de door mij retour gezonden items nog steeds niet ontvangen zijn. Het is reeds een week geleden dat ik e.e.a. verzonden heb, zie 't pakketnummer. Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit zsm verwerkt gaat worden?
@Tommie van Odido en @Sven-Odido . Ik heb gisteren een doos met oude devices en een T56 retour gezonden onder verzendingsnummer JVGLOTC0066266899. Als 't goed is zal het pakket vandaag of morgen bij jullie worden afgeleverd. Beide heren en Priscilla bedankt voor jullie inzet en hulp. Wel jammer dat e.e.a. allemaal zo lang heeft moeten duren, toch nog ruim 2 weken en dat het met zoveel gesteggel moest voordat er actie werd ondernomen; dat had ook anders gekund. Van meet af aan had ik aangegeven ook een IT expert te zijn (is immers mijn werk) maar toch ben ik behandeld als een totale onwetende nitwit. Dat is niet terecht!
Uiteindelijk bleek ik hier alles perfect geconfigureerd te hebben en bleek het te liggen aan dingen die allemaal buiten mijn bereik uitgevoerd moesten worden; een monteur die de mediaconverter kwam tunen en een paar software updates voor de T56 die alles hebben opgelost.
Maar nogmaals ik ben blij dat het opgelost is en nogmaals dank voor jullie inzet.
Hi @TheWizzard2203, bedankt voor je terugkoppeling.
Je hebt 30 dagen de tijd om je devices te retourneren. De apparaten moeten sowieso retour omdat dit systematisch vast staat op het serienummer en MAC-adressen.
Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….
Hoi Sven,
Die actie van jou van vanmorgen was de Golden Master
Tot nu toe lijkt het erop dat alles perfect werkt. Heb ook de 2 WX5600 wifipunten aan de praat gekregen. Dat ik die niet aan de praat kreeg bleek puur aan mezelf te liggen. Ik heb niet genoeg geduld gehad om ze de initiële setup door te laten lopen zodat de gegevens uit de modem goed ingelezen waren. Daarnaast had ik, ik meen stap 1.5 uit de handleiding verkeerd geïniterpreteerd. Ze doen het nu in ieder geval prima. Althans laat ik niet te vroeg victorie kraaien. Maar op dit moment draait alles hoe het eerst ook draaide op die T50 maar dan beter en nu natuurlijk WiFi 6. Dat is voor thuiswerken met bestanden op een server op 't werk toch fijner. Ik ben op dit moment erg blij maar ik blijf voorlopig even monitoren. Volgens mij heb ik nog wel even om die ‘oude’ devices te retourneren meen ik. Zullen we anders afspreken dat ik e.e.a. een week aankijk en als zich dan geen rariteiten voordoen dat ik jullie de ‘oude’ devices retourneer?
Okay. Dan ga ik dat doen. Thanks. To be continued….
100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?
De beste manier is om ze te laten opstarten zonder een kabel erin, dan achter op met een paperclip het reset knopje in te drukken tot dat het powerlampje gaat knipperen. Terwij die opnieuw opstart kan je de kabel aansluiten.
Hoi @Sven-Odido,
Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?
Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren.
Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.
Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet
. Beide manieren hebben pros en cons.
100% waar. Ben ook blij met jullie handelwijze hierin hoor. No worries. Voor de zekerheid nog even navragen. Wat is nu de exacte en correcte wijze om die Zyxel T5600 WP's te resetten naar factory defaults?
Hoi @Sven-Odido,
Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?
Je modem afgelopen nacht ook de automatisch update gehad, zoals het hoort. Maar de versie die ik handmatig heb geinstalleerd is nieuwer, die hopen we snel bij iedereen te kunnen laten installeren.
Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.
Bij sommige providers is dat inderdaad het geval, maar bij ons niet
. Beide manieren hebben pros en cons.
Hoi @Sven-Odido,
Kijk, dat is het dus. Nu werkt alles weer inderdaad. Ik zag dat de systeeminfo van de modem aangaf dat ‘ie pas 20 minuten online was en de kleuren van de GUI waren ineens blauw ipv roze. Ik dacht ook al er moet iets gebeurd zijn. De items die eerst ineens niet meer verbonden waren zijn nu weer verbonden. Thanks. By the way, heb jij die update handmatig gepushed? En zou dat normaliter automatisch moeten gaan of…..?
