Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3226 reacties

Goedendag,

De afstandsbediening van mijn tv-box (Amino; nog van T-Mobile) doet het niet meer goed. Ik heb de handleiding gevolgd (nieuwe batterijen, afstandsbediening resetten), maar de afstandsbediening blijft het slecht doen; je moet de knoppen heel diep indrukken en precies op de tv-box richt om uiteindelijk reactie te krijgen (tv-box zelf werkt overigens  zonder problemen).

Oftewel, ik wil een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @chantalthijssen we zijn hier zeker nog mee bezig! We werken op dit moment aan een nieuwe software update om het probleem op te lossen. Wanneer deze precies uitgerold kan worden is nog niet bekend, maar zodra we dit weten houden we je op de hoogte in het volgende topic: 

@stefan.1997 Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik help je graag verder! 

Werken enkele knoppen op de afstandsbediening niet of werkt deze helemaal niet meer? 

Er is op dit moment een lopend issue met de source-knop op de afstandsbediening van de Mediabox. Na indrukken kan het zijn dat de andere knoppen tijdelijk niet werken. Heb jij hier last van? 

Beste odido,

Scrolde door dit topic voor een oplossing en heb exact hier last van.

Heb ik dan een nieuwe afstandsbediening nodig of wordt dit opgelost middels een update (zo ja wanneer?) want ik ben de tel kwijt hoe vaak ik al opnieuw heb gekoppeld/ontkoppeld om zelf het issue te verhelpen.

Tevens de issue met de mediabox die ook vaker voorbij komt dat wanneer deze opstart om tv te gaan kijken ik de melding krijg “er ging iets mis probeer opnieuw”. enige wat hier helpt zodat ik weer tv kan kijken is opnieuw opstarten van de hele box (elke dag weer). Eco stand uitzetten heeft helaas niks veranderd. Is hier een oplossing voor

Hoor het graag,

Nick

@Nora van Odido dag,

tot op heden hebben wij nog steeds niks ontvangen.. er is ondertussen al 3x een afstandsbediening volgens jullie afgestuurd maar wij hebben niks ontvangen ook geen briefje dat de bezorger ons gemist heeft.

wij zijn ondertussen bijna zover dat wij overwegen over te stappen of een deel van het abonnement stop wil zetten want op deze manier worden wij niet vrolijk.

graag nogmaals opsturen of uitzoeken waar het pakket is.

horen het graag

Beste 

• Tommie van Odido mijn afstandsbediening werkt ook niet meer sinds kort, kunnen jullie mij een nieuwe afstandsbediening opsturen?

groet  Martin

Reputatie 7
Badge +2

@Hendrixenflierman Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt en mijn oprechte excuses dat je de afstandsbediening nog niet hebt ontvangen.

Ik ben meteen gaan kijken, maar wij hebben deze wel echt verstuurd. De afstandsbediening wordt als brievenbuspakket gestuurd zonder track & trace code. 

Ik wil natuurlijk graag dat jij weer kan zappen en genieten van TV, maar ik durf niet precies te zeggen wat er misgaat. Uiteraard stuur ik met alle liefde nog een afstandsbediening op als je dit wil. 

Wat ik ook kan doen is jouw huidige TV Box omruilen met onze nieuwe Mediabox. Hier zit sowieso een nieuwe (andere) afstandsbediening bij en dit wordt verstuurd met een track & trace code. Laat je mij weten of je je in deze oplossing kan vinden? Dan regel ik het meteen voor je! 😊

Wil je meer weten over de Mediabox? Neem dan eens een kijkje in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Reputatie 7
Badge +2

@Nick_1989 Goed dat je dit bij ons meldt! 

Op dit moment wordt er inderdaad gewerkt aan een update voor de Mediabox, de problemen met de afstandsbediening worden hier ook in meegenomen. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan.

Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden. Hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

ik wil begin gemist gebruiken.

bij de tips hoe dat moet staat '’druk nu op de blauwe knop'’.

maar mijn afstandsbediening heeft geen gekleurde knoppen dus ook geen blauwe.

Wel bovenaan een knop met kleuren maar die is om te spreken.

(nieuwe klant, nieuwe afstandsbediening)

Hoe start ik een lopend programma vanaf het begin ?

Peter.

Reputatie 7
Badge +2

@Hendrixenflierman Super, ik heb het meteen in orde gemaakt! 😀

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de oude TV Box terug te sturen. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ppiippoo, ik zie dat je de Mediabox hebt. Hierop zit inderdaad geen blauwe knop. Je kan begin gemist aanzetten wanneer je het programma hebt aangeklikt. Als je dan op de ‘ok’ knop drukt dan krijg je een soort van menuutje te zien onderin het scherm met functies. Hier vind je dan ook helemaal links de knop voor begin gemist (het pijltje die tegen de klok in gaat). 

