Skip to main content
Beantwoord

Problemen 4G

• December 4, 2025
  • 10 reacties
  • 73 Bekeken

Beste lezer, Ik heb sinds twee dagen nog amper connectie met internet. Mijn klik&Klaar werkt helemaal niet meer, mijn telefoon werkt thuis slechts af en toe op het 5G netwerk. Het probleem is dat er helemaal geen 4G meer beschibaar is om op terug te vallen. Op de kaart met stroring staat dit niet. Ik kan niet bellen voor hulp van de klantenservice omdat ik tijdens het wachten mijn verbinding verlies en weer uit de wachtrij gegooid word. Ik moet er ook bij zeggen dat er slecht geluisterd werd naar mijn problemen bij de keren dat ik er wel door kwam en te woord werd gestaan. Het afdraaien van het script leek belangrijker dan mijn probleem proberen te begrijpen. Hoe kan ik hier wel een oplossing voor krijgen? Groet, Michel

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@miesdr 

Is de dekking alleen slecht bij jou in de omgeving of ook op andere locaties?

Je kan hiervan een melding maken op de dekkingskaart.

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • December 4, 2025

Hallo ​@miesdr 

Is de dekking alleen slecht bij jou in de omgeving of ook op andere locaties?

Je kan hiervan een melding maken op de dekkingskaart.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 4, 2025

Het lijkt nu weer te werken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 5, 2025

En vanmorgen rond een uur of 8 is het weer afgelopen met internet hier. Maar er staat nu tenminste op de dekkingskaart dat er werkzaamheden zijn. Hopelijk dat ze bezig zijn met het probleem.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Mies, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Fijn om te lezen dat er duidelijkheid is over de werkzaamheden. Mijn collega's zijn er hard mee bezig om de verbinding op je locatie straks nog beter te maken! Houd je ons op de hoogte of alles straks weer goed werkt zodra de werkzaamheden voorbij zijn?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

Helaas was mijn vreugde van korte duur. Ik heb in huis geen enkele dekking meer, en kan meestal niet eens meer bellen. Naast het gebouw wel volledig bereik, binnen niks. Terwijl het een week geleden nog wel gewoon werkte. En men blijft mij maar door het menu heen halen als ik bel. Mijn Klik&klaar werkt wel, mijn telefoon ook. Alleen niet in mijn gebouw, zelfs niet als ik voor het raam zit. Op 4 hoog dus geen risico op onjuiste interpretatie, maar vervelend is een understatement. Kan iemand het aub oplossen? Aanvullend; Omdat ik buiten wel bereik heb (kan 5G niet door glas heen?) heb ik die klik& klaar buiten op balkon neergezet. Dat werkt ook niet. De telefoon werkt dan wel. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@miesdr we snappen heel goed dat je ook in je huis wilt kunnen genieten van ons netwerk en ik geef je graag meer duidelijkheid! Heeft het een tijdje terug wel gewerkt? Heb je dit probleem alleen met 4G of ook 5G? Dan heeft het vermoedelijk te maken met de werkzaamheden. Is er al meer duidelijkheid? Wat wordt er bijvoorbeeld op onze dekkingskaart bij jou in de buurt laten zien? Goed om te weten: een goede isolatie en alles wat in de weg staat tussen je woning en de afstand van de dichtsbijzijnde mast kan invloed hebben om het bereik binnen je huis. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 10, 2025

@Pharwin van Odido Inmiddels is duidelijk dat het signaal meestal niet door het glas heenkomt. Ik begrijp alleen niet waarom dat opeens aan de hand is. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

@miesdr dat zou heel goed kunnen! Vooral dubbel of HR++ glas met metaalcoating kan mobiele (4G/5G) en Wi-Fi signalen beperken of reflecteren, omdat het werkt als een spiegel voor radiofrequenties. Dat kan leiden tot een zwakkere ontvangst binnenshuis. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 11, 2025

@Pharwin van Odido en wat is daarvoor de oplossing? Terwijl het ook gek is dat ik opeens helemaal geen ontvangst meer heb. Ik heb geen nieuwe ramen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@miesdr wellicht dat het door de werkzaamheden wel verbeterd wordt. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken!