Skip to main content
Beantwoord

SPOED! BKR Verwijderen, incasso afdeling reageert niet meer.

• December 10, 2025
  • 20 reacties
  • 212 Bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer dringend contact te krijgen over mijn verzoek tot heroverweging en verwijdering van een BKR-registratie (kredietnummer 41448522). Helaas heb ik na mijn laatste e-mail van 2 december geen reactie meer ontvangen, terwijl de situatie voor ons nu echt spoed heeft.

Telefonisch contact opnemen is helaas niet mogelijk volgens het callcenter, waardoor ik ben aangewezen op e-mail. De reactietermijn wordt echter steeds langer, terwijl wij momenteel in de laatste fase zitten van het rondkrijgen van een hypotheek voor onze droomwoning. De BKR-registratie is het enige dat nog in de weg staat.

In mijn eerdere mailwisseling is aangegeven dat er ineens een openstaand bedrag zou zijn, maar volgens mijn BKR-rapport staat de einddatum van het krediet op 19-10-2021 en klopt het genoemde bedrag niet met wat BKR registreert. Begrijpelijk dat dit eerst opgehelderd moet worden, maar daar heb ik helaas geen terugkoppeling op gekregen.

Mijn vraag aan Odido is:

• Kan dit traject met spoed worden opgepakt?

• Is er een rechtstreeks contactpunt (e-mailadres of telefoonnummer) waar ik dit kan afstemmen?

• En indien nodig: wij zijn bereid het genoemde bedrag direct te betalen, mits dit leidt tot snelle afmelding/verwijdering van de registratie.

Wij willen dit heel graag correct en volledig oplossen, maar de tijd dringt enorm.
Alle relevante correspondentie heb ik al per e-mail aangeleverd.

Ik hoop dat iemand van Odido dit kan oppakken of doorzetten naar de juiste afdeling.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Kelly Heij

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Kelly, daar ben ik weer met een update. Je hebt goed nieuws in je mailbox ontvangen! Laat je het me weten of alles gelukt is? 😊

20 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 10, 2025

Hoi ​@Kduijn ,

Email is inderdaad het enigste kaneel waarmee de afdeling incasso@odido.nl communiceert.

Blijkbaar is er door deze afdeling op 2 december extra informatie gevraagd of een achterstand overzicht gestuurd? In het laatste geval kun je beter dit zoals gevraagd direct betalen en eventueel daarna nog “in discussie” gaan, maar de incasso afdeling heeft vooral met spoed te maken en daardoor is de respons tijd altijd langer dan gewenst. Zelfs bij het overmaken van een bedrag zal dit handmatig 3 werkdagen duren voordat e.e.a. is bijgeschreven in de systemen, maar is dus wel iets waar je vandaag mee kan beginnen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 10, 2025

Dat begrijp ik, echter zit er een verschil in bedrag dat staat geregistreerd als afgelost bij BKR als dat jullie vermelden. En ik wil 100% toezegging dat hij dan verwijderd word, hij staat dus nog maar tot Oktober 2026, we snappen dat dit verplicht is alleen wilde we wel wachten met een woning alleen nu is de situatie veranderd

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 10, 2025

Die 100% toezeggingen kun je niet krijgen op dit klant helpt klant forum. De enigste die zaken over geld/incasso's en met het BKR regelen is de incasso afdeling die alleen schriftelijk per email communiceerd.  Verder is een registratie bij het BKR 5 jaar na de aflossing verplicht. Je kunt om coulance vragen en een kredietvertrekker kan dat verlenen en een registratie eerder verwijderen, maar dat is geen recht en dan zullen er eerst ook geen achterstanden meer moeten zijn (volgens zo'n kredietverstrekker).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 10, 2025

Hoi Eric,

Vreemd want op meerdere topic lees ik dat het wel kan via jullie, onderstaand nog een voorbeeld:

Marciano van Odido schreef:

Hoi, daar ben ik weer met goed nieuws! Ik heb mijn collega gesproken en hij heeft je BKR bijzonderheden verwijderd en je ontvangt er zo ook per e-mail een bevestiging van. Ik wens je heel veel succes met de hypotheekaanvraag en laat je het me weten of alles is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

W

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 10, 2025

@Kduijn De verwerking duurt altijd al meer dan 14 werkdagen.

Als een moderator contact opneemt met de incasso is het om te vragen hoelang het nog kan duren 

Als er achterstand is kan je beter onmiddellijk betalen. Klopt het niet krijg je het wel terug.

Lees mijn onderschrift. Vul alles in wat over het abonnement van toen gaat dat helpt de moderators sneller zoeken. Misschien kunnen ze je dan ook iets meer vertellen.

Jammer dat je hypotheekverstrekker je niet beter heeft geïnformeerd. Misschien kan je daar nog wat uitstel vragen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 10, 2025

@Cristien daar zit dus een volgend probleem. Wij vermoeden dat mijn ex destijds een telefoon heeft aangeschaft op mijn naam. Wij kregen later pas bericht van de achterstand, die was 960 euro *nog in de tmobile tijd* Deze is voldaan op 19 Oktober 2021. Nu wij uit coulance vragen om de BKR een jaar eerder te verwijderen komt de incasso afdeling met een bedrag van 1100 en een beetje euro. 

Daar hebben wij tekst en uitleg om gevraagd waarom er verschil in zit.

Ik vul direct de gegevens in die ik weet.

