Skip to main content

Alleen noodoproepen.

  • September 4, 2025
  • 11 reacties
  • 245 Bekeken

Ik heb een Samsung Telefoon. En sinds het activeren van een E-sim heb ik nauwelijks ontvangst.

Bellen gaat alleen via wifi en whatsapp en kan nauwelijks buiten bellen of gebeld worden. Wat invloed heeft voor mijn werk.

Ik krijg bijna continue de text: Alleen Noodoproepen in beeld. Hoe kan dit en vooral hoe kan dit opgelost worden. Aangezien Idido weinig doet behalve van kastje naar de muur. Alleen wifi kanaal wordt aangepast en wordt iedere keer door gestuurd naar deze community. Beetje jammer en hoop dat Odido dit mee leest en wat van zich laat horen. Anders ben ik bang dat het klanten gaat kosten. 😬

September 13, 2025

@Roy Kolmer Helemaal goed. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen een half uur een e-mail met daarin instructies en de QR-code. Check voor de zekerheid ook je ongewenste mail/spambox. Zodra je de nieuwe QR-code hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je Mijn Odido account. 

Laat je weten of na de activatie alles naar behoren werkt? Zo niet, dan zullen we uiteraard samen naar een andere oplossing kijken. 

We horen het graag van je! 

Hoi Pharwin,

Ik heb vandaag de E-sim geïnstalleerd volgens instructie.

Na telefonisch contact later ook het netwerk gereset. Helaas blijft het ontvangst signaal maar op 1 streepje staan. Terwijl ik hier toch een goed ontvangst moet hebben.

Verbinding buiten is erg wisselend en ben dus benieuwd wat we nu kunnen doen.

 

Mvg,

Roy

11 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Roy, bedankt voor het aanmaken van je eigen topic. Ik heb direct meegelezen in de andere topics en ik las dat je via de Dekkingskaart een probleem had gemeld. Ik zie deze echter niet in je account doorkomen. Wil je dit nog een keer proberen? Ik verwacht dat het dan wel goed moet gaan. Dit is de snelste manier om je probleem voor te leggen bij de netwerkspecialisten.

Het kan ook aan je eSIM liggen. Lukt het om via Sim Toestel & Smartwatch | Odido een nieuwe eSIM te bestellen en te installeren? Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht het met een nieuwe eSIM nog niet goed werken, dan zet ik handmatig een case voor je door. Wil je dan onderstaande vragen dan zo specifiek mogelijk beantwoorden:

  1. WAARMEE ervaar je problemen? (Bellen/gebeld worden, sms versturen/ontvangen, mobiel internet)
  2. WAAR ervaar je problemen? (alleen op enkele locaties, of overal)
  3. WANNEER ervaar je problemen? (soms of altijd)

Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 5, 2025

Mijn E-sim is vrij nieuw.

En dan moet ik een nieuwe e-sim gaan bestellen. En weer onnodige kosten maken. Terwijl het nog steeds niet goed is. Sorry beetje rare service en reactie. Een case is vaker aangemaakt en is weinig mee gedaan of opgelost


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Roy Kolmer om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, dan ligt het vermoedelijk aan je eSIM. Ik snap het sentiment, maar we proberen hier alleen de oorzaak te acterhalen en mee te zoeken naar een oplossing. Overigens is een nieuwe eSIM bestellen gewoon gratis. 

Laat je weten of het is gelukt? We vernemen het graag van je. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2025

Hoi,

Uiteraard heb ik deze stappen in het verleden al eens gefaan. Update is er altijd.

Dus jullie mogen mij zekers een nieuwe E-sim toe sturen als ik dan daarmee wel geholpen ben en goed bereikbaar.

 

Mvg,

Roy


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Roy Kolmer laten we in ieder geval dan uitsluiten of het aan je eSIM ligt. Je kunt heel gemakkelijk zelf een eSIM bestellen via je Mijn Odido account. De QR-code komt dan meteen voor je klaar te staan, die je kunt scannen met je toestel. Zodra je deze hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en dient deze daarna alleen nog geactiveerd te worden. Dat kan ook heel gemakkelijk via je Mijn Odido account. Zodra de activatie voltooid is, staat je nieuwe eSIM gekoppeld en op actief. 

Mocht je willen dat ik de eSIM voor je bestel, moet ik alleen een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan bestel ik 'm meteen voor je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

U mag hem graag bestellen voor mij, als ik maar gewoon zoals nu sowieso beperkt bereikbaar ben.

Verrificatiecode is: 971729

 

Alvast bedankt


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

@Roy Kolmer Helemaal goed. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen een half uur een e-mail met daarin instructies en de QR-code. Check voor de zekerheid ook je ongewenste mail/spambox. Zodra je de nieuwe QR-code hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je Mijn Odido account. 

Laat je weten of na de activatie alles naar behoren werkt? Zo niet, dan zullen we uiteraard samen naar een andere oplossing kijken. 

We horen het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 13, 2025

@Roy Kolmer Helemaal goed. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen een half uur een e-mail met daarin instructies en de QR-code. Check voor de zekerheid ook je ongewenste mail/spambox. Zodra je de nieuwe QR-code hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je Mijn Odido account. 

Laat je weten of na de activatie alles naar behoren werkt? Zo niet, dan zullen we uiteraard samen naar een andere oplossing kijken. 

We horen het graag van je! 

Hoi Pharwin,

Ik heb vandaag de E-sim geïnstalleerd volgens instructie.

Na telefonisch contact later ook het netwerk gereset. Helaas blijft het ontvangst signaal maar op 1 streepje staan. Terwijl ik hier toch een goed ontvangst moet hebben.

Verbinding buiten is erg wisselend en ben dus benieuwd wat we nu kunnen doen.

 

Mvg,

Roy


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Roy Kolmer dank voor het uitvoeren en de toelichting! Begrijp ik het goed dat je nu niet meer de melding '’alleen noodroepen'’ krijgt? Dan zijn we in ieder geval al een stap verder en dat is goed. Wat betreft de dekking: ik heb meteen gekeken op onze dekkingskaart en ik zie dat de dekking goed is en dat er verder geen bijzonderheden te zien zijn. In dat geval, raad ik je aan probleem te melden via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Gaat dat lukken? Mocht het niet lukken, deel dan gerust de bovenstaande informatie die mijn collega Marciano had gevraagd. Dan kunnen we het handmatig voor je doorzetten! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 15, 2025

Hoi,

 

Ja dat klopt, die melding krijg ik gelukkig niet meer. Alleen nog nauwelijks internet en ontvangst signaal.


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

@Roy Kolmer In dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart, zoals ik in mijn eerdere bericht had aangegeven. Wat je nog zou kunnen doen: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Als dat niet werkt, hebben we verder alles uitgesloten en ligt het aan de dekking bij jou in de buurt. Als je een melding hiervan kan maken, dan kan het onderzocht worden en zul je binnen enkele dagen hierover een terugkoppeling ontvangen met meer duidelijkheid!