Vorige week overgestapt van Ziggo naar Odido. Afgezien van de matige WiFi is mijn NAS (DS916) nu niet meer bereikbaar. Odido kan me niet helpen zeggen ze dus moet het maar neerleggen bij de community gaven ze aan. Ik heb reeds een statisch IP toegevoegd in de Zyxel. De NAS kan ik dan via het IP wel bereiken, maar nog niet inloggen, ook via Quickconnect is deze niet bereikbaar.
Hopelijk heeft hier nog iemand tips, via de andere topics kwam ik helaas ook niet verder.
Alvast bedankt.
Als je van Ziggo komt zal je waarschijnlijk een ander subnet hebben?
Ziggo is bv 192.168.178.22
Odido is 192.168.1.22
Misschien een klein dingetje over het hoofd gezien :-)
Dank je, waar zou ik dit aan moeten passen?
Dank je, waar zou ik dit aan moeten passen?
Log in op je NAS en ga naar configuratiescherm en dan naar Netwerk.
Kies daar voor Netwerk Interface en dan Bewerken
Ik heb reeds een statisch IP toegevoegd in de Zyxel. De NAS kan ik dan via het IP wel bereiken …
Bedoel je hiermee dat je wel de login GUI ziet, of iets anders?
Als je de GUI wel ziet, maar je kan niet inloggen?
I can't connect to my Synology NAS on the local network. What can I do?
Je zou kunnen overwegen, een netwerk reset te doen, dus Mode 1 of 2 in deze YT.
Dank. Ik heb reset 1 uitgevoerd. Daarna mijn laptop direct gekoppeld aan de NAS. Toen kon ik er weer in, nu ook zonder kabel. Ik kon ook een update in het package center uitvoeren dus dat ging goed vooralsnog.
De Synology Drive blijft wel een verificatiefout aangeven en synct dus nog niet. Mijn IP in de netwerksettings staan zoals in de bijgevoegde afbeelding. Het IP adres heb ik uit de router. Dat zou goed moeten zijn denk ik?
Ik zie nog even niet wat ik nu mis om de Drive weer aan de gang te krijgen.
Goed om te horen dat je er alweer bij kunt, was dus een netwerk probleem vanuit de settings van je NAS.
Verificatie heeft te maken met een SSL certificaat, wat op te lossen zou moeten zijn met het vernieuwen van het certificaat.
Kijk eens of deze informatie je op weg kan helpen.
Ik ga het testen, dank je wel.
SSL certificaten zijn vernieuwd en geldig, Drive blijft dezelfde melding geven.
Ik heb Drive ontkoppeld en opnieuw geactiveerd. Moet nu een hersynchronisatie doen, maar er lijkt weer leven in te zitten. Ik houd in de gaten of het nu allemaal goed gaat, dank allen voor de tips.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.