Hallo allemaal,
Wij hebben een zakelijk internet abonnement “Hello Business Data”.
Deze sim kaart hebben wij in een TP-Link MR600 zitten, en hier door hebben wij goed internet.
Wij doen dit nu op deze manier omdat we hier nog geen vaste aansluiting hebben.
Ik heb het profiel op T-Mobile staan wat in houd:
PDP Type: IPv4&IPv6
APN: internet
Userrname:
Password:
Authentication Type: CHAP
Op deze manier krijg in ieder geval op het modem het zelfde IP-Adres te zien als op een website waar ik mijn ip opvraag. als je een ander profiel kiest die dan bijvoorbeeld een APN heeft smartsite.t-mobile. krijg ik verschillende ipadressen te zien op mijn modem anders dan op een website. ik heb op dit modem mijn poorten open gezet die ik nodig heb. maar ik heb het vermoeden dat er door odido nog ergens wat geblokkeerd word.
als ik bij voorbeeld telnet aan zet op de server ik open poort 23.
als ik dan met het werk wifi verbonen ben en ik ga wel via mijn DDNS. komt deze telnet wel tot stand.
als ik dan met de laptop op de wifi van mijn telefoon gaat komt deze niet tot stand.
nu gaat het me nartuurlijk niet om de telnet verbinding maar om de VPN maar kan niet anders testen of ik bij de server kom.
Thuis heb ik precies de zelfde VPN Server en dan met een modem van ziggo bekabeld hier werkt het naar behoren.
Is er iemand die mij verder kan helpen hoe dit op zetten en of een en ander te testen=
Groeten Bob