Ja de monteurs zeggen verschillende dingen, zou je mij nu duidelijk kunnen uitleggen welk ONT met welk serienummer op dit moment is aangesloten @Nielsvg?
Alle monteurs die hier zijn langs geweest zeggen het zelfde, het probleem is tussen Delta & Odido.. maar dat terzijde.
Initieel kreeg ik een Delta ONT (Nokia sn: ALCLFD467BCF) die niet wilde verbinden, toen werd er op een zondag een andere ONT (Huawei sn: 4857544320D536AF) geïnstalleerd. Aangezien het zondag was kon deze niet geactiveerd worden, hierover heb ik de volgende dag gebeld (en de drie dagen daarna). Omdat ik nog steeds geen internet via Odido krijg gebruik ik nog steeds mijn Fritzbox router zodat we in ieder geval een beetje internet hebben.
Hi @Nielsvg, je bericht was als spam gemarkeerd, sorry voor mijn late reactie.
De Huawei hoort hier helemaal niet te zijn. Zou je toevallig de Nokia voorzichtig willen aansluiten weer? Deze staat geregistreerd. Als hij niet online komt, kan je dan uitleggen welke lampjes er branden/knipperen? Alvast bedankt!
@Tommie van Odido, Natuurlijk..
Ik heb de Nokia ONT aangesloten en de “power” LED is aan, de “PON” LED knippert en de overige lampjes zijn uit.
Dankje @Nielsvg, we hebben het doorgegeven aan Delta om het nogmaals te onderzoeken!
Dank je @Tommie van Odido ..
Vrijdag kwam voor de 4e keer een monteur van Circet langs om de lijn door te meten. De lijn was de vorige 3 keer ook prima met een -14db signaal en deze keer was het precies het zelfde. Het was zelfs de zelfde monteur als keer #3. Het advies van de monteur was daarom ook het zelfde, de ONT vervangen..
De laatste guidion monteur kwam aanzetten met de huawei ONT, dus misschien is 't makkelijker als jullie deze keer een Nokia ONT via de post opsturen.
Vandaag maar weer even met de klantenservice gebeld over de status.
Het is blijkbaar nog steeds wachten op Delta, de informatie van de Circet monteur is blijkbaar nog niet terug bij Delta gekomen/verwerkt..
Vanmorgen monteur #8 aan de deur gehad, deze heeft de ONT die ik van het weekend had ontvangen (dank je @Tommie van Odido ) geïnstalleerd..
Deze wil de ook niet connect-en dus heeft de monteur met de Odido klantenservice gebeld voor een lijnmeting, die niet werkte. Het advies van de klantenservice was om ook even met Delta te bellen omdat een nieuwe ONT ook daar aangemeld moest worden.
Deze medewerker vond het allemaal "lastig” en zei dat de monteur maar de ticket via Odido naar Delta moest sturen.
Het lag dus niet aan de ONT, maar het werkt nog steeds niet.
Dank voor de terugkoppeling @Nielsvg, ik zie dat de monteur dit heeft teruggekoppeld. Welk ONT is nu aangesloten met welk serienummer?
@Tommie van Odido
De 2e met serienummer : ALCLFD63F515
Dank @Nielsvg, ik heb het aangevuld in het ticket. We gaan het opnieuw doorzetten!
@Tommie van Odido , Net weer gebeld met de klantenservice en die gaan nu (weer) een nieuwe ticket maken voor de “hoge-technische dienst”, ik ben benieuwd.
Maar wat gebeurd er toch steeds met al die andere tickets die steeds aangemaakt worden?
Er zou nu onderhand na 6 maanden een flinke lading niet-opgeloste tickets voor mij moeten liggen..
2 December ook gelijk een klachtenformulier ingevuld, het begint me toch wat lang te duren en er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten.
Ticket 74709279 aangemaakt, en in de mail staat “binnen 6 dagen antwoord”.. je raad het al, we zijn nu 15 dagen verder en nog steeds niets..
De dame van de klantenservice gaat er achteraan en mij donderdag terugbellen..
2 December ook gelijk een klachtenformulier ingevuld, het begint me toch wat lang te duren en er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten.
Ticket 74709279 aangemaakt, en in de mail staat “binnen 6 dagen antwoord”.. je raad het al, we zijn nu 15 dagen verder en nog steeds niets..
De dame van de klantenservice gaat er achteraan en mij donderdag terugbellen..
Dame van de klantenservice is het ook vergeten, weer terug gebeld. Deze meneer zou weer een ticket aanmaken maar moest het bespreken met z’n teamleider die pas de 23e van December terug zou zijn, de 24e zou hij mij dan terug bellen. Vandaag de 28 nog niets gehoord.
Volgende week ga ik maar weer een belletje plegen..
@Nielsvg Dankjewel voor je terugkoppeling!
Oprecht sorry dat je niet bent teruggebeld. Dat is niet de bedoeling.
Ik ben meteen voor je gaan kijken of er al meer bekend is. Gelukkig zie ik dat de technische dienst vandaag nogmaals Guidion heeft aangestuurd. Ik vermoed dat er toch extra onderzoek nodig is. Heb je de e-mail ontvangen?
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta paraat!
@Teresa van Odido & @Tommie van Odido
2 Januari is monteur #9 langs geweest die heeft de boel nogmaals aangesloten en zowaar maakte de ONT verbinding, dat is al meer dan de afgelopen 6 maanden.
