Skip to main content

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

 1: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

2: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo

 

3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars? 

Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

 

5: Fabriek reset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

​​​​​

 

 

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

Verhelpen doen ze toch niet,ze denken dat ze in hun recht staan en dat alles goed loopt.

ze weten dat het verouderde modems zijn maar hebben dan weer een smoes van dit of dat

daarom laat ik het erbij en heb besloten zodra mijn contract afgelopen is ren ik hier weg,het is hier zoooo erg achteruitgegaan.

En heb al jaren een mobiel bij tele2 en die gaan samen nee niet voor mij heb al een goede provider op het oog en het ziet er allemaal veel beter uit en de klantvriendelijkheid is beter dan hier, hier kan je dagen /niet weken wachten op antwoord en dan nog doet je internet verbinding het slecht met al die smoesjes het mag niets kosten bij ze.



groetjes Davith
@davith Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart met je wifi verbinding, daar gaan we meteen wat aan doen! We garanderen een wifi verbinding tot één verdieping van de modem vandaan. Ik zie in de testresultaten van de monteur die we gratis bij je langs hebben gestuurd dat de snelheid boven inderdaad voldoende zou zijn. Als je het WiFi netwerk boven nog verder wil verbeteren dan kan je hiervoor een WiFi Repeater of Acces Point aanschaffen. Gelukkig zijn daar veel verschillende mogelijkheden voor! Meer informatie vind je hier.



Dat gezegd hebbende mag je WiFi natuurlijk niet zomaar wegvallen, helemaal niet zo dicht bij de modem. Heb je nog wel een bekabelde verbinding op het moment dat de WiFi wegvalt? Als je niets bedraad aan hebt gesloten zou je dit dan eens willen testen? En welke lampjes zie je op dat moment branden op het modem? Als je mij van deze informatie zou willen voorzien dan kijk ik graag met je mee!



@MarioT Ik heb meteen jouw binnenkomende verbinding gecontroleerd en deze ziet er gelukkig prima uit! Zou je eens willen proberen om het WiFi kanaal aan te passen om te kijken of dit een beter resultaat oplevert? Je kan eventueel een app zoals WiFi Analyzer gebruiken om te bekijken welk kanaal het beste resultaat geeft in je omgeving. Meer informatie over hoe je het kanaal aanpast vind je hier. Laat zeker even weten of het gelukt is!
Bedankt voor het checken van de binnenkomende verbinding, je hebt het alleen over WIFI in jou antwoord maar zoals ik heb aangegeven valt bekabeld en tv ook continue weg. WIFI is van minste zorg omdat mijn smart tv en mac beide zijn aangesloten via een kabel en niet via WIFI gaan.



Graag zo spoedig mogelijk een antwoord .
Hi MarioT, excuses ik heb er zo te zien overheen gelezen. Ik loop graag wat zaken met je door om dit zo snel mogelijk op te lossen! Als eerste, hoe is de modem aangesloten op je aansluitpunt? Is dit met de meegeleverde korte kabel (niet meer dan 0,5 meter)? En welke lampjes zie je branden op het moment dat de diensten wegvallen? Zien er misschien bepaalde momenten waarop dit gebeurt of wanneer je bepaalde programma's gebruikt? Ik hoor het graag dan ga ik voor je aan de slag!
de aansluitpunt staat in een andere kamer dan de modem, deze is dus langer dan de meegeleverde korte kabel. Ik heb een nieuwe kabel moeten kopen vanwege de afstand.



Het irritante is dat ik nog niet zo lang klant ben bij jullie, de eerste paar weken was er niks aan de hand maar de afgelopen paar weken is het zwaar drama.



Ik zat voorheen op het slechte internet van mijn huisbaas, heb bij jullie een abbo aangeschaft zodat ik daar geen last meer van zou hebben.

Begin te vermoeden dat ik een grove fout heb gemaakt door bij jullie het pakket te hebben gekocht



Het begon elke keer aan het einde van de avond en in de nacht zelf bleef het continue wegvallen. Kon geen tv kijken of internet gebruiken zowel bekabeld als via wifi.



Het gebeurd niet bij specifieke programma's. Het is nu de gehele dag door.

Ik werk vanuit huis en kan vaak niet afmaken wat ik moet afmaken. Ik kan ook niet normaal een film of serie kijken zonder dat deze hapert.



Eerst valt het lampje van Internet weg, daarna Wan, dan Voip. Soms valt het lampje van de wifi dan ook weg maar blijft veelal knipperen

De lampjes die blijven branden wanneer de diensten wegvallen zijn: Power, Lan1, Lan4



Internet blijft soms een minuutje weg maar vaak kan het rond de 5 minuten duren voordat het weer terug is en dan komt het ook nog wel eens voor dat het daarna weer direct weg is.



