Het lukt mij niet om de multisim te activeren op mijn nieuwe Apple 15 Pro. Ik heb vorige week mijn abonnement verlengd waarbij ik gekozen heb voor deze telefoon. Ik heb een apple watch se GPS + Cellular (type A2725). Ik had een multisim abonnement bij Odido aangemaakt maar deze heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik deze niet geactiveerd kreeg met mijn apple watch. Ik had alle stappen gevolgd maar bij mobiel netwerk kon ik ‘ configureer mobiel netwerk’ niet aanklikken en daaronder staat de melding: je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.
Dit heb ik ondertussen al meermaals gedaan maar zij geven telkens aan dat ze ook niet weten wat het probleem is en mij dus niet verder kunnen helpen.
Ik ben vervolgens naar een Odido winkel gegaan in de hoop dat zij het probleem kunnen vinden. Zij hebben een nieuwe simkaart geprobeerd en alles opnieuw gekoppeld/gereset etc. maar zij komen ook niet verder. Wat ze wel kunnen zien is dat mijn provider nog op Tele2 staat. De klantenservice bij Odido houdt vol dat dit niet het probleem is omdat ik volgens hun wel met mijn abonnement/provider (na verlenging abonnement vorige week) onder Odido val. Dit is wel belangrijk aangezien Tele2 geen ondersteuning biedt voor multisim apple watch en Odido wel. Ik blijf het te toevallig vinden dat mijn provider nog op Tele2 staat na verlenging abonnement en mijn multisim niet geactiveerd krijg met mijn apple watch. Graag hoor ik of dit inderdaad het probleem is zoals ik denk of dat er iets anders aan de hand is waardoor het niet werkt.
Bladzijde 2 / 2
Hey @gijsblom van harte welkom op onze Community en wat goed dat je dit topic hebt gevonden! Ik begrijp heel goed dat je onze Multisim wilt activeren voor je Watch, laten we samen naar een oplossing kijken!
Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt en een screenshot hiervan delen?
1. Open de “Watch app” op je iPhone..
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.
Kun je eventueel proberen of het met een nieuwe Multisim lukt? Kan je voor mij dubbelchecken of de softwaregegevens overeenkomen met het onderstaande?
De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben
Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.
De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.
De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal) Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart je toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Ik zie bij je abonnement geen blokkades of andere bijzonderheden, dus dat staat gelukkig wel goed ingesteld.
Ik zie je reactie graag tegemoet!
Beste Pharwin,
Ik loop al vast bij stap 5, zie afbeelding hieronder. Ik kan niet op “configureer mobiel netwerk” klikken.
Mvg,
@Pharwin van Odido ik heb het zelfde probleem als @gijsblom
Hi @gijsblom dank voor de toelichting! Op dit moment speelt er een technische issue met het activeren van onze Multisim op een Apple Watch. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak. Onze technische specialisten zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 76723922. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je!
Hi @Canbeek013 welkom op onze Community, ik help je graag! Echter, is het niet de bedoeling om meerdere reacties te plaatsen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb voor jou ook een ticket doorgezet, mijn reactie kun je terugvinden in het andere topic!
@gijsblom heb je ook al geprobeerd je netwerk instellingen op je iPhone te wissen? Je moet daarna wel je wifi en alles instellen weer, maar dat was voor mij de oplossing! Na de reset van netwerk instellingen kon ikbinnen no time de Apple Watch activeren (zie ook mijn oudere posts op de opening page ergens)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.