De Router bleef met een “rood wereldbolletje” zitten en “dat probleem moet opgelost worden bij Odido” dus de monteur is weer naar huis gegaan en ik wacht sindsdien op feedback, een status update of zoiets.. ik ga morgen maar weer bellen.
Je zal het niet geloven maar 6 Januari werd ik ook gebeld door Circet omdat ze een storing opdracht hadden gekregen en ze de lijn wilde doormeten… omdat ik niet weer vrij wilde nemen voor wederom een meting van -14db heb ik ze het verhaal maar uitgelegd, de dame aan de lijn leek het ook nutteloos om iemand langs te sturen.
Hey @Nielsvg, de technische dienst vraagt of jouw Fritzbox beschikt over een XGS-PON module om te kijken of het registreren van de Fritz dit probleem oplost. Zo niet, dan koppel ik dat terug aan de technische dienst.
Wij hebben inderdaad de oplosgroep op 06-01 aangestuurd.
Hey @Nielsvg, de technische dienst vraagt of jouw Fritzbox beschikt over een XGS-PON module om te kijken of het registreren van de Fritz dit probleem oplost. Zo niet, dan koppel ik dat terug aan de technische dienst.
Wij hebben inderdaad de oplosgroep op 06-01 aangestuurd.
Hi @Tommie van Odido Mijn fritzbox heeft idd een XGS-PON module, deze was nodig voor de aansluiting van Delta.
Als je mij het modemID kan sturen via een privébericht dan kunnen we ook wat afspreken om het modem om te zetten zodat hij direct op de glasvezel is aangesloten om dit te controleren @Nielsvg. Zullen we dat doen?
@Tommie van Odido je hebt een DM
Ik heb ook nog even geprobeerd mijn fritzbox op de Odido instellingen te zetten en het S/N van de ONT in te vullen, maar dat werkte (ook/nog) niet.
Guidion zou vanmorgen weer langs komen (Monteur nummer 10) maar deze is “uitgevallen”, Ik kon gelukkig nog een afspraak maken voor de zelfde tijdsslot, maar deze is ook “uitgevallen”, weer een nieuwe afspraak voor vandaag kunnen maken maar pas tussen 16.00 en 20.00…
Waarom Guidion weer langs moet komen ontgaat mij compleet, alle monteurs die ik hier heb gehad zijn het er over eens dat het probleem niet bij mij ligt..
Monteur #10 is net weg, in zijn ticket werd gevraagd het ONT te resetten.
Dat heeft hij gedaan, ook de router… geen verandering.
Andere UTP kabel en backup router… geen verandering.
Gebeld met Odido backoffice, volgens hun stond alles goed, "misschien even met delta checken” zelfs dat loste niets op.
Conclusie van de monteur?
Het probleem zit niet hier
Waar kan ik heen met mijn klacht, op de klachtbrief die ik 2 december heb verstuurd heb ik ook nog steeds geen antwoord.
Monteur #10 is net weg, in zijn ticket werd gevraagd het ONT te resetten.
Dat heeft hij gedaan, ook de router… geen verandering.
Andere UTP kabel en backup router… geen verandering.
Gebeld met Odido backoffice, volgens hun stond alles goed, "misschien even met delta checken” zelfs dat loste niets op.
Conclusie van de monteur?
Het probleem zit niet hier
Waar kan ik heen met mijn klacht, op de klachtbrief die ik 2 december heb verstuurd heb ik ook nog steeds geen antwoord.
Je kunt ook gewoon hier aan een moderator hier vragen om je abonnement zonder afkoopsom op te zeggen. Scheelt je veel stress .
Monteur #10 is net weg, in zijn ticket werd gevraagd het ONT te resetten.
Dat heeft hij gedaan, ook de router… geen verandering.
Andere UTP kabel en backup router… geen verandering.
Gebeld met Odido backoffice, volgens hun stond alles goed, "misschien even met delta checken” zelfs dat loste niets op.
Conclusie van de monteur?
Het probleem zit niet hier
Waar kan ik heen met mijn klacht, op de klachtbrief die ik 2 december heb verstuurd heb ik ook nog steeds geen antwoord.
Je kunt ook gewoon hier aan een moderator hier vragen om je abonnement zonder afkoopsom op te zeggen. Scheelt je veel stress .
Is misschien ook nog een optie, dank je
Gisteren nogmaals gebeld met de klantenservice, deze dame ging het even lezen en verbond me door met de “technische dienst” Daar een andere dame gesproken die mij kon vertellen dat ze net een nieuw modemID hadden gekregen en die aan Delta moesten doorgeven, dat ging ze doen en mij later terug bellen.
's middags kreeg ik een bericht van m'n dochter dat het internet via de fritzbox het niet meer deed :-(
's avonds terug gebeld door deze dame, kon helaas niets voor me doen en ik most het even afwachten tot morgen, wel kreeg ik een code voor onbeperkt (telefoon) internet.
Dus de volgende middag (vandaag dus) wilde ik mijn oude settings met delta nog een keer proberen, die werkte niet maar toen heb ik de Odido settings terug gezet en zowaar VERBINDING
Dus het lijkt er op dat het probleem is opgelost, vraag me niet hoe.
Ik durf alleen niet de Odido ONT te gebruiken, voor het geval het weer niet werkt.. maar zoals het nu gaat ben ik blij..