Het is dat ik nu naar m'n werk moet anders had ik nog even die beide Zyxel 5600 WP's opnieuw geïnstalleerd om te kijken of ze 't nu wel doen. Dat doe ik dan straks als ik weer thuiskom wel. Laat het je nog weten. In ieder geval alvast dank voor deze ingreep. Ik hou 't in de gaten en laat je wel een update horen over de bevindingen en sowieso terugkoppeling mbt die WP's.
Over wat je zei over de modems. De monteur gaf aan dat het bij andere providers het zo is dat wanneer je een nieuwe modem ontvangt de ‘oude’ in hun systeem gedeactiveerd wordt zodat deze ook niet meer gebruikt kan worden. Hij was zelf redelijk verbaast toen ik aangaf dat ik de T50 weer had aangesloten zodat alles weer werkte. Vandaar m'n opmerking en het idee dat er daar misschien iets verkeerd ging met een eventuele dubbele registratie oid.
Nogmaals ik blijf monitoren en geef je nog wel een terugkoppeling hierop.
Zo hoorde ik van de monteur vanmorgen dat het bijvoorbeeld erg vreemd was dat de T50 überhaupt nog werkt als ik deze weer aansluit. Kan het niet zijn dat er 2 actieve routers op mijn adres geactiveerd staan bij jullie en dat dit ervoor zorgt dat er steeds problemen ontstaan?
Dat is heel normaal, is geen registratie over welke modem of niet zo mogen werken op een aansluiting. Elk door ons geleverd werkt out of the box.
Ik heb zojuist een nieuwe firmware geinstalleerd, die een aantal verbeteringen heeft in relatie tot wat je ervaart. Kan je eens kijken of dit de komende dagen goed gaat.
Beste mensen. Nu ruim 8 uur later kan ik constateren dat de problemen met de T56 helaas niet opgelost zijn. Ik ervaar wederom wifi dropouts en zelfs zo erg dat bepaalde devices geen verbinding meer kunnen maken waaronder beveiligings camera's, mijn iphone en nog een paar devices. Ik weet het op dit moment niet meer. Ik zit al 2 weken te klooien. Hoe gaan we hiermee verder? Met de T50 werkt alles prima (behalve 't feit dat ik dan geen wifi ax oftewel wifi 6 heb. Het rottige is dat e.e.a. met de T56 een aantal uren goed gaat en dan ineens out of the blue begint het gezeik. Ik kan het merken aan dat een mega simpel wifi device, een Lenovo Smartclock 2 op 2,4Ghz ineens aangeeft geen verbinding meer te hebben. Gek genoeg is dit simpele device het eerste device dat het in de gaten heeft dat er geen wifi verbinding meer is en waaraan ik dus kan zien dat er een wifi dropout is. Vervolgens gooi ik het netwerk op m'n iphone weg, als in vergeet netwerk, probeer dan opnieuw te verbinden maar dat lukt dan niet. Ook geeft m'n security systeem aan, dat via kabel is verbonden, geen verbinding meer te hebben.
Kan het eventueel toch niet zijn dat er aan jullie kant iets ingesteld staat dat ervoor zorgt dat er bij mij roet in 't eten gegooid wordt? Zo hoorde ik van de monteur vanmorgen dat het bijvoorbeeld erg vreemd was dat de T50 überhaupt nog werkt als ik deze weer aansluit. Kan het niet zijn dat er 2 actieve routers op mijn adres geactiveerd staan bij jullie en dat dit ervoor zorgt dat er steeds problemen ontstaan? Ik heb bij mijn moeder ook die T56 geïnstalleerd met een WX5600 wifipunt en daar werkt alles als een zonnetje (zij heeft een soortgelijke netwerkopstelling als dat ik hier heb). Kunnen jullie anders eens kijken welke instellingen er bij haar eventueel anders staan als bij mij?
Ik hoop dat jullie dit snel voor me kunnen oplossen want dit is zo geen doen. Graag hulp.
