Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

2924 reacties

Hi,

de afstandsbediening van m'n TV is kapot. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen?

Hoi! Mijn afstandsbediening doet het niet meer. Eerst gaf hij helemaal geen signaal meer, nu brandt er wel een lampje als ik op de knop druk, maar gebeurt er vervolgens niets. Ik kan dus niet zappen etc. 
Geprobeerd te resetten, maar helaas zonder resultaat. Ook andere batterijen al geprobeerd.
Zou ik een nieuwe afstandsbediening kunnen krijgen?

@ssomsen Heb je al overal in en rondom huis gekeken, ze kunnen zich goed verstoppen namelijk! Onder bankkussens, achter andere apparaten, in de bank, in een kinderkamer, zelfs in de koelkast - de koelkast is bij mij weleens voorgekomen, geen idee hoe, maar ik zal wel dorstig zijn geweest. Indien je alles al uitvoerig onderzocht hebt, stuur ik je graag een nieuwe toe! 

@Barsto Heb je alle stappen doorlopen om de ab weer werkend te krijgen? Vaak werken de knoppen niet doordat de batterijen bijvoorbeeld (grotendeels) leeg zijn of doordat de ab opnieuw gekoppeld moet worden aan de TV. Mocht het nog niet helpen, dan zorg ik er natuurlijk voor dat je zo snel mogelijk een nieuw model thuisgestuurd krijgt! 

Jazeker, alles al meerdere dagen doorzocht. En paar weken gewacht om te kijken of deze toch niet ergens opdook, maar helaas. Dus zou gaarne een nieuwe ontvangen

Beste, 

 

Mijn afstandsbediening is kapot. Zou ik een nieuwe kunnen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ramonencristel@Odiug en @ARO82, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 👍

@Odiug  Dat maak ik graag in orde voor jullie, houd er alleen wel rekening mee dat we sinds een jaar of twee enkel nog de ab met magenta-knop leveren. Die werkt precies hetzelfde verder met een aantal toevoegingen, geen zorgen daarom! 😊

 

Reputatie 6

Hoi @Mariannescout, goed dat je dit aangeeft. Heb je de afstandsbediening al gekoppeld aan je tv? In de allereerste post van dit topic zie je hoe je dat kunt doen.

@frankmeeuwsen en @Mandje1990 er is naar jullie een nieuwe afstandsbediening onderweg. Je kunt hem binnen enkele dagen op de mat verwachten!

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Hallo, van de afstandsbediening werken diverse knoppen/cijfers niet meer. Ik heb de batterijen al vervangen dit helpt niet.

Mvg Tom Riemens

 

Goedenavong T-mobile, ik ging er eigenlijk vanuit dat er vrij snel gereageerd zou worden op berichten. Zou er een nieuwe AB kunnen worden opgestuurd aub?

 

mvg Tom Remens

Mijn afstandsbediening is stuk. Wijlen jullie een nieuwe opsturen?

groet, Wil Fabri

Hoi, onze afstandsbediening werkt niet meer. Mogen wij een nieuwe?

Hallo,



Helaas heb ik het probleem dat de volume knoppen en zender +/- knoppen niet meer werken.

Ik zie op het Entone kastje ook het ledje niet reageren. Ik heb alle reset mogelijkheden die op het forum staan geprobeerd. Maar helaas geen oplossing.



Graag zou ik een andere afstandsbediening ontvangen. Is dit mogelijk??



Groet
Hoi T-mobile,



Tja de was doen is niet zo moeilijk maar ik heb wel geleerd om de lakens te controleren. De afstandsbediening van T-mobile zat er nog in en is een beetje doorweekt. Ik heb hem laten drogen en nieuwe batterijen ingedaan maar helaas werkt die niet meer.



Groet,

Ronnie

Onze hond heeft de afstandsbediening te pakken gehad en nu is die kapot. Ik ontvang graag een nieuwe. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sparks1956, graag bestel ik een nieuwe afstandsbediening voor je, ik kan jouw profiel echter nog niet vinden! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van jouw IBAN in een PM? Dan zorg ik er vervolgens voor dat deze zo spoedig mogelijk jouw kant op komt.

