Goedemiddag,
Ik ben sinds kort Sim Only-klant bij Odido via Belsimpel. Bij de aanvraag heb ik helaas een typefout gemaakt in mijn e-mailadres, waardoor het abonnement bij Odido onder het verkeerde e-mailadres is geregistreerd.
Verder is alles destijds goed gegaan: ik heb de simkaart ontvangen en technisch werkte alles prima. Alleen heb ik door die typefout nooit e-mails van Odido ontvangen en daardoor ook nooit mijn account kunnen activeren/instellen.
Nu ben ik mijn simkaart kwijt en wil ik een vervangende simkaart aanvragen. Dat lukt alleen niet, omdat ik geen toegang heb tot mijn Odido-account.
Het verkeerd ingevoerde e-mailadres bleek gelukkig nog vrij te zijn, dus dat adres heb ik inmiddels aangemaakt. Ik heb dus nu gewoon toegang tot precies het e-mailadres dat Odido bij mijn abonnement in het systeem heeft staan.
Daarna heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of ik alsnog een account kon aanmaken/activeren met dat e-mailadres. Volgens de medewerker moest dat kunnen. Alleen komt de verificatiecode die naar mijn e-mailadres wordt gestuurd nooit aan. Dit is meerdere keren geprobeerd en later op de dag nogmaals, maar zonder resultaat. Ook in de spam staat niets.
Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
-
Via de klantenservice meerdere keren een verificatiecode laten versturen.
-
Zelf een nieuw Odido-account proberen aan te maken met het e-mailadres dat bij mijn abonnement staat.
-
Inloggegevens proberen op te vragen via mijn telefoonnummer, waarbij er een e-mail verstuurd zou moeten worden.
In alle gevallen ontvang ik helemaal geen e-mail van Odido.
De klantenservice verwees me uiteindelijk naar een klachtenformulier, maar dat formulier kan ik nergens op de website vinden. Er werd ook voorgesteld om langs een Odido Shop te gaan, maar dat lukt mij op korte termijn niet.
Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer e-mails/verificatiecodes van Odido ontvang, toegang krijg tot mijn account, en daarmee een vervangende simkaart kan aanvragen?
Sms-codes ontvangen is momenteel geen optie, omdat ik mijn simkaart kwijt ben. Ik heb wél volledige toegang tot het e-mailadres dat Odido bij mijn abonnement geregistreerd heeft.
Ik vermoed zelf dat er ergens iets vastloopt doordat de oorspronkelijke activatie nooit is uitgevoerd, omdat ik destijds geen toegang had tot het verkeerd ingevoerde e-mailadres. Misschien moet het account of e-mailadres aan de kant van Odido gereset of opnieuw geactiveerd worden?
Ik heb trouwens wel alle nodige details ter verificatie, zoals ingangsdatum, oud simkaartnummer (via belsimpel) etc.
Kan iemand van Odido/communitybeheer mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!