Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen Extra's lukt niet

• September 3, 2025
  • 23 reacties
  • 305 Bekeken

Ik wil mijn Extra’s, te weten Videoland en Amazon Prime, beëindigen. Maar ondanks dat ik lees dat mijn Extra’s te allen tijden kunnen worden beëindigd, lukt me dat niet - ook niet, nadat ik gisteren heel vriendelijk door een Odido-medewerker ben geholpen. De extra’s blijven maar terugkeren.

Wat moet ik doen, of liever: wat kunnen jullie voor me doen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

@René Gademann top, dank je wel voor het delen van de code! Ik heb meteen de bundel voor je stopgezet. Dit zie je nu ook terug in je Mijn Odido account. 

Uiteraard, geen dank en graag gedaan! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe! 🙌

23 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 4, 2025

Vanmorgen kreeg ik een bericht dat het opzeggen van Amazon Prime in elk geval gelukt is. Nu alleen Videoland nog.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@René Gademann, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je je Extra's kunt stopzetten, daar geef ik je graag meer duidelijkheid over. Goed om te weten: je Extra's zijn altijd maandelijks opzeg- en aanpasbaar. Als je ze opzegt, worden ze altijd na een maand opzegtermijn stopgezet. Het zou best kunnen dat je de opzegging al erin hebt staan, maar dat het na een maand wordt stopgezet. 

Dit wil ik graag voor je checken en het desnoods ook meteen voor je stopzetten. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 5, 2025

Ik heb de gegevens aangevuld.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@René Gademann dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat het is gelukt om Amazon Prime stop te zetten. Ik zie alleen dat er nog geen stopzetting voor Videoland is verwerkt. Geen zorgen, deze ga ik meteen voor je stopzetten. Echter, moet ik hiervoor alleen een extra verificatie doen om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan ga ik daarna meteen voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2025

957343

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2025

Ik was vergeten je alvast te bedanken. Bij dezen.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

@René Gademann top, dank je wel voor het delen van de code! Ik heb meteen de bundel voor je stopgezet. Dit zie je nu ook terug in je Mijn Odido account. 

Uiteraard, geen dank en graag gedaan! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe! 🙌

• heeft eerste post geplaatst
  • October 4, 2025

Goedemorgen, 

ik heb precies hetzelfde probleem. Ik wilde Videoland Basis stopzetten in mijn Unlimited Plus, maar moet ineens gaan betalen.

Zou u deze bij mij ook stop kunnen zetten?

Alvast bedankt.

• heeft eerste post geplaatst
  • October 4, 2025

Ik heb hetzelfde probleem met Podimo, ik kan deze nergens stopzetten alleen aanpassen naar een nog duurder abonnement 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Rudolf076 wat gek dat je er ineens voor moet betalen, ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@tanyapalsma dat zoek ik ook graag voor je uit! Ik zie dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Het is niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren of te openen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Een collega of ik zal zo snel mogelijk bij je terugkomen in je eigen topic!

• is een nieuwe Poster
  • May 9, 2026

Goeiedag,  ik heb ook Videoland Basis geprobeerd en na een tijdje stopgezet. Ik zie in mijn facturen nog altijd Videoland staan en heb volgens mij ook niet de €2,50  klantvoordeel terug ontvangen.

Kunt u dat voor mij eens nakijken aub.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JC61, tof dat je gebruikmaakt van Extra's. Wat apart dat het niet lukt om Videoland Basis stop te zetten. Dit zou 1 keer per maand moeten kunnen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Reageer je daar op me? Dan doen we nog 1 laatste check en dan mag ik met je meekijken. Dan kijk ik ook graag met je mee naar je Klantvoordeel! 😊

• is een Top Poster
  • May 28, 2026

Hoi, ik heb hetzelfde probleem, kan Deezer en Prime niet stopzetten, de knop staat er wel maar is grijs en ‘onklikbaar'. Deezer is in ieder geval al langer dan een maand actief, en ik wil graag overstappen op de goedkopere versie van 12 maanden die via het telefoonabonnement kan. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@zizwa, tof dat je gebruikmaakt van Extra's! Ik snap volkomen dat je over wil gaan op goedkoper. Ik kijk graag met je mee naar de mogelijkheden. Voor de zekerheid: gebruik je nu zowel Deezer als Prima al via punten bij ons op gebruik je op dit moment nog de abonnementen via deze diensten zelf?

