Mijn Odido is een online omgeving waar je jouw abonnement kunt inzien en aanpassen. Hieronder volgt informatie om in te loggen binnen deze persoonlijke online omgeving.
Je hebt net een bestelling geplaatst en je wilt deze nog eens nalezen. Of je bent al jaren klant en je wilt je rekeningen inzien. Of je wilt een zenderpakket aan- of uitzetten. Dat kan! In Mijn Odido kun je jouw abonnement inzien en aanpassen in jouw persoonlijke online omgeving, maar dan moet je wel kunnen inloggen. Dat lukt niet. Wat nu? Of je nu voor de allereerste keer in wilt loggen of je hebt ooit een wachtwoord aangemaakt, ik geef hieronder tips voor de meest voorkomende situaties.
Hulp bij het inloggen Log je voor het eerst in of weet je jouw wachtwoord niet meer? Kun je niet meer inloggen?
Gebruik de '’inloggegevens vergeten'’ knop. Gebruik hiervoor het door jou gekozen e-mailadres, ook al gebruik je deze niet om te e-mailen. Je hebt de afgelopen maanden vóór het startscherm, wanneer je inlogt, de optie gehad om één van de e-mailadressen die jij in gebruik hebt bij Odido te kiezen als gebruikersnaam. Dit is tevens nog de enige optie om nu in te loggen, zo ben je extra goed beveiligd! Je ontvangt op dat specifieke e-mailadres een wachtwoord reset e-mail. Kijk in de bevestiging van je abonnement-aanvraag welke e-mailadres bij ons bekend zijn.
Kan je niet inloggen en komt er geen e-mail binnen via de knop ‘wachtwoord vergeten? Mogelijk gaat er iets mis omdat je hetzelfde of juist een ander e-mailadres gebruikt voor je mobiele abonnement. Gebruik dan je e-mailadres voor je mobiele abonnement en voeg je abonnement voor Internet + TV daarna toe via de knop 'Toevoegen'.
Ik wil Mijn Odido van verschillende abonnementen koppelen
Let op:
Het abonnement dient op dezelfde naam te staan. Klantvoordeel gaat op basis van adres, maar koppelen van Mijn Odido gaat op basis van naam.
Dit geldt voor Odido abonnementen, maar zakelijke, Ben of Simpel abonnementen zijn uitgesloten.
Helpt dat niet, laat dan een bericht achter in dit topic, dan helpen we je verder!
Dit topic beschrijft wat er verder nog mogelijk is nu je abonnementen gekoppeld zijn:
Vrijwel iedereen heeft bericht gehad dat je jouw Mijn Odido account kan vernieuwen. We raden je aan dit direct te doen, zodat je van de nieuwe mogelijkheden kunt gebruikmaken. Zo kun je vanaf dat moment ook de Mijn Odido app gebruiken voor je abonnement voor Internet + TV.
Update 8 juni 2022
Sinds vandaag hebben we één login voor Mijn Odido. De blokken boven de inlog zijn hiermee verleden tijd. Het inloggen zelf blijft hetzelfde. De gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Odido brengt je nog steeds naar Mijn Odido. Net zoals je gebruikersnaam en wachtwoord voor Internet + TV van Odido je naar Mijn Odido brengt.
Bladzijde 1 / 33
Hi @nleb van harte welkom op onze Community! Ik zie inderdaad dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Het is niet de bedoeling om meerdere topics/reacties te plaatsen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Een collega of ik zal zo snel mogelijk in je eigen topic terugkomen met een reactie!
Hi @Orhan52 dank voor de toelichting! In dat geval, heb ik de nieuwe informatie toegevoegd aan dezelfde case (76436321) en deze opnieuw doorgezet naar onze technische afdeling, zodat ze het nogmaals kunnen onderzoeken. Binnen 14 dagen ontvang je telefonisch of per mail een terugkoppeling hiervan!
Heb al een nieuw topic aangemaakt.
Het lukt nog steeds niet.
Ik weet het ook niet meer.
Hi @Orhan52, ik heb zojuist van mijn collega te horen gekregen dat er iets niet goed stond ingesteld en dat zij het in orde heeft gemaakt. Wel is voor de zekerheid je huidige account verwijderd, zodat dit geen problemen kan geven. Kun je nu een nieuw account aanmaken via onze website en dan je abonnementen koppelen? Je kunt wel alleen de nummers die eindigen op ***9118 en ***3850 en je Internet + TV abonnement koppelen, omdat deze op jouw naam staan.
Laat je weten of het is gelukt? Zo niet, dan verneem ik graag wat voor melding je precies te zien krijgt!
Hi @cloudcosmonaut ah, check! Ik zal dit doorgeven aan onze app-developers, zodat ze hiernaar kunnen kijken. We waarderen je feedback, dit is altijd welkom! We streven ook naar de beste gebruikerservaring (met onze app). Dank je wel voor het doorgeven!
