Skip to main content
Beantwoord

Verzoek opheffen roaming blokkade

• December 11, 2025
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

Geachte heer, mevrouw

Ik heb een betaalafspraak door dat ik te laat was met de recycle deal. (Toestel teruggeven bij einde abonnement.) helaas heb ik omwille daar van een betalingsregeling lopen. 

Nu blijkt dat er om die reden een roaming blokkade is toegepast die ik niet zelf kan uitschakelen. Onlogisch, ten aanzien van het feit dat ik een Unlimited abonnement heb en dus überhaupt geen extra kosten KAN maken in het buitenland…

Zou er een mogelijkheid zijn om de roaming blokkade te verwijderen? Ik ben namelijk zeer veel in het buitenland en loop met een ander abonnement tegen mijn datalimiet aan. Op die wijze ben ik (straks) dus op geen enkele manier te bereiken. 

Alvast bedankt!! 

Met vriendelijke groet, 

Kayleigh Jansen

Klantnummer [verwijderd door moderator, plaats privégegevens nooit openbaar en altijd in je profiel] 

Beste antwoord door Kayleigh Jansen

Hoi Kayleigh, van harte welkom op de community en bedankt voor het invullen van je profiel. Heerlijk dat je vaak in het buitenland bent. Geen zorgen, een blokkade op internationale roaming vinden we iets overdreven, dus deze blokkade mag ik direct voor je opheffen. Dit heb ik ook direct gedaan.

Goed om te weten. Je behoudt alleen de volgende blokkades. Deze worden niet automatisch opgeheven. Mocht de betalingsregeling voldaan zijn, dan kan je opnieuw contact met me opnemen om ze te laten verwijderen:

• RIP - Blokkade voor 0906-0909 service nummers
  • RIP - Blokkade Internationale gesprekken - service nummers
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade voor betaalde content diensten
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade app store aankopen via Odido factuur
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade online betalingen derde partijen via Odido factuur

Laat je het me weten of je weer verbonden bent?

Hoi Marciano, 

Dank voor je service! Ik heb weer verbinding. 

Met vriendelijke groet, 

Kayleigh

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 12, 2025

Hoi ​@Kayleigh Jansen ,

Als je een betalingsregeling aangaat zijn dat de voorwaarden.  Als je zo hard je telefoon nodig hebt in het buitenland  dan is die 1/2/3 honderd euro toch wel waard? Als je de regeling vandaag via ideal afbetaald wordt roaming weer geactiveerd.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 12, 2025

Hoi Eric, 

“Dank” voor je bekrompen reactie. Dacht je toevallig dat ik voor de sier een betalingsregeling heb aangevraagd…? Of zou je denken dat ik het niet kan betalen en om die reden een betalingsregeling heb aangevraagd? Ik heb in ieder geval nieuws voor je, het is het tweede. 

Fijne dag!! 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 12, 2025

@Kayleigh Jansen  Goedemorgen! 
Vul even al je gegevens in (zie mijn onderschrift)

De moderators helpen je verder als je aan de beurt bent. 

Alvast goed om te weten.

• Je kan tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.

• Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kan je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.

• Tijdens de betaalafspraak kan je in Mijn Odido de status van je afspraak bijhouden.

• Tijdens de afspraak kan je je abonnement niet wijzigen of verlengen.

• Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.

• Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 12, 2025

Goedemorgen Cristien, 

Dank voor je berichtje terug! Ik heb even de gegevens ingevuld :) 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kayleigh, van harte welkom op de community en bedankt voor het invullen van je profiel. Heerlijk dat je vaak in het buitenland bent. Geen zorgen, een blokkade op internationale roaming vinden we iets overdreven, dus deze blokkade mag ik direct voor je opheffen. Dit heb ik ook direct gedaan.

Goed om te weten. Je behoudt alleen de volgende blokkades. Deze worden niet automatisch opgeheven. Mocht de betalingsregeling voldaan zijn, dan kan je opnieuw contact met me opnemen om ze te laten verwijderen:

• Aankopen bij derde partijen - Blokkade online betalingen derde partijen via Odido factuur

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • December 14, 2025

Hoi Marciano, 

Dank voor je service! Ik heb weer verbinding. 

Met vriendelijke groet, 

Kayleigh

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kayleigh, uiteraard graag gedaan en superfijn dat je weer verbinding hebt. Ik wens je nog een heel fijn verblijf in het buitenland en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je!