Lost die update zowel het het probleem met de mediabox en het niet functioneren van de afstandsbediening op?

Beste, de diverse stappen doorlopen maar helaas wekt de afstandsbediening nog niet naar behoren. 

Graag zou ik een nieuwe willen ontvangen.

Mvg jordie 

Reputatie 7
Badge +5

Klopt @Nick_1989, er zitten meerdere bug fixes in deze update waaronder deze. Dit zal eerst binnen een groep testers worden getest. We zijn er druk mee bezig!

Beste Odido, ik heb net als een aantal anderen (zoals Johanna en Remco) hier last van het feit dat de afstandsbediening wel héél snel door de batterijen heen gaat. Ik ben een half jaar klant en ik zit alweer aan de derde set batterijen.

Zou ik een vervangend exemplaar mogen ontvangen? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je regelen @jwgoeseije, ik zie je graag genieten van een werkende afstandbediening! Ik zorg ervoor dat er snel een afstandsbediening mee gaat met de post. Ik wens je er alvast veel plezier mee!

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Hildebrand, dat gaat inderdaad wel heel snel. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening naar je toe gestuurd. Deze komt binnen via een brievenbuspakketje en zal binnen een paar dagen bezorgd worden. Zo kan je heel wat batterijen besparen! 

@Teresa van Odido 

ik heb tot op heden ook nog steeds geen nieuwe box ontvangen. Daarnaast werkt de dhl link naar de track and trace niet en kent het pakket niet.

kunt u dit uitzoeken voor ons? Op deze manier wordt het erg vervelend..

hoor het graag.

mvg, Tim

Reputatie 7
Badge +2

Geregeld @Edward van der Veen! De afstandsbediening komt snel jullie kant op. Ik hoop dat dit voor wat gemak zorgt! 😊

Ik heb een Android-mediabox om TV te kijken. De afstandsbediening is hopeloos en eigenlijk alleen geschikt voor babyvingertjes. De knoppen zijn te klein en zitten te dicht bij elkaar, waardoor het heel moeilijk is om maar één knop tegelijk te raken, met allerlei onbedoelde gevolgen. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief. De meeste ab’s werken op RF, maar deze is vebonden met Bluetooth; wat zou ik dan kunnen gebruiken?

Hoi, aan en uit knop van de afstandbediening heeft een tijdje moeilijk gedaan maar nu werkt het niet meer. kan ik een nieuwe afstandbediening bestellen?

vriendelijk groet,

ilyas

Hallo, mijn afstandsbediening is kapot gegaan. Nieuwe batterijen helpen helaas niet. Kan ik een nieuwe opgestuurd krijgen? Alvast bedankt.

Reputatie 1

Graag zouden we een nieuwe afstandbediening ontvangen. Onze hond heeft er van gesnoept.

Reputatie 7
Badge +9

De Mediabox is nog onderweg @Hendrixenflierman. Houd de T&T goed in de gaten!

Hi @jjavanasten, welkom op onze Community!

Ik weet dat het mogelijk is maar we kunnen niet garanderen dat alle toetsen zullen werken. Ik gok dat @peter-keetfm je hier wellicht een handje mee kan helpen. Aangezien zijn expertise hierover. Hopelijk kun je een goed alterenatief vinden! 

Ik heb vandaag een afstandsbediening ontvangen, maar behalve dat de tv box reageert op het aan en uitzetten, gebeurt er verder niets. Ik kan niet wisselen van zender of van inputkanaal. Ik heb een Aria afstandsbediening ontvangen, maar mijn tv box is een Entone. Kan het daar aan liggen? Het koppelen met de tv zelf werkt ook niet. Ik kan nu nog steeds geen tv kijken. Hoe lossen we dit op?

Mvg,

Jan ten Kate 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @jantenkate60, de Aria en de Entone gebruiken allebei dezelfde afstandsbediening, hier zou het dus niet aan moeten liggen. Wel is de Entone Amulet die je gebruikt een oud model TV Box, ik kan deze voor je vervangen voor onze nieuwe Mediabox. Wel is het goed om te weten dat de Amulet gebruik maakt van een harddiskrecorder waardoor je lokaal op de TV Box programma's kan opnemen. Dit is op de Mediabox niet mogelijk en hierbij zou je de optie Cloud Opnemen aan moeten zetten om programma's te kunnen opnemen. Hier betaal je €5 per maand. Op dit moment betaal je €10 per maand voor de Entone Amulet en krijg je hier €5 korting op. Deze korting komt te vervallen, maar de nieuwe Mediabox zal €2,50 per maand kosten. Laat je het me weten als ik de omwisseling voor je in gang kan zetten? 

Ook zie ik dat je gebruik maakt van een ouder modem, deze kan ik direct voor je omwisselen naar de Zyxel T-56, laat je het me weten als ik dit ook voor je in orde kan maken? 

Reageer