Hallo! Ik ben momenteel in Australië. Omdat ik een lokale simkaart gebruik, heb ik al een tijdje geen Odido-simkaart meer gebruikt. Ik probeerde in te loggen op Mijn Odido, maar toen ik de Odido-simkaart in mijn telefoon stopte, kreeg ik de melding "geen netwerk". Ik ontvang geen sms met de inlogcode. In een ander forum zag ik een reactie van een andere gebruiker met hetzelfde probleem, die een roamingblokkering had. Deze blokkering kon door een moderator worden opgeheven. Ik vermoed dat dit ook voor mij geldt. Zou de moderator de blokkering voor mij willen opheffen, zoals ze dat voor die gebruiker hebben gedaan? Alle details over mijn contract staan in mijn profiel.
Geen netwerk in Australie
Beste antwoord door ContantBetalen
Goedemorgen, tof dat je in Australië bent! Hoe is het daar? Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb direct meegekeken en er staan geen blokkades op je account. Laten we snel kijken hoe we je online kunnen krijgen. Ik zie in Mijn Odido dat je simkaart wel contact heeft gemaakt met een netwerk in Australië. Wil je het volgende proberen:
- Je netwerkinstellingen resetten via de instellingen van je telefoon
- Handmatig verbinding maken met de netwerken: SingTel Optus Pty Limited, Telstra Limited en Vodafone Australia (probeer ze allemaal)
Wat gebeurt er precies als je verbinding maakt met deze netwerken? En welke telefoon heb je precies? Je kan alle juiste instellingen vinden via onze Toestelhulp
Ik hoor het graag van je!
Bedankt voor je reactie!
Ik heb ontdekt dat de oorzaak een andere simkaart was. Ik weet niet waarom, maar nadat ik deze (lokale) simkaart had verwijderd, maakte mijn Odido-simkaart wel verbinding en ontving ik alle sms'jes met mijn bevestigingscodes. Het probleem lijkt nu opgelost.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.