Ik heb je een DM gestuurd om je gegevens te checken. Reageer je daar op me? Daarna mag ik je account inzien! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@zizwa, bedankt voor je DM! Ik heb direct meegekeken, maar ik zie dat je een abonnement hebt met een 10GB bundel. Hiermee heb je geen punten en Extra's. Of gaat het toch om een ander abonnement?

Mocht je toch punten en Extra's willen gebruiken? Dan kan je op deze pagina je bundel aanpassen: Wijzigen | Odido. Als je kiest voor 1 van de Unlimited abonnementen dan kan je gebruikmaken van de Extra's. Deze staan ook op dezelfde pagina. Laat je het me weten?

• is een Top Poster
  • June 2, 2026

Hoi ​@zizwa, bedankt voor je DM! Ik heb direct meegekeken, maar ik zie dat je een abonnement hebt met een 10GB bundel. Hiermee heb je geen punten en Extra's. Of gaat het toch om een ander abonnement?

Mocht je toch punten en Extra's willen gebruiken? Dan kan je op deze pagina je bundel aanpassen: Wijzigen | Odido. Als je kiest voor 1 van de Unlimited abonnementen dan kan je gebruikmaken van de Extra's. Deze staan ook op dezelfde pagina. Laat je het me weten?

Hoi Marciano, ik had in het prive bericht aangegeven dat de extra's bij het internetabonnement zitten (klik en klaar).

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@zizwa, als je in dat geval je klantnummer van Klik&Klaar via een DM naar me stuurt kijk ik graag met je mee!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@zizwa, ik heb je zojuist een verificatiecode per e-mail gestuurd. Geef je die hier aan me door? Daarna mag ik je account inzien!

• is een Top Poster
  • June 4, 2026

Goedemiddag ​@zizwa, ik heb je zojuist een verificatiecode per e-mail gestuurd. Geef je die hier aan me door? Daarna mag ik je account inzien!

838608

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@zizwa, superfijn dat je de code hier hebt gedeeld. Zo heb ik je direct verder kunnen helpen, je betaalt nu namelijk niet langer voor Deezer en Amazon Prime. Je krijgt hierover nog een e-mail ter bevestiging, houd je je in- en spambox in de gaten? Tip voor in de toekomst: als je een Extra wil uitschakelen bij je Klik&Klaar abonnement, klik dan eerst op het pakket wat je gebruikt, hierbij staat ‘huidig’ benoemd. Na het aanklikken, wordt de knop om op te zeggen ook klikbaar. Handig toch?

Laat je in dit topic aan mij weten of alles duidelijk is zo? Zo niet, ben ik er weer om je te helpen!

• is een Top Poster
  • June 6, 2026

Hi ​@zizwa, superfijn dat je de code hier hebt gedeeld. Zo heb ik je direct verder kunnen helpen, je betaalt nu namelijk niet langer voor Deezer en Amazon Prime. Je krijgt hierover nog een e-mail ter bevestiging, houd je je in- en spambox in de gaten? Tip voor in de toekomst: als je een Extra wil uitschakelen bij je Klik&Klaar abonnement, klik dan eerst op het pakket wat je gebruikt, hierbij staat ‘huidig’ benoemd. Na het aanklikken, wordt de knop om op te zeggen ook klikbaar. Handig toch?

Laat je in dit topic aan mij weten of alles duidelijk is zo? Zo niet, ben ik er weer om je te helpen!

Dank je wel, dat is gelukt. Maar het klikken op het pakket had ik echt wel gedaan, maar op geen enkele manier werd die knop grijs. Ik krijg ook steeds eerst een foutmelding als ik het internetabonnement aanklik (er gaat iets mis, probeer het later nog eens) dus misschien gaat daar iets niet goed. Na op vernieuwen te klikken werkt het gewoon. Hoe dan ook, ik ga de extra's nu via het telefoonabonnement doen dan komt het vast goed :)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Zizwa, wat apart dat je een foutmelding kreeg en dat de knop niet grijs werd. Wellicht een bug in het systeem. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het nu wel is gelukt! Bedankt voor het laten weten en mocht je toch hulp nodig hebben met je mobiele abonnement dan staan we voor je klaar! 😊