Skip to main content

Klacht over niet nagekomen toezegging – creditering €150 (kenmerk: 1506/1.18217946)

• September 9, 2025
  • 36 reacties
  • 423 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Op 2 augustus 2024 heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker van Odido in verband met een storing die ik heb ondervonden. Tijdens dit gesprek is mij een tegemoetkoming van €150 (incl. btw) toegezegd.

Op 2 augustus 2025 ontving ik hiervan een schriftelijke bevestiging per e-mail (kenmerk: 1506/1.18217946). In deze bevestiging staat expliciet vermeld dat er een creditering van €150 is aangemaakt voor mijn abonnement en dat ik hiervoor binnen enkele dagen een creditnota zou ontvangen.

Tot op heden, 8 september 2024, heb ik dit bedrag echter niet ontvangen. Toen ik hierover telefonisch contact opnam met de klantenservice, werd mij medegedeeld dat het verzoek was afgewezen. Dit is echter in strijd met de schriftelijke toezegging die ik van Odido heb ontvangen. Een schriftelijke bevestiging geldt juridisch als bindend, en ik verwacht dan ook dat Odido deze afspraak nakomt.

Ik verzoek u dringend om de creditering van €150 alsnog zo spoedig mogelijk uit te betalen en mij schriftelijk te bevestigen wanneer dit bedrag wordt overgemaakt. Indien dit niet binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief gebeurt, zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen, waaronder het voorleggen van deze zaak aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Ik vertrouw erop dat Odido zijn verplichtingen nakomt en dit correct afhandelt.

Met vriendelijke groet,

M.Bulut

September 11, 2025

Hoi ​@Bulut1987 ,

Je praat hier op het forum met andere klanten. Dus ik kan niet opzoeken waarom er niet teruggebeld wordt. Maar geeft wel aan dat ze blijkbaar intern nog steeds aan het zoeken zijn wie die creditfactuur moet goedkeuren.

36 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

Hallo ​@Bulut1987 

Mag ik vragen waarvoor je €150 euro vergoed krijgt? Dat het alsnog wordt afgewezen door een andere afdeling zou kunnen volgens mij.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

@Bulut1987 Hoelang had je dan storing? Ik ben al jaren en jaren lid van ​ Odido maar dit heb ik nog nooit gelezen. Is het soms een zakelijk account?
 Vergoedingen voor een storing zijn wettelijk vastgelegd Klik hier ⬅️ daar kan je weinig tegenin brengen. Misschien heeft de klantenservice je verkeerd begrepen.

€150 phoe hé heb je maanden storing gehad? 
Zie mijn onderschrift en vul alles in zodat de moderator je verder kan helpen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

Dank voor jullie reacties. Voor de duidelijkheid: dit gaat niet over de standaard wettelijke vergoeding bij een storing, maar over een concrete toezegging van Odido.

Op 2 augustus 2024 is mij telefonisch een tegemoetkoming van €150 incl. btw toegezegd. Dit is bovendien schriftelijk bevestigd per e-mail op 2 augustus 2025 (kenmerk: 1506/1.18217946). Daarmee is er een bindende afspraak gemaakt.

Hoe lang de storing heeft geduurd, doet hier niet ter zake. Het gaat erom dat Odido zowel telefonisch als schriftelijk een belofte heeft gedaan, die tot op heden niet is nagekomen. Telefoongesprekken worden opgeslagen en zijn dus terug te luisteren.

Ik verzoek daarom een moderator om dit intern na te kijken en mij te bevestigen wanneer de creditering wordt verwerkt.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

150 euro? Zo, dat is wel een hele grote vergoeding. If is het een creditering voor een ten onrechte factuur van b.v. een afkoop?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

@Bulut1987  Gaat het om een zakelijk abonnement? En heb je alles ingevuld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

Nee het is geen zakelijke abonnement. Waar moet ik wat invullen? 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

@Bulut1987  Lees mijn onderschrift. Zo kunnen moderators je account sneller vinden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 9, 2025

@Bulut1987 

als het goed is moet er in de mail ook staan dat de vergoeding is goedgekeurd, enkel het aanmaken van een vergoeding zegt dus niet alles.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

@Bulut1987 

als het goed is moet er in de mail ook staan dat de vergoeding is goedgekeurd, enkel het aanmaken van een vergoeding zegt dus niet alles.

