Skip to main content
Beantwoord

Jullie dreigen met een blokkade.

• August 12, 2026
  • 16 reacties
  • 199 Bekeken

Ik krijg sinds gisterenavond opeens sms berichten dat jullie dreigen mijn abonnement te blokkeren omdat er nog een factuur open staat. Maar deze is op 5 augustus betaald. Ook als ik tussen mijn facturen kijken zie ik niks open staan. Wat is hier aan de hand? 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@JeffreyVP 

Wie is de afzender en kun je eens een foto delen van de sms? De laatste tijd komt phishing best vaak voor.

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • August 12, 2026

Hallo ​@JeffreyVP 

Wie is de afzender en kun je eens een foto delen van de sms? De laatste tijd komt phishing best vaak voor.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 12, 2026

Hoi Waqquas,

Nee is echt een bericht van odido, ik kreeg op het zelfde sms nummer ook dat mijn meer data bundel was verbruikt. En veel meer eerdere meldingen over data. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 12, 2026

@JeffreyVP 

Als er geen betalingen open staan dan zou er geen probleem moeten zijn..

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 12, 2026

Nee, maar goed. Ik heb ook geen zin om afgesloten te worden en dan blijkt het later een vergissing te zijn.... 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jeffrey, goed om te zien dat je scherp bent op neppe mails, net als ​@Waqqas! Ik snap volkomen dat je het liever laat nakijken dan dat je opeens wordt afgesloten. Ik heb je meteen een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan kijk ik graag met je mee en dan heb je snel meer duidelijkheid over een mogelijk openstaande factuur! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor je DM. Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid over je handmatige betaling en wat er op dit moment nog open staat.

De betaling die je op 5 augustus hebt gedaan is verrekend met een openstaand bedrag van de maand februari (€ 167,92). Wat er in Mijn Odido staat klopt, maar ik leg het graag iets meer uit:

• Betalingsachterstand op dit moment: € 73,19 (de factuur van juni). Deze kan je gemakkelijk via iDeal | Wero betalen in Mijn Odido: Facturen | Odido
  • Nog openstaand bedrag: € 3,17 (klein deel van een betalingsregeling. Uiterste betaaldatum op 25-09-2026)
  • De nieuwe factuur van deze maand staat ook net open: € 73,19 (hoeft pas 26-08-2026 betaald te worden)

Het totale openstaande bedrag wat je in Mijn Odido ziet staan is € 149,55. Dit zijn alle 3 de bedragen die hierboven genoemd worden. 

Lukt het om de factuur van juni (€ 73,19) deze maand te doen? Dan ben je weer helemaal bij en is er niks aan de hand. Laat het me maar weten! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 14, 2026

Hoi Marciano, wat je zegt klopt niet? Ik heb niks van februari open staan? De achterstand van "juni" (afgeschreven eind juli) is betaald in augustus.  Volgens mijn gegevens ben ik helemaal bij en is de volgende afschrijving (automatische incasso rond 25 augustus weer. ) ik heb het openstaande bedrag namelijk via jullie betaallink betaald namelijk. 

Met vriendelijke groet, 

Jeffrey. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jeffrey, toen ik vrijdag keek stond er een bedrag open uit februari, die met je betaling van 5 augustus is verwerkt. Ik heb meteen nog een keer gekeken en ik zie nu dat de factuur van juni inderdaad betaald is. Wat er nog wel openstaat is de factuur van juli. In totaal:

• Betalingsachterstand op dit moment: € 73,19 (de factuur van juli). Had op 29-07-2026 betaald moeten worden
  • € 3,17 (klein deel van een betalingsregeling. Uiterste betaaldatum op 25-09-2026
  • De factuur van augustus: € 73,19. Uiterste betaaldatum op 26-08-2026

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 17, 2026

Hoi Marciano,

Volgens mij is er iets niet goed gegaan bij het verwerken van de afschrijvingen. Er zouden nog 2 betalingsregelingen open moeten staan en geen facturen. Deze heb ik namelijk de 5e betaald. Zou het kunnen zijn dat er ipv de factuur 3 betalingsregelingen zijn verwerkt? Want daar lijkt het op (wat vreemd is. Aangezien ik via de link uit de sms betaald heb.

