Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Hallo, ik heb elke dag problemen met de afstandsbediening, Output knop werkt niet, resetten en dan doet ie het maar 1 keer , dan weer resetten, ik wordt er moedeloos van . Graag een nieuwe afstandsbediening.

En wanneer komt er een update , duurt wel erg lang.


@Cal van Odido tot op heden nog steeds geen afstandsbediening ontvangen voor onze mediabox. Ik vind het persoonlijk wel erg lang duren zo.

kunt u zorgen dat wij zsm de juiste afstandsbediening ontvangen?

hoor het graag.

mvg, Tim


Goedemorgen! Wij zijn sinds de kleine zijn 1e verjaardag (meer dan een week) onze afstandsbediening kwijt. Na grondige zoektochten niet meer kunnen vinden. Zouden jullie een nieuwe op kunnen sturen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Sidney 


Hi @Hendrixenflierman, ik ben voor je gaan kijken en zie dat de afstandsbediening op 25-04 bezorgd is. De afstandsbediening wordt in de brievenbus geleverd.

 

Hi @haggYnl, welkom op onze Community.

Van harte gefeliciteerd met jullie kleine! 1 jaar, een onvergetelijke leeftijd. Hopelijk hebben jullie het mooi kunnen vieren. Ik heb jullie ook meteen een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Dat is wel zo prettig als je tv wilt kijken haha. Alvast veel kijkplezier!


@Tommie van Odido 

 

Bedankt voor jouw reactie. Nou dit vind ik erg bijzonder want wij hebben zelf niks ontvangen of iets afgetekend bijv. Daarnaast hebben wij een ingemetselde brievenbus die net wat te smal is voor brievenbus pakketjes. Dus normaliter wordt er altijd aangebeld door de bezorger.

 

kunt u de track & trace nog is bekijken of ie misschien bij de buren is afgegeven of anders een nieuwe afstandsbediening sturen?

ik hoor het graag.
 

 


Dat is inderdaad vreemd @Hendrixenflierman. We krijgen geen Track & Trace van brievenbuspost. Ik heb nogmaals een exemplaar opgestuurd. Hopelijk komt deze wel aan!


Hi @Youri94, wat werkt er precies niet aan de afstandsbediening? Gaat het koppelen niet goed of speelt er een ander probleem? Ik wil graag voor je nakijken of de oorzaak hiervan niet ergens anders vandaan komt. 

@dorpsstraat ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening naar je toe gestuurd! Deze wordt per brievenbuspost naar je verzonden en hier hoef je dus niet voor thuis te blijven. Je zult hem binnen een paar dagen binnen krijgen! 

Hij koppelt niet, op geen enkele wijze. Alle stappen van zowel de box als de afstandsbediening doorlopen. Onderhand zit ik al ruim 2 weken zonder goed werkende TV en tevens is de internet verbinding bar en bar slecht, zelfs via de kabel. Liefst wil ik eigenlijk mijn contract per direct stop zetten.


Hi @Youri94, zie je de afstandsbediening wel staan op een ander device bij bluetooth verbindingen? Bijvoorbeeld op je telefoon? 


Beste Odido,

 

Zouden jullie willen helpen met mijn post van 17 dagen geleden. Wij ervaren nogsteeds in meerdere en mindere mate dit probleem. Begint nu erg storend te worden .


@Quint en Eva Uiteraard kijk ik graag met je mee! Doel je op jouw vraag in dit topic? Humax Soundbar Volume Regelen Via AB | Odido community

Ik heb daar in ieder geval antwoord gegeven op jouw vraag. Mocht het om iets anders gaan, verneem ik dit ook graag! 


@teresa van Odido

 

Nee ik doel op de vraag die ik in dit topic gesteld heb. Ik heb al bijna een maand last van het feit dat ik niet de afstandsbediening naar behoren kan gebruiken en ik krijg het niet opgelost.


Hi! Wij zijn al 2 weken onze afstandsbediening kwijt. We zouden graag een nieuwe willen ontvangen. Kunnen jullie deze aub opsturen?


Hoi!

Onze afstandsbediening is helaas kapot (door hond). Zouden we een nieuwe kunnen krijgen?


Hi @Quint en Eva, ik ben opzoek gegaan maar ik kan geen reactie vinden. Ik zie alleen het topic wat Teresa heeft gedeeld en een topic over Viaplay. Wat is er precies aan de hand met de afstandsbediening en is deze al vervangen? Ik hoor het graag, zodat ik kan helpen!

@priscillagade en @Sergioij voor jullie heb ik beide direct een nieuwe afstandsbediening besteld. De ene is hem kwijt, bij de ander heeft de hond hem te pakken gekregen. Geen zorgen! De afstandsbediening is besteld en zal zo snel mogelijk door de brievenbus worden geleverd! 