Wij zijn bereid met alles mee te gaan en te helpen, ook als er volgens jullie wel geld betaald moet worden, alleen willen wij wel vanuit Incasso een bericht/bevestiging dat de bkr geheel verwijderd wordt na betalen, of dat het goed is zoals het is en het een jaar eerder verwijderd kan worden.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 10, 2025

@Kduijn Deze verduidelijking helpt de moderators enorm. Ik vermoed dat ze er vandaag niet meer aan toekomen maar ik zal morgen vragen of ze tijd kunnen vinden om je te helpen. (Als ze dat al zelf niet doen) 

Hopelijk lukt het nog op tijd. 
MVG. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 11, 2025

@Cristien goedemiddag!  Had je toevallig al wat van de moderators vernomen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 11, 2025

@Cristien goedemiddag!  Had je toevallig al wat van de moderators vernomen?

Ze proberen er zo snel mogelijk op terug te komen. Voorlopig is het nog wel afwachten op reactie van incasso@odido.nl  het is gewoon mega druk op die afdeling 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kelly, superleuk om te lezen dat jullie je droomhuis hebben gevonden! En goed dat je mijn collega's van Incasso ook al hebt gemaild. Wat ​@eric en ​@Cristien aangeven over de verwerkingstijden klopt helemaal. Ze krijgen erg veel (spoed)aanvragen binnen waardoor het langer duurt voordat je een reactie van ze ontvangt. Ik heb direct gekeken en ik zie dat de verwachtte oppakdatum op 24 december staat. En ik zie ook alle openstaande bedragen sinds 2019 die op nu op een totaal openstaand bedrag komen van € 1185,56. Niet ideaal nu ik lees dat je ex op jouw naam het abonnement heeft afgesloten, maar bedankt voor deze verduidelijking. Laten we snel kijken naar wat nu te doen:

Het openstaande bedrag van € 1185,56 moet nog wel betaald worden. Wat mijn collega van Incasso per mail heeft gezegd daar mag je ook zeker vanuit gaan. Als er geen openstaande bedragen meer zijn dan zullen mijn collega's de coderingen bij het BKR afmelden. Goed om te weten: de registratie blijft inderdaad 5 jaar staan, maar deze zal geen invloed hebben op de hypotheek. De coderingen staan daar los van. Die moeten afgemeld zijn om de hypotheek te kunnen krijgen. Na de betaling wordt dit absoluut afgemeld. Dat kan ik je garanderen. Laat je het me weten als je de betaling hebt voldaan? En mail je mijn collega dan terug met een betalingsbewijs? Dan zal ik mijn collega's vragen of ze dit eerder kunnen oppakken. Ik kan niet beloven of ze dit gaan doen. Dit ligt volledig aan hun tijd en ruimte. Om teleurstelling te voorkomen moet je uitgaan van 24 december. Maar ik ga zeker m'n best voor je doen.

Ben je met de 24e nog op tijd? Zo niet, dan zou ik zeker kijken of je wellicht uitstel kan krijgen. Ik hoor het graag van je en zodra je het betalingsbewijs hebt gemaild, kan ik je mailtje inzien om het na te vragen bij Incasso. Ik duim in ieder geval dat jullie straks nog op tijd zijn voor jullie droomhuis! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 11, 2025

@Marciano van Odido  bedankt voor je uitgebreide reactie, wij hebben de betaling zojuist verricht en gereageerd op hun mail met betaalbewijs. Ik hoop dat je wat kan betekenen met het naar voren halen.

We hebben nog wel wat tijd maar de tijd gaat super snel voorbij, zeker met de feestdagen in het verschiet.

Tot snel!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Kelly, uiteraard graag gedaan! En fijn om te lezen dat jullie nog tijd hebben. Ik heb mijn collega van Incasso zojuist gesproken en er staat 1 case op zijn naam en deze pakt hij vandaag op. Hij zal dan per e-mail op je (andere) mail van 5 december reageren. Hij liet me wel al weten dat het bedrag nog open staat. Ik zie de betaling zelf inderdaad ook nog niet binnenkomen. Dus het kan zijn dat dit 3 dagen verwerkingstijd heeft. Hoe heb je de betaling gedaan en naar welk rekeningnummer en staat er een klantnummer bij?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 12, 2025

@Marciano van Odido 

11-12-2025 Odido Online bankieren -1.185,56

Omschrijving: 1.18701314

IBAN: NL03COBA0733959717

Datum/Tijd: 11-12-2025 21:12:34

Valutadatum: 11-12-2025

Zie bovenstaande, wij hebben gevolgd wat er in de mail stond

bedankt dat je zo snel en actief handelt en reageert

emilimeters
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • December 12, 2025

persoonlijk zou ik dit soort privacy gegevens nooit en te nimmer op een openbare community zetten. Super fraude gevoelig, en dus niet slim.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 12, 2025

persoonlijk zou ik dit soort privacy gegevens nooit en te nimmer op een openbare community zetten. Super fraude gevoelig, en dus 

Geen zorgen is niets aan de hand 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi all, geen zorgen het gaat om een inactief klantnummer en het rekeningnummer is van Odido. Bedankt voor jullie alertheid!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kelly, daar ben ik weer met een update. Je hebt goed nieuws in je mailbox ontvangen! Laat je het me weten of alles gelukt is? 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 12, 2025

@Marciano van Odido spannend!! Nog niks ontvangen haha maar dat houdt het spannend. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 13, 2025

@Marciano van Odido spannend!! Nog niks ontvangen haha maar dat houdt het spannend. 

Goedemorgen, heb je nu de mail ontvangen? 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kelly, ik heb nog eens gekeken en ik zie dat mijn collega heeft gemaild naar een ander e-mailadres dan dat je hier op de community gebruikt, namelijk naar k***3@gmail.com. Heb je de mail inmiddels gezien?