Mocht je nog andere vragen of feedback hebben, laat het dan vooral weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe!
Inmiddels niet meer, maar toen ik de vraag stelde nog wel. Vind het technisch raar gedrag dat MFA stuk gaat voor een account zonder abo, maar niet zonder MFA. Klinkt alsof er aannames gedaan zijn die niet altijd correct zijn :)
Wilde alleen maar helpen de kwaliteit van de site te verbeteren, vandaar mijn berichten :)
Hi @cloudcosmonaut ah, check! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je 2FA via de app hebt aangezet. Kan het kloppen dat je abonnement niet meer actief is? Dan kan dit wel wat problemen geven met je account, vandaar dat je dit ervaart. Kun je anders de app voor de zekerheid verwijderen en opnieuw downloaden? Of ervaar je dit via een browser? Als je wilt, kan ik het eventueel voor je doorzetten richting ons IT-team, zodat zij het voor je verder kunnen onderzoeken.
Laat het maar gerust weten!
Hi @Orhan52 dank voor de toelichting! Er lijkt iets mis te gaan vanuit onze kant. Ik heb daarom direct een case voor je doorgezet richting onze IT-afdeling, zodat zij het verder kunnen onderzoeken. Het referentienummer is: 76436321. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen, wegens de drukte. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren, voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn.
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je!
De 403 krijg ik nu niet gereproduceerd, maar dat was een standaard foutmelding zonder uitleg of stack-trace oid.
Ik heb voor de grap MFA weer aangezet, en nu vraagt ie wee om iDIN terwijl ik net MFA heb aangezet. Zoals gezet, het voelt allemaal een beetje flaky en niet goed getest ;)
Goedenmiddag Pharwin.
Ik heb de app verwijderd en op nieuw geïnstalleerd.
Vanaf een andere emailadres geprobeerd lukte ook niet.
Wachtwoord vernieuwd.
Alles geprobeerd wat werd gevraagd in de winkel of via de klantenservice.
Het is niet gelukt.
Er werd gezegd dat mijn account inactief was, die hebben ze geactiveerd, koppelen is weer niet gelukt.
Vanaf de app en of web lukt het niet om mijn account te koppelen.
Er is iets gewijzigd toen met loskoppelen van mijn zoons nummer, maar wat er is gebeurd weten ze ook niet bij de klantenservice van Odido.
Hi @Orhan52, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je kunt inloggen en dat je je abonnementen kunt koppelen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen account gekoppeld staan. Als ik zoek op je e-mailadres, zie ik wel dat je een account hebt, maar dat deze nog leeg is en er nog niks gekoppeld staat.
Kun je de app verwijderen en opnieuw downloaden? Dan staat gelijk de nieuwste software erop. Controleer ook of je toestel de nieuwste software heeft. Dit is belangrijk zodat de app optimaal kan werken.
Kun je het proberen toe te voegen via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt? Mocht je daar dezelfde melding te zien krijgen, laat het dan vooral weten. Dan ga ik een case voor je doorzetten richting ons IT-team, zodat ze het voor je kunnen uitzoeken!
Hi @cloudcosmonaut, in dat geval kan ik het voor je doorzetten richting ons IT-team, zodat ze het voor je kunnen uitzoeken! Heb je voor mij een screenshot van deze melding? Als ik het goed begrijp, werkt het in de app wel goed maar via een browser niet? Als je een screenshot met de foutmelding met mij kunt delen, ga ik het direct voor je doorzetten!
Hallo,
Ik kan ook niet inloggen en of koppelen aan mijn Odido app.
Sinds dat mijn zoon via de Odido shop zijn nummer van mijn Odido vanuit mijn Odido app. heeft ontkoppeld nadat hij een nieuwe abb. heeft kan ik niet meer mijn Odido in.
Ik kan mijn nummer, nummer van mijn vrouw en thuis internet niet meer bekijken via de app. enof website.
Krijg steeds het tekst dat mijn nummer niet herkend is.
Bij thuis internet staat dat het niet kan koppelen bij deze nummer.
Via de Odido shop enof via de klantenservice heb ik het geprobeerd om op te lossen, zij konden mij ook niet helpen.
Graag uw hulp,
Alvast bedankt.
Met soms bedoel ik dat de site het inloggen niet goed verwerkt. na het inloggen kreeg ik (zoals het lijkt) upstream een 403.
In de app werkte het wel goed. Zoals gezegd, lijkt het of het allemaal niet goed gebouwd en getest is...net als het MFA. Na de aanpassing op de site (niet meer alleen MFA via een wachtwoordmanager), kreeg ik ineens de melding dat ik via iDIN.
