Skip to main content

Gesprek wordt beëindigd bij zetten in de wacht

• December 8, 2025
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Beste

Sinds het aanzetten naar Bellen EU + VS merk ik dat als ik een gesprek naar het buitenland in de wacht zet, wordt het gesprek beëindigd i.p.v. in de wacht gezet.

Ik heb dit zelf kunnen testen met een Britse VoIP nummer dat ik heb en met de buitenlandse provider geverifieerd, het wordt aan de kant van Odido of een van de jullie tussenpartijen beëindigd.

Hun reactie hieronder;

Dit is best wel een technische vraag en volgens mij ligt niet aan mijn apparaat maar iets aan de infrastructuur van Odido. Hoor heel graag hoe dit verder opgepakt kan worden!

Gegevens van de gesprekken en de ticket / contactgegevens van de technische dienst van de Britse provider kan ik als privebericht delen.

Groetjes, Joey

December 9, 2025

Goedemorgen Joey, van harte welkom op de community en bedankt voor het volledig invullen van je profiel! Wat apart dat het gesprek wordt beëindigd als je 'm in de wacht wil zetten. Dit klinkt inderdaad erg technisch en ik kijk graag naar welke afdeling ik het kan doorzetten. Heb je alvast wat extra informatie voor me:

1. Bel je vanuit Nederland via het Odido netwerk naar het buitenland? 
  2. Of ben je in een ander EU land? Zo ja, in welk land ben je en met welk netwerk ben je verbonden?
  3. Gebeurt dit bij elk gesprek dat je in de wacht zet?
  4. En gebeurt er verder nog iets opvallends of wordt het gesprek echt per direct beëindigd?

Ik hoor het graag van je!

7 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Joey, van harte welkom op de community en bedankt voor het volledig invullen van je profiel! Wat apart dat het gesprek wordt beëindigd als je 'm in de wacht wil zetten. Dit klinkt inderdaad erg technisch en ik kijk graag naar welke afdeling ik het kan doorzetten. Heb je alvast wat extra informatie voor me:

1. Bel je vanuit Nederland via het Odido netwerk naar het buitenland? 
  2. Of ben je in een ander EU land? Zo ja, in welk land ben je en met welk netwerk ben je verbonden?
  3. Gebeurt dit bij elk gesprek dat je in de wacht zet?
  4. En gebeurt er verder nog iets opvallends of wordt het gesprek echt per direct beëindigd?

Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 9, 2025

Beste ​@Marciano van Odido ,

Topper, dank voor je reactie, bij deze de gevraagde info;

1. Ja, vanuit NL naar een Britse mobiel nummer (+447x)
  2. Niet getest wegens #1.
  3. Voor zo ver ik het weet, ja. Ik ga deze week een paar andere nummers testen en laat je het weten, ook als het per land verschilt.
  4. In het begin dacht ik dat het door de andere kant beëindigd wordt, omdat die als eerste ophing. Maar bij het navragen bij de Britse provider zijn we erachter gekomen dat dit komt van Odido of een netwerk die tussenin zit.

Alvast dank!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@joey2292 dank voor de toelichting! Voordat we dit voor je kunnen doorzetten, hebben we nog wel wat aanvullende informatie nodig. We horen graag of je het ervaart bij elk gesprek en of het per land verschilt. Klopt het dan je ook 1 voorbeeld hebt vermeld in je profiel, waarbij een datum, tijdstip en het andere nummer vermeld staat? Ik mis daarbij alleen nog de locatie toen het gesprek plaatsvond. Zou je dat erbij kunnen vermelden? 

Zou je ook alvast het volgende willen doen: 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.

We horen het graag van je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 12, 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido ,

Natuurlijk, ik heb mijn profiel bijgewerkt met de gevraagde info.

Heb verder kunnen checken, het lijkt alleen aan jullie verbinding met deze buitenlandse provider (Andrews & Arnold) gebonden te zijn. Helaas kan ik met A&A niet verder want volgens hun logging ligt het aan jullie kant.

Ik heb tegen andere nummers (vast zowel als mobiel) in Engeland getest, maar ook in Frankrijk en Portugal kunnen proberen, en daar kan ik mensen prima in de wacht zetten.
Ook heb ik Wifi-calling uit kunnen sluiten, zelfde gedrag op 4G-bellen, Wifi-caling en gewone.

Toestel up to date, gerestart, en netwerk instellingen ook gerest, zelfde gedrag.

Ik denk dat het iets die tussen Odido en A&A uit te vogelen is, hoor graag als je nog meer informatie van mijn kant nodig heeft.

Groetjes, Joey

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Joey, bedankt voor de extra informatie. Ik heb zojuist een case doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Zodra ik meer weet over of zij dit kunnen onderzoeken, laat ik het je weten. Ik verwacht dit binnen 1 of 2 dagen te horen. Wellicht nemen zij direct contact met je op, dus houd je je telefoon goed in de gaten? Mocht je eerder iets horen, laat je het mij dan ook weten? 😊

Casenummer is 80669809.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 23, 2025

@Marciano van Odido Dank! je collega Rogier heeft me op 16 Dec gebeld en dit is nu doorgezet naar een andere interne afdeling. Ik heb tot nu toe niks verder gehoord en het probleem speelt nog steeds voor. laten we dit in 2026 verder oppakken, nogmaals dank voor alle inzet!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Joey, allereerst hele fijne feestdagen! Bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie inderdaad dat mijn collega het heeft uitgezet naar onze engineers en dat het nog in onderzoek is. Uiteraard graag gedaan en jij ook bedankt voor je geduld. Ik ben zelf 12 januari weer terug, maar ik duim dat het eerder is opgelost. Mijn collega's staan uiteraard al eerder klaar om je updates te geven en verder te helpen. Voor nu alvast een hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • January 13, 2026

Beste ​@Marciano van Odido,

Dank voor uw reactie!

Ik heb een reactie van je collega Jelle ontvangen waarin hij meer informatie en een kruistest vraagt. Om dit grondig uit te kunnen zoeken heb ik ook de technische dienst van de Briste partij (Andrews & Arnold) ook ingeschakeld, en ook een nieuwe mobieltje besteld om hardware problemen uit te kunnen sluiten.

Lijkt echt in de details te zitten maar gelukkig maar is A&A een zeer fijne bedrijf dus nemen ze de tijd om alles te kunnen testen. Ik stuur nog een update als ik meer hierover weet.

Met vriendelijke groet,

Joey