Nou. het is vervelend om altijd gelijk te krijgen zo ook in dit geval. Er bleek dus een demping op de media converter te zitten waardoor er een monteur moest langskomen. Precies wat Priscilla mij initieel ook al zei. Een schande dat dit via allerlei omwegen zo lang heeft moeten duren! Vanmorgen is er een monteur langsgeweest die heeft e.e.a. nagekeken en een paar dingen vervangen. Nu lijkt het weer prima te werken, ook met die nieuwe T56 modem die ik overigens wederom precies hetzelfde ingesteld had als voorheen, maar deze keer werkte het dus wel, althans dat lijkt zo te zijn tot nu toe.
Ik krijg alleen die 2 T5600 Wifipunten niet aan de praat. Het staat zo simpel beschreven in jullie handleiding alleen bij mij gebeuren er andere dingen, bij allebei de WP's.
Ik sluit ze aan met een kabel op een van de 4 lan poorten op de modem. Stroomstekker erin, wifipunt aanzetten, dan gaat het groene powerledje knipperen. Daarna gaat ook het wifi lampje groen branden en dan staat er in de handleiding dat de powerled oranje moet gaan branden. Op dat moment heeft het wifipunt verbinding. Bij mij echter knippert het powerledje afwisselend rood en dan weer oranje totdat ie dan oranje blijft. Je zou er dan vanuit kunnen gaan, zoals ook in de handleiding staat, dat er dan verbinding is. Dan hang ik 'm op de slaapkamer en sluit ik 'm weer aan op stroom. Gaat eerst die powerled weer groen knipperen en vervolgens blijft ie groen branden en gaat na 10 seconden ook de wifi led groen branden. Echter worden beide wifi punten niet in de router gezien, kortom ze werken niet. Wanneer ik dan op 1 zo'n wifi punt twee devices via kabel aansluit krijgen betreffende apparaten een apipa ip. Exact deze situatie werkte met de T50 en de 2 oude wifipunten wel prima.
Ik heb natuurlijk beide wifipunten al herhaaldelijk naar factory default gereset en ook herhaaldelijk de procedure in jullie handleiding herhaald, alleen zonder resultaat. Wat nu?
En toen kwam er geen antwoord meer.
Ik heb de router binnen. Nu eerst afwachten totdat dat probleem met die demping opgelost is. Hoe vliegen jullie dat aan eigenlijk?
@Tommie van Odido Hoi Tom. Als 't goed is krijg ik vandaag jullie pakket binnen. Maar zoals aangegeven lijkt het mij zinvol om eerst dat ene probleem op te lossen voordat ik überhaupt met die nieuwe router ga proberen.
En daarnaast draai ik nog intern een eigen AdGuard DNS server dus ik heb in de modem de DNS settings gewijzigd naar statisch; primair het IP van die DNS server, dus 192.168.1.xxx en secundair naar de DNS service van Cloudfare (1.1.1.1). Dat werkt voor zowel wireless als voor bekabeld op de Zyxel T50 echt super. Maar problemen op de T56 ondervond ik ook met de standaard settings.
Dus ik heb wel het idee dat ik een geavanceerde gebruiker ben maar niet het idee dat dat hele gekke dingen zijn (de modem biedt immers deze functionaliteit aan zoals iedere moderne modem/router dat doet) en dat ik ook niet de enigste ben met zo'n soort setup. Er zijn binnen jullie klantenbestand vast meer geavanceerdere gebruikers ;-)
Ik moet trouwens wel zeggen dat het meer dan ontzettend frustrerend is dat als je de klantenservice voor internetproblemen belt je geen technische mensen aan de telefoon krijgt. Ik als techneut moet dan aan een totaal a-technisch iemand gaan uitleggen wat m'n probleem is. Sommige medewerkers/sters begrijpen het wel omdat ze er al wat langer werken maar lang niet iedereen. Dat zorgt over en weer voor veel onbegrip en bezorgd mij een hoop frustraties en boosheid en zou qua tijd ook een hoop hebben gescheeld in het oplossen van dit probleem. Ipv iedere keer weer hetzelfde stappenplan te moeten doorlopen, wat ook weer zorgt voor enorm veel frustraties.
