Skip to main content

Hallo,

 

Sinds oktober heb ik aansluiting en deze werken met geleverde apparatuur maar net als bij Ziggo wil ik eigen router gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530, heb aantal keren contact opgenomen met support om info te leveren van de modem.

Na doorgeven modem info belde support na paar dagen terug dat alles was verwerkt en ik de modem kon gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530 aangesloten maar gebeurde niets, bleef hangen op moment dat ik toch een activatie id moest invullen.

Die niet gekregen dus setup aangepast zodat ik handmatig het voor elkaar kreeg om activatie id te skippen.

 

Tot heden nog niet gelukt en maak daarom nog gebruik van abbo oude provider maar goed betaal nu dubbel.

Ik wil best weer bellen maar dan wordt er nieuwe case gemaakt krijg reactie dat het opgelost en case word gesloten.

Werkt het niet dan moet je weer bellen, mooie zou zijn dat ik op de case melding een reactie kan plaatsen.

 

Of ik heb hier fout gemaakt maar heb de handleiding gevolgd maar misschien moet ik toch die code krijgen om connectie te kunnen maken.

Lees ook berichten dat je modem info kunt clonen van de meegeleverde modem maar wil liever de op correcte manier doen.

Heeft iemand info over hoe ik dit probleem kan oplossen of tips om te checken?

 

Melding id:

73919103

 

InfoModem:

Fritzbox 5530

Fritz!SFP XGS-PON module

 

Status modem bij aansluiten:

Knippert 2 keer snel wacht eventjes en dan weer 2 keer, in overview zegt hij “Establishing the connection...”

 

Info dat ik heb moeten doorgeven was Fritz!modem id maar niet de S/N id van de Fritz!SFP XGS-PON maar weet niet of dat relevant is.

 

Gr,

Jelte

Hey ​@Jvandermeer, welkom op onze Community!

Het ModemID zou geregistreerd moeten worden door ons. Ik zie dat dit gebeurd is, kan je het ModemID eens in je profiel zetten bij Info voor moderator? Dan kunnen wij controleren of het klopt. Je dient dan het Odido profiel te kiezen en VLAN op 300 te zetten. Hier de handleiding van AVM: https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-odido-configureren/


Hallo,

 

Sinds oktober heb ik aansluiting en deze werken met geleverde apparatuur maar net als bij Ziggo wil ik eigen router gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530, heb aantal keren contact opgenomen met support om info te leveren van de modem.

Na doorgeven modem info belde support na paar dagen terug dat alles was verwerkt en ik de modem kon gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530 aangesloten maar gebeurde niets, bleef hangen op moment dat ik toch een activatie id moest invullen.

Die niet gekregen dus setup aangepast zodat ik handmatig het voor elkaar kreeg om activatie id te skippen.

 

Tot heden nog niet gelukt en maak daarom nog gebruik van abbo oude provider maar goed betaal nu dubbel.

Ik wil best weer bellen maar dan wordt er nieuwe case gemaakt krijg reactie dat het opgelost en case word gesloten.

Werkt het niet dan moet je weer bellen, mooie zou zijn dat ik op de case melding een reactie kan plaatsen.

 

Of ik heb hier fout gemaakt maar heb de handleiding gevolgd maar misschien moet ik toch die code krijgen om connectie te kunnen maken.

Lees ook berichten dat je modem info kunt clonen van de meegeleverde modem maar wil liever de op correcte manier doen.

Heeft iemand info over hoe ik dit probleem kan oplossen of tips om te checken?

 

Melding id:

73919103

 

InfoModem:

Fritzbox 5530

Fritz!SFP XGS-PON module

 

Status modem bij aansluiten:

Knippert 2 keer snel wacht eventjes en dan weer 2 keer, in overview zegt hij “Establishing the connection...”

 

Info dat ik heb moeten doorgeven was Fritz!modem id maar niet de S/N id van de Fritz!SFP XGS-PON maar weet niet of dat relevant is.

 

Gr,

Jelte

Dag Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, heb de modem info nu in profiel vermeld. Wat betreft setup, indien ik Odido selecteer moet ik op een moment een activatie id invullen.Heb dit te weten omzeilen door geen wizzard te gebruiken maar handmatig alles in te stellen.Ga dit nu nog eens proberen dan met vlan 300.

Gr,

Jelte


Laat mij de uitkomst weten ​@Jvandermeer! Je modemID komt in ieder geval nu overeen met die in ons systeem!


Hallo Cheyenne,

 

Bedankt voor het controleren maar modem blijft hangen bij het aanmelden, als ik de wizzard gebruik dan moet ik verplicht een activatie code meesturen.

Indien ik de wizzard afsluit kan ik in gewone setting wel Odido selecteren van glasvezel zonder de activatie code te moeten invullen.

Hierna gaat modem zich aanmelden en daar loopt het fout, na minuut geeft hij het op lijkt erop dat er geen reactie komt vanuit netwerk.