Ik begrijp het verschil tussen “aangemaakt” en “goedgekeurd/uitbetaald”. Echter, in de bevestiging van Odido staat letterlijk dat er een creditering van €150 is aangemaakt en dat ik binnen een paar dagen een creditnota zou ontvangen. Dit is een schriftelijke bevestiging van hun kant dat er een compensatie voor mijn abonnement is vastgelegd.

Het punt is dat ik tot op heden geen creditnota heb ontvangen en het bedrag ook niet is uitgekeerd of verrekend. Daarom verwijs ik naar deze schriftelijke toezegging om duidelijk te maken dat Odido zijn belofte nog moet nakomen.

Het gaat mij er dus niet om dat de creditering “aangemaakt” is, maar om het feit dat de toezegging tot op heden niet is uitgevoerd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2025

In de e-mail van Odido staat nergens dat de creditering nog door iemand “goedgekeurd” moet worden. Ze zeggen gewoon:

• “We hebben een creditering van €150 aangemaakt…”
  • “Je ontvangt hiervoor binnen een paar dagen een creditnota.”

Er is dus geen voorbehoud of extra goedkeuringsstap genoemd, en ook telefonisch is mij nooit verteld dat het nog goedgekeurd moest worden. Juridisch gezien is dat een schriftelijke toezegging: ze hebben iets bevestigd, en ik heb daar recht op uitvoering.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 10, 2025

Is er nog een Moderator die dit probleem gaat oppakken? Ik heb tig keer gebeld, geen enkel medewerker kon mij helpen. Wel terugbelverzoeken gepland maar tot op heden geen telefoontjes gehad. Wat kinderachtig zeg! 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 10, 2025

@Bulut1987  Je wordt op volgorde van binnenkomst berichten geholpen.. de Moderators doen hun best.

Dit is niet een een op een chat. Sorry.

Fijne woensdag 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 10, 2025

Is er nog een Moderator die dit probleem gaat oppakken? Ik heb tig keer gebeld, geen enkel medewerker kon mij helpen. Wel terugbelverzoeken gepland maar tot op heden geen telefoontjes gehad. Wat kinderachtig zeg! 

Moderators leiden een gesprek op dit forum maar zijn geen tovenaars. Dus als een backoffice afdeling hierbij betrokken is dan zullen die terugbellen . Moderators bellen nooit naar klanten.  Het blijft een vreemd verhaal over 150 euro coulance? dat we hier nog niet eerder hebben gelezen. Als het bedrag is bedoeld om een ten onrechte gemaakte factuur te neutraliseren komt het wel goed maar kost gewoon tijd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 10, 2025

@eric ​@Cristien 

Hoe vreemd het ook klinkt, dit bedrag is mij zowel mondeling als schriftelijk bevestigd door Odido. Dat heb ik niet zelf verzonnen en ook niet “uit mijn duim gezogen”. Het bedrag is volledig vanuit Odido zelf voorgesteld en toegezegd.

Als een organisatie vervolgens zélf een bedrag communiceert en dit per e-mail bevestigt, dan vind ik het niet meer dan logisch dat een klant daar ook op mag vertrouwen. Of suggereer je dat Odido zomaar bedragen kan toezeggen en achteraf kan zeggen dat het niet klopt? Is dat dan de werkwijze van Odido?

Daarnaast: terugbelverzoeken worden structureel genegeerd. Sinds 2 augustus wacht ik nog steeds op een telefoontje. Hoe lang wordt van een klant verwacht dat die blijft wachten, terwijl er al zwart-op-wit een bevestiging is gestuurd?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 10, 2025

Eveb vanuit interesse en om misschien meer klanten te helpen,  wat was de reden om €150 te crediteren?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 10, 2025

Eveb vanuit interesse en om misschien meer klanten te helpen,  wat was de reden om €150 te crediteren?

Ik heb aangegeven dat ik de laatste tijd regelmatig last had van storingen en dat dit steeds vaker gebeurde. Ik heb toen gevraagd of er een tegemoetkoming mogelijk was. De medewerker moest dit even overleggen met een collega en kwam daarna terug met het voorstel van €150 compensatie. Daar ben ik mee akkoord gegaan en dit is direct ook schriftelijk bevestigd door Odido. 