Hoi @Liselott88 en @han93, top dat jullie toch alles geprobeerd hebben, ik heb direct een nieuwe besteld. Normaal gesproken zal deze binnen 3 tot 5 werkdagen in de bus liggen! :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Barsto en @ssomsen, bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb meteen twee nieuwe afstandsbedieningen besteld en deze zullen binnen vier tot maximaal zeven werkdagen op de mat liggen. Check de mooie tip van @TMTV indien jullie een USB-toetsenbord hebben. Voor nu: stay safe en een mooie namiddag/avond toegewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @reneeouwehand, welkom op de Community!

Je hebt meteen het juiste topic te pakken, goed bezig! Graag stuur ik een nieuwe afstandsbediening op, maar als eerste een check: heb je de batterijen al vervangen en alle stappen op pagina één doorlopen?

Reputatie 7
Badge +4

Voor de drie musketiers regel ik graag een nieuwe afstandsbediening!

@large007 en @Mark1970 een nieuwe afstandsbediening komt snel jullie kant op. Ik vermoed dat de afstandsbediening, ondanks Bevrijdingsdag, nog deze week bij jullie op de mat valt. Veel kijkplezier alvast.

@Levyanne het lukte mij niet op met jouw Community profiel bij jouw abonnement te komen. Zou je daarom in een privébericht de volgende gegevens naar mij door kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik ook jouw kijkplezier snel terugbrengen!

Reputatie 7
Badge +12

@tomri  Wil je aub. Niet blijven herhalen, het zal er niet sneller door gaan, Als dit onderwerp aan de beurt is reageren de moderators zodra ze aanwezig zijn. 
 Houd rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Zet vast je klantnummer in je profiel zodat de moderators sneller weten wie je bent. 
Deze informatie is alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

T-Mobile Thuis Klantnummer ……

Fijne avond

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @brandondek en @Marisa89, jullie ontvangen binnen enkele dagen gloednieuwe afstandsbedieningen. Tot die tijd kun je gebruikmaken van de handige tips op pagina één van dit topic. Alvast veel kijkplezier toegewenst en geniet nog van een mooie zondag! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @sbor, welkom op onze Community!

Ik heb je een nieuw exemplaar opgestuurd. De afstandsbediening komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn om deze in ontvangst te nemen! Alvast veel kijkplezier. 

Reputatie 7
Hi @Zan13, ik help je verder! Heb je de batterijen van de afstandsbediening al kunnen vervangen? Als dit niet heeft geholpen, wil ik je vragen om een reset van de TV Box uit te voeren. Houd me op de hoogte!



Hallo @Joey en Simone! Ik ga jullie een nieuwe afstandsbediening opsturen, zodat jullie weer lekker TV kunnen kijken. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan ga ik er een bestellen.



Hoi @Maikelsanne. Wat goed dat jij al verschillende oplossingen hebt geprobeerd! Het klinkt alsof jouw afstandsbediening inderdaad toe is aan vervanging. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ik stuur er zo snel mogelijk een naar je op!
Het hallo,



Mijn afstandsbediening heeft het begeven. Ik heb alle stappen geprobeerd maar werkt niet. Lampje brandt ook niet meer.

Hi, ik ben m'n afstandsbediening kwijt, kan ik hier een nieuwe bestellen?

 

MvG.

Goedenavond, graag zou ik ook en nieuwe afstandsbediening ontvangen, helaas is de vorige overleden 😢

 

Thanks!

Mijn afstandbediening reageert de laatste tijd heel slecht op het indrukken van de toetsen. Alleen als ik heel hard druk reageren de volumetoetsen soms nog maar dan springt het volume telkens net weer over de gewenste stand heen. Hetzelfde ook bij de kanaalkeuze. Nieuwe batterijen helpen niet. Ik heb de afstandbediening gereset en de tv-box van de stroom gehaald om te resetten maar het wil allemaal niets helpen.

Ja mijn afstandsbediening is kapot gebeten door de hond... 

Reageer