 


 


 


Laat mij de uitkomst weten ​@Jvandermeer! Je modemID komt in ieder geval nu overeen met die in ons systeem!

Beste Cheyenne,

Enige manier om internet op Fritz box te krijgen is in Fritzbox modem configureren dat internet via LAN1 aansluiten op de bijgeleverde glasvezelmodem. Vreemde is dan wel ik meende uit andere berichten te lezen dat wanneer je eigen modem gebruikt de oude niet meer werkt en die van mij werkt nog. Kan dat oorzaak zijn dat ik mij niet kan aanmelden met de Fritzbox?

 


Hi ​@Jvandermeer, het modem zelf kan inderdaad nog blijven werken, het is alleen de ONT die niet meer werkt aangezien we deze eerst moeten registreren als je weer van de ONT gebruik wil maken die wij naar je toe hebben gestuurd. 


Hi ​@Jvandermeer, het modem zelf kan inderdaad nog blijven werken, het is alleen de ONT die niet meer werkt aangezien we deze eerst moeten registreren als je weer van de ONT gebruik wil maken die wij naar je toe hebben gestuurd. 

Hoi Nora,

Dacht net als bij Ziggo daar kun je je eigen kabel modem gebruiken, deze sluit je direct aan op de kabel. Wat ik begreep van andere berichten dat je ook modem kan gebruiken waar glasvezel aansluiting op zit. Zie ook eerdere reactie van Tommie, komt zelfs met een linkje hoe dat te doen. Wat voor nut heeft het dan om een glasvezelmodem te gaan kopen, als je glasvezel module niet eens kan gebruiken?


Hey ​@Jvandermeer, welkom op onze Community!

Het ModemID zou geregistreerd moeten worden door ons. Ik zie dat dit gebeurd is, kan je het ModemID eens in je profiel zetten bij Info voor moderator? Dan kunnen wij controleren of het klopt. Je dient dan het Odido profiel te kiezen en VLAN op 300 te zetten. Hier de handleiding van AVM: https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-odido-configureren/

Beste ​@Tommie van Odido en ​@Demi van Odido kan nog steeds niet glasvezel functie gebruiken van mijn FRITZ modem, kan alleen LAN functie gebruiken om deze aan te sluiten op de ONT die is mee geleverd en dat werkt. Maar als ik glasvezel aansluit op "FRITZ!SFP XGS-PON" SFP-module van eigen FRITZ modem doet hij het niet. Krijg alleen de info te zien dat hij wil connecten maar gebeurd verder niets.

Wat kan ik verders hier nog aan doen om glasvezel functie actief te krijgen, loopt hier nu al 2 maanden mee te stoeien.


Hey ​@Jvandermeer, heb je wel het Odido profiel geselecteerd en handmatig de VLAN op 300 gezet? 


Hey ​@Jvandermeer, heb je wel het Odido profiel geselecteerd en handmatig de VLAN op 300 gezet? 

Hoi ​@Tommie van Odido ,

 

Om dit te kunnen moest ik in setup nieuwe provider aanmaken om zodoende de VLAN op 300 te zetten, dit nu gedaan maar helpt niet.

Nu ik verder denk ik liep altijd al vast bij de automatische activering op profiel van Odido, ik dacht dat ik PLOAM wachtwoord moest gebruiken voor ik verder kon.

Zoals ik nu begrijp is die niet nodig dus de button “Volgende” zou moeten oplichten tijdens setup maar dat gebeurt niet.

Nu staat onderin setup volgende al vermeld,

 

“Zodra er een verbinding met het glasvezelnetwerk tot stand is gebracht, kan de FRITZ!Box verder worden ingesteld.

De knop ‘Verder’ wordt dan actief, waarna de volgende configuratiestappen kunnen worden uitgevoerd.

Het is niet zinvol om de wizard te voltooien zonder een glasvezelverbinding – de FRITZ!Box kan weliswaar altijd handmatig worden ingesteld, maar er kan geen internetverbinding tot stand worden gebracht.”

 

Misschien deze box maar ter reparatie terugsturen is nieuw maar krijg hem gewoon niet werkend of gebruik ik misschien een verkeerde glasvezel module (gebruik XGS-PON)

Naar mijn weten klopt deze module was ook enige met zelfde connector aansluiting, moest anders andere kabel kopen.

 

Setup:

 

Selecteer uw land:

Nederland

 

Selecteer de gewenste taal:

Nederlands

 

Tijdzone Automatisch

 

Aanbieder

Andere Internetaanbieder (eigen naampje gemaakt)

 

Internettoegang via

Glasvezel

 

Verbindingstype: 

XGS-PON

 

Toegangsgegevens

Zijn toegangsgegevens vereist?

Ingevuld eerste keer “Nee” andere keer “Ja” met login info Odido web login (geen verschil.

 

Is een ONT-installatiecode vereist?