Er is daarbij nooit gezegd dat dit eerst nog goedgekeurd moest worden, en dat staat ook nergens in de bevestigingsmail.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 11, 2025

@eric weet jij misschien waarom terugbelverzoeken genegeerd worden? Ze geven elke keer aan dat ze mij terug zullen bellen maar nee ik krijg maar geen telefoontjes.. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 11, 2025

Hoi ​@Bulut1987 ,

Je praat hier op het forum met andere klanten. Dus ik kan niet opzoeken waarom er niet teruggebeld wordt. Maar geeft wel aan dat ze blijkbaar intern nog steeds aan het zoeken zijn wie die creditfactuur moet goedkeuren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 16, 2025

Echt bizar dat ik tot nu toe nog helemaal niks heb gehoord. 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Bulut1987, ik snap heel goed dat je meer duidelijkheid over je credit wilt hebben en daarom wil ik dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Houd er rekening mee dat we een verwerkingstijd hebben van 24 - 48 uur, nadat de laatste reactie in je topic is verstuurd. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Zo blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. 

Wat is de reden dat er een bedrag van € 150,00 is toegezegd? Als ik het goed begrijp, heb je ook een bevestiging hiervan per mail ontvangen (na het lezen van je reacties). Goed om te weten: het klopt dat als er zulke grote bedragen worden toegezegd, er eerst een goedkeuring moet plaatsvinden of het bedrag wel terecht is. Ik wou meteen met je meekijken, alleen zie ik dat ik in je profielgegevens alleen nog je geboortedatum ter verificatie ontbreekt. Zou je die voor mij kunnen invullen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan ga ik daarna meteen op onderzoek voor je uit! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 18, 2025

Hoi ​@Bulut1987, ik snap heel goed dat je meer duidelijkheid over je credit wilt hebben en daarom wil ik dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Houd er rekening mee dat we een verwerkingstijd hebben van 24 - 48 uur, nadat de laatste reactie in je topic is verstuurd. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Zo blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. 

Wat is de reden dat er een bedrag van € 150,00 is toegezegd? Als ik het goed begrijp, heb je ook een bevestiging hiervan per mail ontvangen (na het lezen van je reacties). Goed om te weten: het klopt dat als er zulke grote bedragen worden toegezegd, er eerst een goedkeuring moet plaatsvinden of het bedrag wel terecht is. Ik wou meteen met je meekijken, alleen zie ik dat ik in je profielgegevens alleen nog je geboortedatum ter verificatie ontbreekt. Zou je die voor mij kunnen invullen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan ga ik daarna meteen op onderzoek voor je uit! 

bedankt voor je bericht. Geboortedatum is toegevoegd.

De reden: Ik heb aangegeven dat ik de laatste tijd regelmatig last had van storingen en dat dit steeds vaker gebeurde. Ik heb toen gevraagd of er een tegemoetkoming mogelijk was. De medewerker moest dit even overleggen met een collega en kwam daarna terug met het voorstel van €150 compensatie. Daar ben ik mee akkoord gegaan en dit is direct ook schriftelijk bevestigd door Odido. 

Er is daarbij nooit gezegd dat dit eerst nog goedgekeurd moest worden, en dat staat ook nergens in de bevestigingsmail.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

@Bulut1987 dank voor de toelichting! Om heel eerlijk te zijn, schrik ik wel van dit bedrag. Een compensatie is vaak mogelijk, echter gaat het nooit om zo'n hoog bedrag. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad een case hierover terug. Ik heb meteen navraag gedaan bij deze collega hoe het precies zit om meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten in dit topic. 

Ik zie alleen geen bevestiging per mail hierover terug. Zou je een screenshot van de mail met mij kunnen delen, die je had ontvangen? Dan kan ik verder navraag hierover doen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 19, 2025

@Bulut1987 dank voor de toelichting! Om heel eerlijk te zijn, schrik ik wel van dit bedrag. Een compensatie is vaak mogelijk, echter gaat het nooit om zo'n hoog bedrag. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad een case hierover terug. Ik heb meteen navraag gedaan bij deze collega hoe het precies zit om meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten in dit topic. 

Ik zie alleen geen bevestiging per mail hierover terug. Zou je een screenshot van de mail met mij kunnen delen, die je had ontvangen? Dan kan ik verder navraag hierover doen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 19, 2025

Heb je mijn screenshot ontvangen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 19, 2025

Heb je mijn screenshot ontvangen?

Hoe heb je die verstuurd? De moderators zijn nu al naar huis dus vanavond krijg je geen antwoord meer