Goeiemorgen, als je een pagina terug gaat kan je deze reactie lezen. Hierbij nog een copy paste.

 

Goedemiddag Odido,

 

Onze afstandsbediening heeft flinke kuren. De ene keer werkt hij wel, de andere keer niet tot erg slecht. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen;

 

- Ontkoppelen en opnieuw koppelen

 

- Batterijen vervangen 

 

- Ouderwets gescholden en een tik gegeven 

 

- Geaaid en gesmeekt

 

Toch wil hij niet meewerken. Bij sommige knoppen geeft het magenta knopje een flits, bij sommige knoppen niet. Soms wil hij wel weer werken voor een uurtje om er daarna weer mee op te houden. Meestal doen de terug knop en de programma omhoog knop het wel maar de source knop doet het bijvoorbeeld nooit.

 

Hij geeft op de tv ook af en toe de melding "druk op links voor uitleg hoe je Odido TV bedient."

 

Hebben jullie een oplossing voor dit euvel?

 

Groetjes


Hi @Quint en Eva, bedankt voor het nogmaals doorsturen van de issues. Nu ben ik benieuwd of het iets met dit bekende probleem te maken heeft: 

Afstandsbediening:

  • Na het indrukken van de Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.

 

 


Nee, de source knop doet het al bijna een maand niet. Dit kan je ook lezen in mijn berichten.


@Tommie van Odido 

Tot op heden hebben wij nog steeds geen afstandsbediening ontvangen.

Graag nogmaals opsturen. Het begint zo wel erg lang te duren.

 

hoor het graag.


Hi @Quint en Eva, helemaal duidelijk. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je aanvraagt. Deze wordt met de brievenbuspost naar je toe gestuurd en zul je over een paar dagen in huis hebben. Met de nieuwe afstandsbediening zouden alle knoppen weer moeten werken! 

@Hendrixenflierman, dit duurt inderdaad veel langer dan het zou moeten. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening naar je toe gestuurd. Mocht je deze volgende week nog niet in huis hebben, wil je me dit dan laten weten? 


@Nora van Odido dag Nora,

mocht dat niet zo zijn dan laat ik het weten.

 

dank.

 

mvg, Tim


Hallo, ik heb elke dag problemen met de afstandsbediening, Output knop werkt niet, resetten en dan doet ie het maar 1 keer , dan weer resetten, ik wordt er moedeloos van . Graag een nieuwe afstandsbediening.

En wanneer komt er een update , duurt wel erg lang.

Ben nu 2 weken verder en nog steeds problemen met afstandsbediening, wordt hier nog aan gewerkt om dat probleem op te lossen?


Hi @chantalthijssen we zijn hier zeker nog mee bezig! We werken op dit moment aan een nieuwe software update om het probleem op te lossen. Wanneer deze precies uitgerold kan worden is nog niet bekend, maar zodra we dit weten houden we je op de hoogte in het volgende topic: 

 


@Nora van Odido dag,

 

tot op heden hebben wij nog steeds niks ontvangen.. er is ondertussen al 3x een afstandsbediening volgens jullie afgestuurd maar wij hebben niks ontvangen ook geen briefje dat de bezorger ons gemist heeft.

wij zijn ondertussen bijna zover dat wij overwegen over te stappen of een deel van het abonnement stop wil zetten want op deze manier worden wij niet vrolijk.

graag nogmaals opsturen of uitzoeken waar het pakket is.

 

horen het graag

 


@Hendrixenflierman Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt en mijn oprechte excuses dat je de afstandsbediening nog niet hebt ontvangen.

Ik ben meteen gaan kijken, maar wij hebben deze wel echt verstuurd. De afstandsbediening wordt als brievenbuspakket gestuurd zonder track & trace code. 

Ik wil natuurlijk graag dat jij weer kan zappen en genieten van TV, maar ik durf niet precies te zeggen wat er misgaat. Uiteraard stuur ik met alle liefde nog een afstandsbediening op als je dit wil. 

Wat ik ook kan doen is jouw huidige TV Box omruilen met onze nieuwe Mediabox. Hier zit sowieso een nieuwe (andere) afstandsbediening bij en dit wordt verstuurd met een track & trace code. Laat je mij weten of je je in deze oplossing kan vinden? Dan regel ik het meteen voor je! 😊

Wil je meer weten over de Mediabox? Neem dan eens een kijkje in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.


@Teresa van Odido  dank voor de reactie.

 

dan ontvangen wij graag een nieuwe mediabox.

 

alvast dank.


Reageer