Zoals nu het geval is.. ben nu al ongeveer 30 minuten bezig om dit bericht er doorheen te krijgen.
Mijn Norton geeft aan dat mijn ssl is aangetast en daardoor geen veilig internet meer heb

Norton is een betaald membership



Wat kan ik hier aan doen
Hallo MarioT,



De afstand tussen het ISRA en het modem is te groot.

Als hierbij niet een goede kabel word gebruikt werkt het niet goed.

Alhoewel de maximale afstand tussen modem en isra maximaal 0,5 meter is kan je het best proberen. je moet dan wel een kabel met solide kern en 0,5mm gebruiken zoals een goede UTP kabel.
@Roeland0611 Dit kwam door een bug in de update bij Norton en als het goed is, is het probleem inmiddels al door Norton verholpen.



@MarioT De langere kabel zorgt waarschijnlijk voor het wegvallen van je verbinding. Je kán het met een langere kabel proberen zoals Hidden aangeeft maar ik zou je eigenlijk willen adviseren om de modem wél met de bijgeleverde 0,5 meter kabel aan te sluiten en dan vanaf de modem een langere netwerkkabel te gebruiken naar je apparaten. Deze netwerkkabel van 15 meter kan ik eventueel kosteloos naar je opsturen~(van de kabel tussen het aansluitpunt en modem hebben we geen langere variant)!
@MarioT De langere kabel zorgt waarschijnlijk voor het wegvallen van je verbinding. Je kán het met een langere kabel proberen zoals Hidden aangeeft maar ik zou je eigenlijk willen adviseren om de modem wél met de bijgeleverde 0,5 meter kabel aan te sluiten en dan vanaf de modem een langere netwerkkabel te gebruiken naar je apparaten. Deze netwerkkabel van 15 meter kan ik eventueel kosteloos naar je opsturen~(van de kabel tussen het aansluitpunt en modem hebben we geen langere variant)!




Het punt is dat wanneer ik de modem aansluit met de 0,5 meter kabel, deze in de kamer van iemand anders moet staan. Wanneer er iets mee is, zal ik er niet bij kunnen.



Ik ontvang wel graag de 15 meter kabel, zodat ik dit kan uittesten. Het blijft wel apart dat op de dagen na welke de gehele dag niet goed werkte.. het voornamelijk in de late avond en nacht gebeurd.
@ron van heerdt



Hoi Ron! Een warm welkom bij T-Mobile Thuis en op onze Community! Leuk om te lezen dat je tevreden bent, dat doet me goed! 😃 Ik ben ook erg blij met jou als klant. Mocht je vragen hebben over jouw abonnement of diensten, ik sta altijd voor je klaar. Veel plezier met je diensten!
@MarioT



Ik heb zojuist de 15 meter kabel naar je opgestuurd. Deze zal je binnen 5 werkdagen in huis kunnen verwachten. Zou je dit willen testen? Ik begrijp dat dit wellicht onhandig voor je is omdat het modem dan in een andere kamer moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel de beste oplossing voor een goede verbinding. Hopelijk is het mogelijk afspraken te maken met degene die in de andere kamer woont. Ik hoor graag je terugkoppeling!
@Sterre



dank je wel 😉
Wij hebben ook al tijden problemen met wegvallende verbindingen.



Modem die half werkt, langer dan 10 min youtube kijken en je verbinding valt weg. ( Wifi en Bekabeld)

Een tv-box die je elke dag 5 min van de stroom af moet halen anders zie een diavoorstelling en kan je niet van kanaal wissen. Je kan niet met 2 devices tegelijk op wifi anders valt je snelheid weg zodat je webpagina niet wil laden op een van de 2 devices. Nog 2 maanden en dan stap ik over naar een ander.
wat is er al geprobeerd om het probleem op te lossen ?
Ik heb al 2x nieuwe kabels getrokken (Tussendoor ook nog een keer verhuist en alles vervangen). TV-Box is vervangen. Modem is al 3 of 4 keer in fabrieksinstellingen teruggezet. Problemen blijven. Sowieso al raar dat je een abo neemt van van 500 en op wifi max 50 kan halen met de spullen die ze zelf uitleveren.
Hallo Archaon,



Er is niemand die kan garanderen dat je de snelheid op WiFi kan halen.

Ze leveren een Internet verbinding en daar kan je de snelheid bekabeld op halen. WiFi is een nice to have en met 10Mbit op de WiFi (per apparaat) kan je HD Video bekijken. Een beetje systeembeheerder sluit alles zo veel mogelijk bekabeld aan.



