Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

903 reacties

@j0ch3m er is een stuk hardware defect in de wijkcentrale. Als het niet zo complex was zou het al opgelost zijn! We doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen, maar ik kan er echter geen definitieve tijd aan hangen wanneer dit opgelost is.

Ondertussen is het maandag.  Is er inmiddels al een update? 
Dit riekt naar nalatigheid… 

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m op dit moment heb ik geen nieuwe update hierover.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Awarnach, ik ben blij om te horen dat het nu eindelijk opgelost is! Ik ben het verder helemaal met je eens dat dit niet had hoeven gebeuren. Echter zien sommige wijkcentrales er erg rommelig uit en kan er een foutje ontstaan. Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer. Ik wil je nog wel een prettige zonnige dag wensen! 

@j0ch3m op dit moment heb ik geen nieuwe update hierover.

Hi Tommie, heeft jullie legal afdeling ook een e-mail adres? Of moeten echt alle klachten enzo via de post? Ga T-Mobile ontbinden.. dit werk niet, niet het gevoel dat jullie dit probleem serieus nemen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @j0ch3m , er is sowieso geen email voor klanten met t-mobile.  Je ziet op de contactpagina welke opties er wel zijn. Ingebrekestellingen zou je beter aangetekend naar hun postadres kunnen sturen. Maar ook dan zul je een redelijk termijn moeten geven om de storing op te lossen anders houdt het geen stand als je naar de rechter stapt.

Maar maak het jezelf makkelijk.  T-mobile snapt echt wel dat ze je niet te lang aan de mobiele vouchers kan houden bij storingen. Daarom geldt dat 30 dagen nadat je de storing hebt gemeld er zonder juridische zaken ontbinding kan worden gevraagd bij de klantenservice.  Zie ook het bericht van een moderator in een ander topic.

Kom dan ten minste met vouchers die langer geldig zijn dan 5 dagen. Alle systemen in huis zijn afhankelijk.. en ben niet steeds in het land om de 5G router te activeren met een SMS code. Om terug te komen op je reactie. Ik ga eens informeren wat een redelijke termijn is in consumenten recht. Staat me iets bij van 2-weken. Maar dat is aan de mensen die er verstand van hebben. 

Maar het blijft kansloos dat er geen spares aanwezig zijn, mede daar andere gebruikers blijkbaar wel een verbinding hebben (die op een andere switch zitten).

De verbinding met de Vodafone HG659 modem is in de afgelopen weken sterk achteruit gegaan we hebben veel te maken met wegvallend internet en dat de modem gereset moet worden om alles weer in werkende orde te krijgen. Ik zou graag een vervangend modem willen aanvragen om de defecte te vervangen.

Nie mam internetu, kula ziemska na routerze jest czerwona

Beste @Tommie van Odido of collega,

Aangezien 

gesloten is;

Zou je kunnen controleren of mijn ONT in orde is?

Sinds enkele weken ervaar ik traagheid op alle apparaten. Voorheen haalde ik zelfs via wifi nette snelheden (zo’n 700/700 a 800/800) maar tegenwoordig dus niet meer. Met name de upload blijft steken, veelal ver onder de 500. De download lijkt wel snel te gaan maar het opzetten van de verbinding duurt lang. Dat ervaar ik dus ook bij het laden van website’s en dergelijke. Andere DNS servers helpen niet.

De ONT heb ik reeds van de stroom gehad, eveneens een nieuwe CAT6 kabel gelegd naar mijn Asus router, welke ik ook al een factory reset heb gegeven. Helaas heeft niets van dat alles geholpen. Ik maakte al een jaar probleemloos gebruik van die router dus alvorens ik de Zyxel er tussen ga hangen zou ik graag willen checken of jullie iets zien.

Bedankt!

Tommy

KPN works fine at my neighbor's but I've been told that the issue is still with KPN and they're to resolve this issue. How can I track or contact KPN for a resolution? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dheeraj.rk, welcome to our Community!

I immediately started looking for you and saw that you had already contacted our customer service team. They have created a ticket for our technicians. They will get to work for you! You will be contacted when there is more information on this issue. 

Kom dan ten minste met vouchers die langer geldig zijn dan 5 dagen. Alle systemen in huis zijn afhankelijk.. en ben niet steeds in het land om de 5G router te activeren met een SMS code. Om terug te komen op je reactie. Ik ga eens informeren wat een redelijke termijn is in consumenten recht. Staat me iets bij van 2-weken. Maar dat is aan de mensen die er verstand van hebben. 

Maar het blijft kansloos dat er geen spares aanwezig zijn, mede daar andere gebruikers blijkbaar wel een verbinding hebben (die op een andere switch zitten).

