Mijn Odido is een online omgeving waar je jouw abonnement kunt inzien en aanpassen. Hieronder volgt informatie om in te loggen binnen deze persoonlijke online omgeving.
Je hebt net een bestelling geplaatst en je wilt deze nog eens nalezen. Of je bent al jaren klant en je wilt je rekeningen inzien. Of je wilt een zenderpakket aan- of uitzetten. Dat kan! In Mijn Odido kun je jouw abonnement inzien en aanpassen in jouw persoonlijke online omgeving, maar dan moet je wel kunnen inloggen. Dat lukt niet. Wat nu? Of je nu voor de allereerste keer in wilt loggen of je hebt ooit een wachtwoord aangemaakt, ik geef hieronder tips voor de meest voorkomende situaties.
Hulp bij het inloggen Log je voor het eerst in of weet je jouw wachtwoord niet meer? Kun je niet meer inloggen?
Gebruik de '’inloggegevens vergeten'’ knop. Gebruik hiervoor het door jou gekozen e-mailadres, ook al gebruik je deze niet om te e-mailen. Je hebt de afgelopen maanden vóór het startscherm, wanneer je inlogt, de optie gehad om één van de e-mailadressen die jij in gebruik hebt bij Odido te kiezen als gebruikersnaam. Dit is tevens nog de enige optie om nu in te loggen, zo ben je extra goed beveiligd! Je ontvangt op dat specifieke e-mailadres een wachtwoord reset e-mail. Kijk in de bevestiging van je abonnement-aanvraag welke e-mailadres bij ons bekend zijn.
Kan je niet inloggen en komt er geen e-mail binnen via de knop ‘wachtwoord vergeten? Mogelijk gaat er iets mis omdat je hetzelfde of juist een ander e-mailadres gebruikt voor je mobiele abonnement. Gebruik dan je e-mailadres voor je mobiele abonnement en voeg je abonnement voor Internet + TV daarna toe via de knop 'Toevoegen'.
Ik wil Mijn Odido van verschillende abonnementen koppelen
Let op:
Het abonnement dient op dezelfde naam te staan. Klantvoordeel gaat op basis van adres, maar koppelen van Mijn Odido gaat op basis van naam.
Dit geldt voor Odido abonnementen, maar zakelijke, Ben of Simpel abonnementen zijn uitgesloten.
Helpt dat niet, laat dan een bericht achter in dit topic, dan helpen we je verder!
Dit topic beschrijft wat er verder nog mogelijk is nu je abonnementen gekoppeld zijn:
Vrijwel iedereen heeft bericht gehad dat je jouw Mijn Odido account kan vernieuwen. We raden je aan dit direct te doen, zodat je van de nieuwe mogelijkheden kunt gebruikmaken. Zo kun je vanaf dat moment ook de Mijn Odido app gebruiken voor je abonnement voor Internet + TV.
Update 8 juni 2022
Sinds vandaag hebben we één login voor Mijn Odido. De blokken boven de inlog zijn hiermee verleden tijd. Het inloggen zelf blijft hetzelfde. De gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Odido brengt je nog steeds naar Mijn Odido. Net zoals je gebruikersnaam en wachtwoord voor Internet + TV van Odido je naar Mijn Odido brengt.
Bladzijde 1 / 32
Hey Pharwin,
ik kan het reproduceren op zowel Firefox als Chrome.
Hoi @cloudcosmonaut, heel scherp van je! Op dit moment is daar geen issue over bekend. Kun je wat zaken voor mij testen? Probeer je dit via de browser op je mobiele telefoon? Kun je je toestel opnieuw opstarten om te kijken of het daarna wel werkt of desnoods via een andere browser? Kun je het ook testen via een ander device, zoals op een laptop/tablet?
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
het valt me op dat MFA op de website sinds een paar weken stuk is. In de app werkt het nog wel, maar nadat ik de MFA code heb ingevuld krijg ik de opmerking ‘Kan je geen sms ontvangen? Dan kan je met iDIN veilig inloggen’. Maar daar heb ik MFA voor ingesteld. Geen enkele noodzaak om gegevens van mijkn bank op te halen.
Kunnen jullie deze bug oplossen alsjeblieft?
Hi @ZzMak, wat gek! Ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat het middels een IT-update was opgelost. Bij jou is dat dus niet het geval. Dank voor de toelichting en de screenshots. Ik heb direct een nieuwe case voor je doorgezet. Het referentienummer is: 75154976. Op deze manier kunnen ze nog een keer onderzoek doen waar het mis gaat. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt!
@Pharwin.
Melding ontvangen dat het probleem opgelost zou zijn, maar nog steeds werkt het niet goed.
Als ik klik op
"Extra abonnement bestellen met klantvoordeel" krijg ik nog steeds de melding
"Het inloggen is mislukt. Probeer het later nog eens" Als ik vervolgens op "naar de shop" ben ik wel ingelogd.
Hi @ZzMak, ik zie inderdaad dat ze de case in behandeling hebben genomen. Dit heeft vermoedelijk te maken met hetzelfde issue, aangezien je dit ook bij het kopje '’Klantvoordeel'’ krijgt en ook dezelfde foutmelding te zien krijgt. Ze zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk voor je op te lossen, het is voor nu geduldig afwachten. Ze zullen je op de hoogte stellen wanneer het opgelost is. Excuses voor dit ongemak!
@Pharwin. Ik heb een mail ontvangen dat ze de melding 1806/74873798 in behandeling hebben genomen.