Zie afbeelding.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Bedankt voor je screenshot, Jeffrey. Het lijkt er inderdaad op dat de betaling is verrekend met de verkeerde openstaande bedragen. Dit komt vaker voor bij een betalingsregeling. Ik wilde direct een case doorzetten naar de juiste afdeling om de betaling te laten omboeken, zodat de juiste bedragen hiermee worden verrekend. Echter duurt dit ongeveer 2 weken en dat is wellicht te lang in deze situatie. Wat ik dan het beste kan doen is een nieuwe betalingsregeling aanvragen. Zou dat een optie voor je zijn? Laat het me maar weten. Dan ga ik voor je aan de slag!

Case: 83591538

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 18, 2026

Hey Marciano, 

Sorry voor het late bericht, had het even gemist. Opzich prima. Maar wat staat er nu nog precies open en voor welke datum moet dit betaald worden? Misschien dat ik het dan in 1 x betaal, een betalingsregeling zit ik ook weer zover maanden aan vast denk ik? 

Als ik op de betaal link klik van (3,17) bij betaal direct krijg ik dit te zien:

Dat is niet de 3,17 maar het bedrag wat ik 5 augustus heb betaald. 

De nieuwe factuur van deze maand staat ook net open: € 73,19 deze wordt automatisch afgeschreven op/rond 26-8. Die hoef ik dan toch niet te betalen?

Wat is nou juist? 

Groeten Jeffrey 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jeffrey, geen probleem! Bedankt voor je screenshot. Het lijkt niet helemaal goed te staan in Mijn Odido. Ik zag dit bij een andere klant ook. Wat apart dat het bedrag van € 3,17 hier wordt getoond. Hieronder wat er precies openstaat en wanneer het betaald moet worden:

Documentnummer Bedrag Betaaldatum Nu betalen
901642130337 € 73,19 26-08-2026 Nee, hoeft nu nog niet
901638596525 € 73,19 29-07-2026 Ja
009001016735 € 3,17 25-09-2026 Nee, hoeft nu nog niet

Lukt het hiermee? Mocht je 10 of 20 dagen uitstel van betaling nodig hebben, dan kan ik dit ook voor je regelen. Laat het me maar weten!

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 19, 2026

Hey Marciano, kan je een betaallink sturen van die factuur die openstaat en van die 3,17?  Dan betaal ik die en dan gaat die factuur van 26-8 vermoedelijk met automatische incasso rond die periode. 

Groeten Jeffrey 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Jeffrey, sorry, ik heb geen mogelijkheid om betaallinkjes te sturen. Ik zou aanraden om eerst de achterstand van € 73,19 te betalen, omdat deze al betaald had moeten zijn. Dit kan het snelst via Facturen | Odido. Voor het bedrag van € 3,17 heb je nog even. Net als de factuur van eind augustus. Mocht je toch de € 3,17 alvast willen betalen, dan kan dit handmatig:

• Odido
  • NL03 COBA 0733 959 717
  • Bedrag: € 3,17
  • Beschrijving: je klantnummer + factuurnummer (009001016735)

Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 21, 2026

Hoi Marciano,

Via de betaallink heb ik 76,36 betaald. Dat is de achterstand+3,17. Klopt dat? 

Webcare Moderator Mobiel
Moderator
Forum|alt.badge.img+1

Hoi Jeffrey, de betaling is goed verwerkt en alle openstaande bedragen zijn nu inderdaad voldaan. Dank hiervoor. Ik wens je een mooie dag toe en bij vragen weet je ons te vinden!