Skip to main content
Beantwoord

Vervanging oud modem

• March 12, 2025
  • 20 reacties
  • 220 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben inmiddels een een flink aantal jaren klant bij jullie (internet thuis). Het modem/router is inmiddels flink verouderd (zyxel, t-50). Kan deze vervangen worden met een nieuwere/moderne? 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@jeroen1993, dat kan absoluut! Geen probleem, ik regel dat voor je. Zorg je wel eerst dat jouw Community profiel compleet is? Momenteel mis ik jouw geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Als deze erin staan, geef mij dan een gil. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug!

20 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Hi ​@jeroen1993, dat kan absoluut! Geen probleem, ik regel dat voor je. Zorg je wel eerst dat jouw Community profiel compleet is? Momenteel mis ik jouw geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Als deze erin staan, geef mij dan een gil. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 13, 2025

Bedankt Cheyenne, heb het aangepast.

Léonz
  • is een Master Poster
  • March 13, 2025

Volgens mij ben ik nog geen anderhalf jaar klant bij Odido (sinds Tele2 er niet meer is) en ik heb eveneens een Zyxel T-50.

Is die dan ook “flink verouderd”?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 13, 2025

@Léonz Inmiddels 6 jaar oud. Wanneer ik een goedkopere router aan dit modem hang haal ik veel hogere snelheden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 19, 2025

@Cheyenne van Odido Ik heb de gegevensaangepast.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • March 20, 2025

Super bedankt ​@jeroen1993, hierdoor heb ik je direct een T-56 kunnen opsturen. Zodra het modem verzonden is kun jij de zending volgen in Mijn Odido! De T-50 hoeven we ook niet meer retour, deze kun je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel plezier met het nieuwe modem. 

• heeft eerste post geplaatst
  • June 6, 2025

Goededag,

Inmiddels is mijn t50 modem aardig verouderd. Is het mogelijk om een nieuw model te ontvangen?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • June 7, 2025

Hi ​@a_jeremiasse, ik wil je van harte welkom heten op de community! Uiteraard is het mogelijk om een nieuw modem van ons te ontvangen. Ik heb dan ook direct een Zyxel T-56 voor je aangevraagd en deze komt jouw kant op. Ook zie ik dat je bij ons wifipunten afneemt. Jouw huidige wifipunten werken niet meer optimaal samen met het nieuwe modem. Daarom heb ik deze ook voor je omgewisseld. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar de oude wifipunten willen we wel graag weer retour ontvangen. Je krijgt hier nog een e-mail over met retoursinstructies. Zodra de pakketten onderweg zijn, laten we dit per e-mail aan je weten. Je kan dan ook de pakketten volgen zodat je precies weet wanneer de bezorger bij je op de stoep staat. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem en de nieuwe wifipunten! 

• June 8, 2025

Ha Nora, dank voor de snelle reactie en opvolging! 

• September 24, 2025

Ik ben ruim 4 jaar klant met glasvezel internet en tv. Sinds enkele maanden wordt de modem steeds slechter (zyxel, t-50). Kan ik een nieuwere modem ontvangen zodat signaal niet meer wegvalt?

Mvg.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 24, 2025

@Martijn86bdk Tuurlijk, ga ik gelijk voor je regelen! 😊

Ik heb het nieuwe modem meteen jouw kant opgestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Het oude modem hoef je niet te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in e buurt.

Het valt mij ook op dat je nog gebruikmaakt van een verouderd model TV Box. Ik stuur je dan ook graag onze Mediabox. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken?

In dit topic lees je alles over wat je moet weten van de Mediabox. Neem snel een kijkje!

• September 24, 2025

@Martijn86bdk Tuurlijk, ga ik gelijk voor je regelen! 😊

Ik heb het nieuwe modem meteen jouw kant opgestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Het oude modem hoef je niet te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in e buurt.

Het valt mij ook op dat je nog gebruikmaakt van een verouderd model TV Box. Ik stuur je dan ook graag onze Mediabox. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken?

In dit topic lees je alles over wat je moet weten van de Mediabox. Neem snel een kijkje!

Dank! Gezien de huidige tv box kostenloos in mijn huidige abonnement zit en jullie zelf aangeven dat die ook aan vervanging toe is, kan ik aannemen dat een nieuwe mediabox dus ook kostenloos is?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 25, 2025

@Martijn86bdk Geen dank uiteraard! Ik heb jouw vraag beantwoord in je andere topic

• is een nieuwe Poster
  • September 29, 2025

Mijn modem is inmiddels erg veroudert (Draytek Vigor2132f ) is het mogelijk dat ik een nieuw modem ontvang.

Vr.gr.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 30, 2025

Hey ​@Leovl, welkom op onze community!

De DrayTek is inderdaad verouderd en die ruil ik graag voor je om. Hiervoor mis ik alleen nog een paar gegevens, kan jij jouw profiel aanvullen met je geboortedatum en laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik ervoor dat en snel een nieuw modem wordt geplaatst. Laat je mij het weten? Alvast bedankt. 

• is een nieuwe Poster
  • September 30, 2025

Hoi Tommie,

Ik heb mijn profiel gegevens aangevuld, alvast bedankt. Kan ik het nieuwe modem zo omprikken, of moet ik nog instellingen doen?

Vr.gr. Leo

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 30, 2025

Hallo ​@Leovl 

Je hebt glasvezel?

Dan hoort er ook een mediaconverter bij die geïnstalleerd moet worden door een monteur dus je krijgt ook een mail om een afspraak met de monteur te maken.

• is een nieuwe Poster
  • September 30, 2025

Ok duidelijk, glasvezel inderdaad.

Wacht ik het e-mailtje even af.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 1, 2025

Hey ​@Leovl, ik heb Guidion voor je aangestuurd om het modem te vervangen. Je ontvangt zo een e-mail om een afspraak in te plannen. Houd je mij op de hoogte of alles goed verloopt? Alvast bedankt! 

• is een nieuwe Poster
  • October 1, 2025

He Tommie, mail ontvangen en ingepland.

Bedankt voor de snelle service!