Nu heb ik de laatste Odido app, versie 8.8.1 nl.oberon.tmobile.my, geïnstalleerd, maar nog steeds problemen. In dit geval als ik inzage wil in de facturen, de link "Bekijk facturen" werkt niet goed.
Hallo @ReMa3, op dit moment is er geen issue bij ons bekend omtrent dit onderwerp. Vaak helpt het door je toestel opnieuw op te starten of je simkaart opnieuw in je toestel te plaatsen. Of in een ander toestel, vaak komt het dan wel binnen. Als je het via de app probeerde, probeer het dan via een browser/laptop, meestal werkt het dan ook wel. Wel fijn dat het uiteindelijk is gelukt!
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Ik probeer in te loggen in de mijn odido omgeving maar ik ontvang geen 2FA SMS.
Het inloggen via de iDIN werkt ook niet.
Is het probleem dat de SMS-jes niet verstuurd worden weer terug?
Na 3000 pogingen krijg ik nu eindelijk een sms binnen
Goedemorgen @ZzMak, dank je wel voor alle informatie! Ik heb direct een case voor je aangemaakt en het voor je doorgezet naar onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken. Het referentienummer is: 74873798. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal dan telefonisch of per mail zijn. Ze zullen er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!
@Pharwin van Odido.
Goedemorgen. Ik heb het probleem alleen ervaren via de app. Dit zojuist nogmaals gecheckt. Ik heb een Pixel 7, met Android 15, incl. de laatste beveiligings-updates.
Ook geprobeerd via mijn Poco X3 Pro, deze draaid op Android 13, incl. de laatste veiligheids-updates. Hier geeft ook alleen maar de app hetzelfde probleem.
Hi @ZzMak, dank voor de screenshot! Voordat ik dit voor je kan doorzetten, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Kun je antwoord geven op de onderstaande vragen:
Heb je dit alleen in de app of ook via de webversie?
Welk merk en type toestel heb je?
Besturingssysteem + versie (iOS/Android)
Zodra ik deze informatie van je heb ontvangen, kan ik het voor je doorzetten. Het is van belang dat onze specialisten zo veel mogelijk informatie ontvangen, zodat ze grondig onderzoek kunnen doen en kunnen kijken naar een oplossing voor dit probleem!
In de laatste update, zojuist geïnstalleerd, van de Odido app doet zich het probleem ook nog voor.
Hoi @ZzMak, goed dat je alles hebt geprobeerd en hebt gecontroleerd! Ik zie dat we in dit geval een case moeten doorzetten naar de technische afdeling. Wil je je klantnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel zetten? Dan ga ik direct voor je aan de slag!
@Pharwin van Odido Ik heb de updates in de Play Store altijd op auto-update staan, ik heb de app al 2 keer verwijderd, cache verwijderd, een total clean gedaan met SD Maid, geen VPN ingeschakeld en geen DNS ingesteld, maar het probleem is er nog steeds. Denk toch dat het aan de app ligt.
Hi @ZzMak, kun je de app verwijderen en opnieuw downloaden? Dan heeft hij meteen de nieuwste software. Kun je ook controleren of de software van je apparaat up-to-date is? Dit is belangrijk zodat de app optimaal kan werken. Mocht het daarna alsnog zijn, laat het dan even weten. Dan kunnen we het voor je doorzetten naar de juiste afdeling, zodat het onderzocht kan worden!
@Marciano van Odido
Via de app.
Hoi @ZzMak, bedankt voor je screenshots! Wat apart dat je dan deze melding krijgt en opnieuw moet inloggen. Krijg je dit ook via de website? Zo niet, dan ligt het volledig aan de app en dan kan ik dit doorzetten naar de juiste afdeling. Ik hoor het graag van je!
Hallo Pharwin,
Er is nog wel iets. Als ik in de app de link "Klantvoordeel" of "Extra abonnement bestellen met klantvoordeel" krijg telkens de melding dat het inloggen is mislukt
@ZzMak Fijn dat het is gelukt! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie zondag gewenst!
Na diverse pogingen is het via het Web toch nog gelukt.
Via de web inlog werkt het ook niet. Er wordt geen sms ontvangen. Ik moet al mijn gegevens weer opnieuw invoeren terwijl ik al ingelogd ben.
Online kan ik wel mijn gegevens inzien, terwijl in de app bij alleen "Naam" in te zien is.
Klik ik in de app bv op "Adres" enz., krijg ik melding in de app dat ik niet ingelogd ben.
Ook mijn app resetten en helemaal opnieuw installeren helpt ook niet.
Ik wil een telefoon abonnement afsluiten via mijn Odido app, maar sms verificatie werkt niet. Komen geen sms binnen.
Ook krijg ik een melding dat het inloggen mislukt is, terwijl ik al in de app ingelogd ben.
Hi
Hi @Yuri_, welkom op onze Community!
We hadden inderdaad problemen met de verificatie sms'jes, die kwamen veel te laat of niet aan. Dit is inmiddels opgelost, kan je controleren of je er weer in kan?
Dank voor je reactie Tommy, dit doet het idd weer zoals behoren (voor zover ik dat kan beoordelen). De verificatie smsjes komen vrijwel direct binnen nu!
Hi @Yuri_, welkom op onze Community!
We hadden inderdaad problemen met de verificatie sms'jes, die kwamen veel te laat of niet aan. Dit is inmiddels opgelost, kan je controleren of je er weer in kan?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.