Skip to main content

Ik heb een nieuw modem ontvangen. Nu krijg ik deze foutcode. Ik lees dat er dan een update naar mijn modem moet? 

Hey ​@Tieme IJ, welkom op onze Community!

Als je het modem voor het eerst opstart dan heeft hij nog de oude firmware. Na 12 uur online te zijn update hij vanzelf naar de nieuwste firmware. Ik zie dat de B10 er nu ook opstaat, als het goed is moet je de foutcode niet meer krijgen.

Dat klopt. De foutcode is er nu niet meer. Bedankt voor de snelle reactie. De verbinding is helaas wel aanzienlijk slechter sinds de update..

Hey ​@Tieme IJ, gelukkig kun je weer gamen. De verbinding zou niet slechter moeten worden. Kan je mij aangeven waaraan je merkt dat hij slechter is geworden? Welke snelheid behaal je en is het op specifieke momenten van de dag of de hele dag door? Gaat het dan om een bedrade verbinding of om wifi?

Bedraad haal ik op de ps5 900 Mbps down en 30 Mbps up. Dus daar zou het in principe niet aan moeten liggen. Ik merk gewoon dat ik bij black ops 6 op veel momenten gewoon achterloop, dat is te merken aan alle aspecten.

Het zal wel aan de server liggen, maar toch hebben er genoeg anderen geen problemen met de server. En toen het modem nog niet was geüpdatet, en ik UPnP uit had staan, was het spel super vloeiend en alle hit markers e.d. echt on point. Dat heb ik sinds de update op geen enkel moment van de dag ervaren.

@Tieme IJ Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik snap goed dat je graag optimaal wil genieten van je game. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing!

Ervaar je deze snelheid alleen tijdens het gamen of merk je ook een tragere verbinding op andere apparaten? Daarnaast ben ik benieuwd of je de speedtest op jouw ps5 hebt uitgevoerd of op een laptop/PC? De ps5 geeft namelijk niet altijd de juiste snelheid weer. 

Wil je de screenshots van de bekabelde speedtest met mij delen? Het is dus belangrijk om dit met een laptop of PC te doen.

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan kijk ik gelijk opnieuw met je mee! 

Reageer