Skip to main content
Beantwoord

bluethooth connectie via odidotv app

• January 20, 2026
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

• is een Master Poster

Hallo,

Ik heb de odido app op mijn telefoon, Xiaomi 15, android 16.

Wanneer ik mijn oordopjes in heb en de app start dan loopt het geluid via de luidsprekers van de telefoon. Als ik een andere app open, bijv YouTube dan loopt het geluid wel via de dopjes. Ga ik weer terug naar de odidotv app dan loopt het geluid weer via de luidsprekers.

Ik ben toen gaan experimenteren en wanneer ik de oordopjes ontkoppel terwijl de app actief is en vervolgens weer koppel dan loopt het geluid wel via de dopjes.

Precies hetzelfde probleem heb ik in de auto. Ik moet dan eerst de app open houden en vervolgens de telefoon ontkoppelen van de auto en weer koppelen en dan pas krijg ik geluid over de speakers van de auto.

Ik had dit probleem overigens ook met mijn vorige telefoon, Google Pixel 7

Beste antwoord door Anouk van Odido

Goedemorgen ​@MarfD & ​@HBR, ik begrijp volledig dat jullie zorgeloos willen kijken naar jullie favoriete programma's. Ik geef jullie graag meer informatie. In sommige gevallen herkent de Odido Online TV App nog niet automatisch welk audio-apparaat actief is. Het komt daardoor voor dat het geluid niet overschakelt naar de auto of je oordopjes en het geluid zich blijft afspelen via de luidspreker. De workaround die je beschrijft in je reactie, is voor nu de oplossing.

Natuurlijk vind ik het belangrijk dat de workaround niet meer nodig is en daarom heb jullie bevinding doorgezet naar de juiste afdeling. Zo kunnen mijn collega's bij de uitrol van een nieuwe update kijken of het mogelijk is om deze bug te fixen! Dank voor jullie alertheid!

2 reacties

• is een Top Poster
  • January 21, 2026

Daar hebben wel inderdaad wel meerdere apparaten last van. Ook ik heb dit alleen met de Odido TV app.
Zie ook: Google TV Streamer

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • Antwoord
  • January 22, 2026

Goedemorgen ​@MarfD & ​@HBR, ik begrijp volledig dat jullie zorgeloos willen kijken naar jullie favoriete programma's. Ik geef jullie graag meer informatie. In sommige gevallen herkent de Odido Online TV App nog niet automatisch welk audio-apparaat actief is. Het komt daardoor voor dat het geluid niet overschakelt naar de auto of je oordopjes en het geluid zich blijft afspelen via de luidspreker. De workaround die je beschrijft in je reactie, is voor nu de oplossing.

Natuurlijk vind ik het belangrijk dat de workaround niet meer nodig is en daarom heb jullie bevinding doorgezet naar de juiste afdeling. Zo kunnen mijn collega's bij de uitrol van een nieuwe update kijken of het mogelijk is om deze bug te fixen! Dank voor jullie alertheid!