Skip to main content
Beantwoord

OpenBank verificatie SMS komt niet binnen

• September 18, 2025
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Goedendag,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als ik bij meer topics op dit forum tegen kom. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. 

Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS waardoor ik nu geen bankzaken kan doen.

Stappen tot nu toe ondernomen:

• Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2x SMS verificatie ontvangen)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld
  • Telefoon: Motorola Edge 40 Neo, met Android 15 incl. de laatste updates.

Ik hoor het graag.

Beste antwoord door michielmarga

Zojuist contact gehad met Openbank, met de klantenservice enkele instellingen doorgenomen op mijn telefoon (Samsung Galaxy FE24) en aangepast. Vervolgens toestel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.

Ik krijg nu weer smsjes van Openbank binnen.

Deze aanpassingen zouden volgens de Openbank klantenservice in elk Android toestel moeten werken. 

8 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 18, 2025

Aanvulling: Vandaag heeft de bank weer contact opgenomen en na de vele berichten hier op het forum en geen enkele oplossing te vinden, alleen work-arounds, maar gevraagd of ze de sms-verificatie niet op mijn 2e nr kunnen doen. Deze is van Vodafone. Daarmee konden we gelijk testen of dat wel binnen komt.

En het lijkt er toch op dat de bank gelijk krijgt in deze… De SMS kwam binnen een paar tellen binnen, nadat ze het telefoonnummer hebben omgezet. Echt super service van de bank.

Wellicht voor Odido wel een punt van aandacht gezien de hoeveelheid meldingen van niet kunnen ontvangen van verificatie SMS. Wellicht dat er verder gekeken moet worden dan losse casussen..

Ik ben nu aan het overwegen wat ik met mijn Odido abbo ga doen. Het abbo is afgelopen en ik zou kunnen verlengen maar ook overstappen. Nu ik weet dat het bij een andere provider wel werkt en het dus niet aan mijn telefoon oid ligt. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 19, 2025

ik heb het vermoeden dat Odido elke casus afzonderlijk afhandelt.

Als ze naar de gemene deler zouden kijken moeten ze toch concluderen dat er iets aan de hand is aan Odido kant. Zoveel mensen met verschillende telefoons, instellingen, oude T-mobile sim of nieuwe Odido sim met hetzelfde probleem. Ook de testen die ik van een aantal andere zie dat als het via een andere provider loopt het ineens wel werkt. OpenBank bevestigde naar mij dat vooral klanten van Odido netwerk last hebben dat de verificatie SMS niet binnen komt.

De bank geeft aan dat de oplossing is dat Odido “Premium SMS" aan moet zetten. Odido geeft aan dat er niks aan te zetten valt. En dan ben je klaar als particulier.

Wellicht moet Odido technische dienst even contact zoeken met OpenBank technische dienst om tot een oplossing te komen. Dit kunnen wij als particulier niet oplossen.

• Debutant
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Zojuist contact gehad met Openbank, met de klantenservice enkele instellingen doorgenomen op mijn telefoon (Samsung Galaxy FE24) en aangepast. Vervolgens toestel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.

Ik krijg nu weer smsjes van Openbank binnen.

Deze aanpassingen zouden volgens de Openbank klantenservice in elk Android toestel moeten werken. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 19, 2025

Wat fijn! 

Kun je ook aangeven welke instellingen aangepast zijn?

• 251 reacties
  • September 20, 2025

angeven welke instellingen aangepast zijn?

Berichten → OpenBank → Geen spam

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 22, 2025

Oke dank je wel voor je reactie!

Bij mij staat die niet als spam aangegeven. Dat lijkt bij mij dan ook niet het probleem te zijn.

• Debutant
  • 5 reacties
  • September 23, 2025

Wat fijn! 

Kun je ook aangeven welke instellingen aangepast zijn?

Helaas weet ik dat zo niet. Je kunt het beste contact opnemen met OpenBank, zij hebben een checklist welke instellingen er aangepast moeten worden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 24, 2025

Oke jammer... Ik heb meerdere keren contact gehad met open bank en van alles bekeken maar dat heeft bij mij het probleem niet opgelost. Daarom was ik benieuwd wat er bij jou dan aangepast is dat het wel weer werkt.