De weg vallende verbinding is frustrerend. en kan me voor stellen dat je dan graag wil overstappen.

Zelf denk ik dat het een combinatie is van hard/software van de klant en de draytek modem.

Daarom is het belangrijk om te achterhalen waar het vandaan komt. Ik vermoed dat Steam een van de boosdoeners is. google maar eens op steam crashing router.
Hoi Hidden.nld



Steam is niet actief als dit gebeurt. De 2 devices op wifi zijn telefoons. De rest zit allemaal bekabeld aangesloten. Maar toch op alle devices het probleem van wegvallen de verbindingen. Heb het met en zonder switches (managed en unmanaged) dus het is ook geen hardware van mij die het probleem kan geven.



Wifi op de telefoons werkt goed als er maar een device tegelijk erop zit. Zodra de 2e verbind is het huilen geblazen en dan hoeft degene nog niet eens iets op te doen. Alleen verbinding hebben met is al genoeg. Dat wifi geen 500 mbps haalt snap ik ook wel.



Blijft het probleem bestaan dat de default hardware die tmobile uitleverd ook niet met elkaar kan werken. Zie modem en tv-box dan is er geen andere apparatuur aan behalve de wifi op de telefoon ook hiermee zijn er problemen. Al switch ik de apparatuur van locatie blijft het probleem bij de apparatuur die al het probleem had. Zo sluit je ook problemen met bekabeling uit.
@MarioT



Ik heb zojuist de 15 meter kabel naar je opgestuurd. Deze zal je binnen 5 werkdagen in huis kunnen verwachten. Zou je dit willen testen? Ik begrijp dat dit wellicht onhandig voor je is omdat het modem dan in een andere kamer moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel de beste oplossing voor een goede verbinding. Hopelijk is het mogelijk afspraken te maken met degene die in de andere kamer woont. Ik hoor graag je terugkoppeling!




Diegene ging eruit en ik ben er nu zelf in gaan zitten. Dit betekent dat de modem nu aangesloten is via de korte kabel maar helaas nog steeds last van wegvallend internet
@ MarioT Ik heb op afstand meegekeken naar je verbinding en hij lijkt nu iets beter te zijn maar hij is inderdaad onstabiel. Ik zou graag nog één keer je modem een fabrieksreset geven, als dit geen resultaat oplevert dan schakel ik onze technische dienst in om dit op te lossen!



@Archaon Zou je mij van wat meer informatie kunnen voorzien? Valt je verbinding alleen weg als je met meerdere WiFi devices verbinding probeert te maken of gebeurt het ook op andere momenten zoals wanneer je bekabeld verbinding maakt met internet? Zou je mij ook via een privébericht een aantal voorbeelden door kunnen sturen van wanneer het wegvallen gebeurde samen met je postcode en huisnummer, je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik graag hoe we dit op kunnen lossen!
@brian bedoel je dat ik de modem nogmaals een fabrieksreset geven of kan jij dat op afstand?
Bij mij is vorige week een monteur langs geweest. Deze heeft het glasvezel kastje inclusief de bekabeling vervangen en tevens het modem omgeruild voor een nieuwe. Dit alles is geheel kosteloos geschiedt Tot nu toe nog geen storingen gehad mooie stabiele verbinding (ook via wi-fi) en geen haperingen op de tv. Op dit moment dus in ieder geval erg tevreden over de service van t-mobile en nu dus hopen dat de verbinding stabiel blijft.
Hi MarioT, ik kan dat ook op afstand voor je doen, laat maar even weten wanneer het uit komt dan voer ik de reset voor je uit!
Als het lukt dan graag morgenochtend om 09:00, hoe lang zal het ongeveer duren?
@MarioT



De fabrieksreset op jouw modem is uitgevoerd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen voor jouw diensten 🙂
Bij mij is vorige week een monteur langs geweest. Deze heeft het glasvezel kastje inclusief de bekabeling vervangen en tevens het modem omgeruild voor een nieuwe. Dit alles is geheel kosteloos geschiedt Tot nu toe nog geen storingen gehad mooie stabiele verbinding (ook via wi-fi) en geen haperingen op de tv. Op dit moment dus in ieder geval erg tevreden over de service van t-mobile en nu dus hopen dat de verbinding stabiel blijft.



Super om te lezen! Bedankt voor dit bericht. Fijn dat je verbinding is hersteld. Ik heb er vol vertrouwen in dat alles het gewoon goed blijft doen!

Reageer