Hoe het nu is is het net alsof een automonteur aan een parfumerie verkoper/ster moet uitleggen welke stappen er genomen moeten worden om een motor te reviseren. Dat werkt dus niet zo goed. En ook hierin lijkt het mij zo dat ik niet de enige ben die daar tegenaan loopt.
Mochten jullie nog meer info nodig hebben dan kunnen jullie me altijd bellen, nummer is bekend. Ook hou ik deze posts in de gaten.
Alvast dank.
Daarnaast nog even het volgende. Ik ben naar mijn gevoel een advanced gebruiker van jullie apparatuur. Zo gebruik ik ook de geavanceerde functies van de router, maar dat zijn geen hele speciale dingen.
Ik heb voor bekabelde devices, pc's, appletv's etc via dhcp statics op basis van macadres bepaalde IP interne ip adressen uitgedeeld, startende met 192.168.1.2 en zo een stuk of 12 devices een intern IP aangewezen. Daarnaast maak ik gebruik van de nodige port forwarding en port triggering items en heb ik een device access list gebaseerd op mac adres om ervoor te zorgen dat alleen bepaalde in die lijst voorkomende devices op mijn netwerk kunnen komen.
Gewoon standaard functies van alle moderne routers. op een van de 4 1GB poorten op het modem zelf zit een 16-poort !gb swtich waarop tragere bekabelde netwerk devices zitten zoals tv's. Deze situatie werkte prima met modems van Ziggo en werkt nu ook prima met julie T50 modem. M'n hele netwerk infrastructuur werkt prima; echt alle devices werken perfect.
Alleen wanneer ik deze config handmatig inklop op de T56 en dan precies dezelfde macadressen en port forwarding/triggering configureer op de T56 gaat het na verloop van tijd mis. Niet initieel, dan lijkt alles te werken. Heel vreemd. Maar we gaan het straks zien.
Ik heb sinds kort de T56 modem in gebruik. Via bekabeld heb ik verbinding en kan ik de volledige snelheid benutten. Echter als ik Wifi verbinding maak dan krijg ik op m'n telefoon wel een intern ip maar die verbindt niet door naar internet. Ook de 2 Zyxel wifi points verbinden wel lokaal, want ik zie ze in de router wel staan, maar niet naar internet. Kan het liggen aan dat ik die wifi aan/uit knop moet gebruiken om internet via wifi te hebben?
@TheWizzard2203: welke Zyxel APs heb je? @Tommie van Odido had ik het goed begrepen dat de oude APs niet goed werken met de T56?
Bij het nieuwe T56 modem heb ik 2 nieuwe type Zyxel AP's. Bij de T50 heb ik 2 oude Zyxel AP's. Ik weet dat die oude AP's niet samenwerken met die nieuwe T56 modem en ben natuurlijk ook niet zo dom geweest om dat te gaan proberen. Ik heb dus de T50 incl die 2 oude WAP's vervangen door de T56 met bijbehorende nieuwe type WX's.
Er is nog een probleem gaande. Jullie klantenservice medewerkster Priscilla, die in mijn ogen tot nu toe de meeste kennis van zaken heeft en waarmee ik heel blij ben, heeft vanmiddag nog een lijnmeting gedaan en gaf aan dat de media converter niet kon worden uitgelezen vanwege een demping op een bepaald kanaal. Ik weet zo even niet meer precies hoe of wat. Ik had haar dat namelijk gevraagd na aanleiding van dat ze mij dat initieel ook al had verteld. Dat was ook de reden dat mij vorige week, dus voor initiele ontvangst van die eerste T56, verteld werd dat een monteur mijn kant op moest komen.
Dit was dus voordat ik die nieuwe T56 had ontvangen vorige week. Ik heb het gevoel dat dat issue wellicht meespeelt met installatie cq optimale werking van die T56 (vanwege wifi 6 (ax) ondersteuning). Voordat ik dan die nieuwe T56 die jullie nu verstuurd hebben ga proberen is het wellicht noodzaak om eerst dat issue op te lossen voordat ik überhaupt die nieuwe modem ga proberen. Akkoord? Anders ben ik namelijk bang voor herhaling van de ontstane situatie.