Skip to main content

Hoi mede forum gebruikers,

Ik heb een vraag, Ik probeer verbinding te maken met mijn vpn. Helaas kon hij via meerdere apn's geen verbinding maken waaronder internet.mobiel. Als ik de APN op mijn mobiel op internet zet dan werkt het direct, maar de APN internet is alleen voor dat specifiek erg onveilig dus probeer die APN te vermeiden. Hebben mensen hier ook last van?

En wat kan ik nu het beste doen? liefst wil ik de APN internet vermeiden en ook mijn vpn gebruiken, maar ik heb geen APN gevonden die dit wel ondersteund.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tobias

Je hebt alle 2 de mogelijke APN geprobeerd en snapt de voor en nadelen. De standaard APN kent een NAT translatie in het mobiele netwerk, blijkbaar kan de ontvangende partij daar niet mee omgaan. 

Goede dag,

Het is toch raar dat het eerst wel gewerkt heeft en nu plots niet meer werkt zonder configuratie wijzigingen aan mijn kant.

ik wil graag weten of het aan mijn kant ligt of aan de kant van odido? Dan weet ik namelijk of ik er iets mee kan. Ik denk zelf namelijk de kant van odido.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tobias Kasander. 

Dat gaan we je niet kunnen vertellen vanaf het netwerk perspectief. Raadpleeg de VPN dienstverlener wat voor poorten hij eventueel extra gebruikt.

Goede dag,

Met Dat gaan we je niet kunnen vertellen word hem niet, omdat jullie klanten moeten informeren als jullie iets wijzigen aan het netwerk, wat nadelig is voor klanten. dit staat op vele sites hieronder informatie die een site gaf.

Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?

Wil de aanbieder uw abonnement wijzigen? Dan heeft de aanbieder de volgende verplichtingen:

• Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
  • Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
  • Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
  • Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.

En dit hoort onder het kopje abbonement aangezien je een abbonement afsluit voor een dienst. Dit heb ik ook nagevraagd bij mensen die hier veel verstand hebben van deze regels, of odido dit had moeten melden ja of nee. Alle 5 personen zeiden ja odido had dit moeten melden.

En aangezien dit een verandering is wat nadelig is voor mij, kan ik eventueel onder mijn contract uit en dit kost odido geld.

Maar ik ga wel telefonisch een case laten aanmaken want hier komen we helaas niet uit.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, maar helaas was dit niet waar ik naar vroeg.

Met vriendelijke groet,

Tobias Kasander.​​​​​​

Reageer