Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1210 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • June 17, 2025

Zou ik mogen vragen wat de huidige status is rondom de internet problemen in de avond uren?

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

Na een hele tijd probleemloos televisie gekeken te hebben, na het vervangen naar een Nokia ONT in sept ‘24. Was het gisteravond weer bal, iedere 5/10 minuten een verbindingsfout bij het televisie kijken, kennelijk heeft Odido de vakantieperiode gebruikt om een en ander aan veranderingen door te voeren aan hun netwerk. Ook het IP adres is afgelopen twee weken anders geworden. Vanmorgen met de technische dienst van Odido gebeld maar die verwezen me door naar de community…

Kan een expert de oude instellingen van laten we zeggen; juni 2025 terug zetten zodat we niet het liedje opnieuw van vooraf aan gaan krijgen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 4, 2025

Hallo ​@G.Levij 

Was het gister avond alleen bij het tv kijken of ook op andere apparaten bekabeld en via de WiFi? Het zou best nog met de storing te maken kunnen hebben. Hou het deze avond weer even in de gaten.

• is een Top Poster
  • August 8, 2025

Inmiddels lijkt het probleem verdwenen, de laatste 2 dagen is streamen weer normaal.

Laten we hopen dat het, een staartje van de storing was.

• is een nieuwe Poster
  • September 17, 2025

Sinds Juli glazsvezel van Odido en ik heb hetzelfde probleem. Bekabelde apparaten en TV werken prima, maar bij alles op wifi valt de wifi regelmatig weg (zowel laptop als smartphone als chromecast e.d. dus probleem zit niet in het apparaat). Is Odido nog bezig met een oplossing?

Ik heb de Zyxel T-56 modem met het Huawei glasvezelkastje en het wifi lampje knippert als een gek in de avond maar overdag brandt hij gewoon redelijk constant. Al een paar keer gerestart (zowel modem als glasvezel kastje). Het lijkt sterk op hetzelfde probleem ook omdat het altijd een beetje rond 8 uur savonds begint en dan rond een uur of 1 snachts wel weer beter is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 17, 2025

Hallo ​@Blackeyedcas 

Als het bekabeld allemaal goed is dat ligt het niet aan de verbinding.

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Misschien dat daar een boosdoener tussen zit.

• is een nieuwe Poster
  • September 17, 2025

Hallo ​@Blackeyedcas 

Als het bekabeld allemaal goed is dat ligt het niet aan de verbinding.

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Misschien dat daar een boosdoener tussen zit.

Hoi Waqqas,

Bekabeld zit de TV (Samsung TV) eraan, PS4 en een PC. Ik kan eens checken wat er gebeurt als ik dingen loskoppel. Maar meestal staat alleen de TV aan in de avonden en overdag werkt t allemaal prima. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 17, 2025

@Blackeyedcas 

Dus je hebt bekabeld wel problemen in de avond?

Heb je een Genexis/Nokia ONT?

Eventueel kan je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset, kabel tussen ONT en router vervangen en bekabelde apparaten verwijderen om te kijken hoe het dan gaat met de WiFi.

• is een nieuwe Poster
  • September 17, 2025

@Blackeyedcas 

Dus je hebt bekabeld wel problemen in de avond?

Heb je een Genexis/Nokia ONT?

Eventueel kan je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset, kabel tussen ONT en router vervangen en bekabelde apparaten verwijderen om te kijken hoe het dan gaat met de WiFi.

Nee, bekabeld is er geen issue te merken, het is echt allen de wifi. ONT weet ik niet zeker, ik dacht Huawei maar nu ik de afbeelding van de Nokia zie twijfel ik. Vaavond thuis maar even kijken. Ik zal vanavond in elk geval eerst eens dingen loskoppelen en kijken wat dat doet met de wifi verbinding en als dat niet helpt de fabrieksreset proberen en de kabel vervangen. Bedankt voor de tips! Ik ben zelf echt een muts als het gaat om electronische apparaten dus dit helpt een hoop.

• is een Top Poster
  • January 21, 2026

Bestaat dit probleem nog? Ik ben een jaar geleden overgestapt naar KPN omdat ik deze problemen ervaarde. Ik wil Odido opnieuw overwegen, mits dit probleem helemaal verholpen is.