Het ging me niet zo zeer om dat ik zelf geholpen wordt, maar dat de bugs opgelost worden op de site zoals gezegd, is het fragiel en gaat het niet altijd goed.
Ik gebruik zelf Firefox, maar het lijkt wel alsof de testers die hebben overgeslagen i.p.v. te testen voor de drie groter render engines Gecko (Firefox), Webkit (Safari) en Blink (Chromium).
Goedemorgen @cloudcosmonaut, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat goed dat je nu weer kunt inloggen. Wat bedoel je precies met soms? Lukt het niet altijd? Is dit op je telefoon (in de app) of heb je hetzelfde als je inlogt via een andere browser/laptop? Kun je dat voor me checken? Krijg je dan dezelfde foutmelding te zien? En zou je hiervan een screenshot met mij willen delen? Dan kan ik je nog beter hiermee helpen!
Okay, na een tijdje kan ik wel een account aanmaken. en kan ik soms inloggen. Ik krijg nu weer een 403 foutmelding na het inloggen...het voelt allemaal heel erg fragiel aan...
Goedemorgen @cloudcosmonaut, bedankt voor het invullen van je profielgegevens! Onze regels zijn recent veranderd en ik moet je eigenlijk langs onze winkel sturen voor het wijzigen van je 2FA met een geldig legitimatiebewijs. Maar omdat ik het al had toegezegd, kan ik voor nu nog een uitzondering maken. Ik heb zojuist het account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Daarna zou het weer moeten lukken!
Laat je even weten of het is gelukt en alles naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je!
Ik heb mijn MFA nog steeds in mijn wachtwoord manager, alleen de site is aan het buggen. (zoals gezegd, vraagd naar bank nadag ik de MFA heb ingevuld).
Nu weer trouwens: Ik kan geen nieuw account aanmaken omdat het e-mail adres al bekend is, maar vervolgens geeft ie aan als ik wil inloggen dat het e-mailadres niet bekend is.
het lijkt erop dat de loginflow echt nog wat liefde kan gebruiken :)
Goedemorgen @cloudcosmonaut, bedankt voor het invullen van je profielgegevens! Onze regels zijn recent veranderd en ik moet je eigenlijk langs onze winkel sturen voor het wijzigen van je 2FA met een geldig legitimatiebewijs. Maar omdat ik het al had toegezegd, kan ik voor nu nog een uitzondering maken. Ik heb zojuist het account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Daarna zou het weer moeten lukken!
Laat je even weten of het is gelukt en alles naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je!
Hi @cloudcosmonaut, excuses dat er geen reactie meer was gekomen, je reactie is me helemaal ontgaan! Ik kan eventueel het gehele account voor je verwijderen, zodat je alles opnieuw kunt instellen. Als je dat wilt, moet ik alleen nog verifiëren dat jij de juiste persoon bent. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Als alles overeenkomt kan ik daarna het account voor je verwijderen!
okay, dat heb ik gedaan
Hi @cloudcosmonaut, excuses dat er geen reactie meer was gekomen, je reactie is me helemaal ontgaan! Ik kan eventueel het gehele account voor je verwijderen, zodat je alles opnieuw kunt instellen. Als je dat wilt, moet ik alleen nog verifiëren dat jij de juiste persoon bent. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Als alles overeenkomt kan ik daarna het account voor je verwijderen!
Hoi @cloudcosmonaut, heel scherp van je! Op dit moment is daar geen issue over bekend. Kun je wat zaken voor mij testen? Probeer je dit via de browser op je mobiele telefoon? Kun je je toestel opnieuw opstarten om te kijken of het daarna wel werkt of desnoods via een andere browser? Kun je het ook testen via een ander device, zoals op een laptop/tablet?
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Het is nog steeds te reproduceren. Enig idee wanneer ik weer kan inloggen? Kun je MFA anders van mijn account afhalen? Daar lijkt het mis te gaan
Hey Pharwin,
ik kan het reproduceren op zowel Firefox als Chrome.
Hoi @cloudcosmonaut, heel scherp van je! Op dit moment is daar geen issue over bekend. Kun je wat zaken voor mij testen? Probeer je dit via de browser op je mobiele telefoon? Kun je je toestel opnieuw opstarten om te kijken of het daarna wel werkt of desnoods via een andere browser? Kun je het ook testen via een ander device, zoals op een laptop/tablet?
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
het valt me op dat MFA op de website sinds een paar weken stuk is. In de app werkt het nog wel, maar nadat ik de MFA code heb ingevuld krijg ik de opmerking ‘Kan je geen sms ontvangen? Dan kan je met iDIN veilig inloggen’. Maar daar heb ik MFA voor ingesteld. Geen enkele noodzaak om gegevens van mijkn bank op te halen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.