Die heb ik niet dus op “Nee” gezet

 

Verbindingsinstellingen

VLAN voor de internettoegang gebruiken

Staat op “300”

 

PBit

Staat op 0

 

IP-instellingen

IP-adres automatisch via DHCP ophalen

 

PPPoE-passthrough

Inactief

 


Dag ​@Tommie van Odido en ​@Demi van Odido ,

 

Heb maar nieuwe modem besteld en vandaag ontvangen, als deze wel werkt mag ik de andere terugsturen van de online winkel.

Nu nieuwe 5590 Fiber XGS-PON model, is het mogelijk deze te registreren en duimen dat dit de oplossing is :-)

Bij huidige van alles geprobeerd maar aanmelden op glasvezel lukt gewoon niet.

Heb mijn profiel info geupdate met nieuwe Modem-ID, als huidige internet niet meer werkt dan schakel ik over op de Fritz! 5590

 

Gr,

jelte


Hey ​@Jvandermeer, ik heb het nieuwe modemID geregistreerd, echter zijn er wat issues met Delta en ONT registraties. Het kan even duren voordat hij hem pakt. Gister bij een klant duurde het een goed uur namelijk. 


Hey ​@Jvandermeer, ik heb het nieuwe modemID geregistreerd, echter zijn er wat issues met Delta en ONT registraties. Het kan even duren voordat hij hem pakt. Gister bij een klant duurde het een goed uur namelijk. 

Bedankt, net thuis modem zonet aangesloten eerst via de glasvezelmodem van Odido om te kijken of hij werd geaccepeerd.

Deze werkt dus met gebruik van WAN port Fritz 5590, ga hem later vanavond op glasvezel plaatsen zodat hij gehele nacht kan proberen om online te komen.  Is wel zo dat de Fritz 5530 ook nog werkt via WAN als ik deze weer aansluit, denk dat dit dan niet mag maar misschien dat er inderdaad nog problemen zijn. Laten we hopen dat hij morgen als ik wakker ben aangemeld is :-)


Hoi ​@Tommie van Odido en ​Demi van Odido,

 

Heb hem gehele nacht aan laten staan om zich aan te melden maar zelfde als met de 5530, kan hem alleen werkend krijgen via WAN poort.

 

Nu lees ik andere post dat men XGS-PON id van SFP-module moeten opgeven ipv modem-id van Fritsbox, klopt dit of is dat al weer oud nieuws.

 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index4.html?tid=352663&fid=566

 

Ook zie ik dat wanneer een modem word aangemeld jullie het er over hebben dat oude modem dan niet meer werkt.

Bij mij werkt deze altijd nog ongeacht dat ik eigen modem heb opgegeven, wat kan ik verders nog doen of moet er monteur langskomen om te.

Ik gebruik de XGS-PON  module en niet de GPON, heb hiervoor dan ook de 2 Gbit/s verbinding.

 

Gr,

Jelte


Beste ​@Tommie van Odido en ​Demi van Odido,

Hebben jullie al tijd gehad om hier naar te kijken, wil ook wel bellen hoor maar dat ook 2 keer gedaan.

Gr,

Jelte


Kan je de instellingen eens delen die je hebt ingesteld ​@Jvandermeer? Je dient het Odido profiel te kiezen en VLAN handmatig op 300 te zetten. 


Kan je de instellingen eens delen die je hebt ingesteld ​@Jvandermeer? Je dient het Odido profiel te kiezen en VLAN handmatig op 300 te zetten. 

Hoi ​@Tommie van Odido ,

 

Hierbij de snapshots maar rare is dat de mee geleverde PON modem van Odido nog steeds werkt anders had ik niet meer kunnen internetten. Had iemand gevraagd hoe het bij hem was opgelost en gaf ook aan dat zijn modem id in systeem kwam de andere niet meer werkte.

Gr,

Jel;te

 


Hey ​@Jvandermeer, de instellingen staan helemaal goed. 

Ik ben het verder gaan onderzoeken en heb de oorzaak gevonden. Op 10-30-2024 is dit S/N geregistreerd via een ticket: AVMG7256b3d2. Deze blijft vast hangen in het proces bij Delta. Elke aanpassing/registratie die wij verrichten komt hierdoor niet aan bij Delta. Ik heb een ticket hiervoor aangemaakt en direct doorgezet naar het team verantwoordelijk. Hopelijk heb ik snel een oplossing!


Hey ​@Jvandermeer, de instellingen staan helemaal goed. 

Ik ben het verder gaan onderzoeken en heb de oorzaak gevonden. Op 10-30-2024 is dit S/N geregistreerd via een ticket: AVMG7256b3d2. Deze blijft vast hangen in het proces bij Delta. Elke aanpassing/registratie die wij verrichten komt hierdoor niet aan bij Delta. Ik heb een ticket hiervoor aangemaakt en direct doorgezet naar het team verantwoordelijk. Hopelijk heb ik snel een oplossing!

Top hebben we ieder geval het probleem gevonden, zit nu wel met 2 nieuwe modems zal kijken of ik er nog eentje kan verkopen. Nieuwste houd ik, eerste modem probeer ik te verkopen.


Reageer