12 dagen verder…. steeds geen internet, tv en een trage 5G T-Mobile connectie….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TommyGun1337, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Als het ONT niet goed geregistreerd is zul je een constante 500 Mbit/s zien op een 1000 Mbit/s verbinding. Als dit schommelt is dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak. Ik heb daarom een lijnmeting gedaan en het is me opgevallen dat je een eigen modem aangesloten hebt zitten, zoals je zelf ook al aangeeft. Hierdoor krijg ik geen volledige lijnmeting. Toch wil ik je vragen om het Zyxel modem er aan te hangen zonder dat je Asus modem er tussen zit. Dan wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren om een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @CarolineWeesenaar, geen zorgen! Ik zie inderdaad dat je een verouderd modem hebt. Dit heb ik meteen vervangen en je ontvangt alle informatie hierover per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

13 dagen verder…. geen updates, geen internet, geen tv en nog steeds een trage 5G T-Mobile connectie plus kids in hun proefwerk / exam periode. 

-edit- verkeerde topic :(

Hallo,

Sinds kort ben ik overgestapt op odido glas vast internet (400mb) in Ede. Snelheid is goed. Echter hebben we telkens periodes waar het internet erg traag / niet werkt (websites laden duurt tussen 10sec - 10 minuten of stop met laden).

Ik blijk niet de enige te zijn hier in de buurt die dit probleem heeft met odido glas, heb al meerdere mensen in de buurt hier over gehoord. Zelf al wat testen en resets gedaan, maar ook met maar 1 computer direct aan router geen verbetering.

Tijdens de perioden dat ik problemen heb lijkt de snelheid nog wel goed (als ik er tussendoor kom!). Audio gesprekken doen het vaak ook nog wel goed. Maar vooral dingen die een nieuwe verbinding maken zijn een probleem. Het doet me denken aan de tijd waar we met meerdere mensen een verbinding plat legden door de hardware te overspoelen met torrent packages. De snelheid is er dan nog wel, maar nieuwe verbindingen komen gewoon moeilijk tot stand omdat de hardware te veel connecties moet onderhouden.

Ik zie hier al een paar meer mensen het zelfde beschrijven, zelfs al 7 jaar geleden.

Heb net al gebeld met odido serivice desk, maar die gaf aan dat hij me niet goed verder kan helpen, en ook geen melding hiervan kan maken bij een technishe afdeling. En dat mijn beste hoop is op de community forum mijn vraag te stellen. Daar was ik nou niet echt heel blij mee. Maar.. ik snap vanaf de helpdesk deze opmerking wel (heb zelf ooit op op IT helpdesk gewerkt). Het is gewoon een lastig probleem om te de-buggen als het niet constant gebeurd.

Om een aantal datum+tijd perioden aan te geven waarbij het internet echt weer heel slecht was :
3-6-2024 van 19:20 tot ~20:00
4-6-2024 van 19:45 tot >20:00 (Was maar eten gaan maken gezien ik niet verder kon werken)

Ik hoop echt dat iemand wel serieus dit probleem bekijkt. Bij iemand in de buurt is hardware al vervangen zonder resultaat en denkt aan overstappen. Ik zit nog maar net bij Odido, maar ga ook weer overtappen als dit zo’n probleem is wat jaren gaat duren. Ik ben gewoon al een paar keer te laat geweest voor online zakelijk meetings, en schakel nu telkens over op 4G zodat ik gewoon goed kan werken als het weer slecht wordt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AcE Kryst2, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router/switch aangesloten hebt. Om dit uit te sluiten wil ik je graag vragen om je randapparatuur los te koppelen en om het dan een paar dagen aan te kijken. Ervaar je dan nog steeds issues, dan wil ik je vragen om een bekabelde pingtest.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

• Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Heb de afgelopen paar weken telkens last van tijdelijke uitval van mijn internet, heb de router al gereset dit fixt niks, heb aan uit zetten daarvoor gedaan dit helpt ook niet. En elke keer als het zo is is het in het weekend aangezien ik doordeweeks geen tijd heb om achter mijn pc te zitten. Kan hierdoor ook nooit contact op nemen met iemand behalve die bot die altijd me hier naartoe stuurt wat niks helpt. Heb net de andere posts hier gelezen en gevonden dat hun 6 jaar geleden dit zelfde kut probleem hadden. Ik wil gewoon graag dat het verholpen word of dat ik in iedergeval met iemand over een mogelijke oplossing kan praten.

Met vriendelijke groet 

Rick Witte

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rick Witte 

Heb je thuis een glasvezel of DSL aansluiting en welke modem heb je?

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bedraad en brandt het internet lampje dan rood op de modem?

Hallo @Rick Witte 

Heb je thuis een glasvezel of DSL aansluiting en welke modem heb je?

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bedraad en brandt het internet lampje dan rood op de modem?

Heb dsl aansluiting de modem is een zyxel t-54 het is men bedraade internet die weg valt telkens voor 30 sec tot 10 min het internet lampje zie ik niet rood worden aangezien de modem beneden staat en mijn pc boven. Heb de kabels vervangen dit hielp niet. Een paar straten verder zijn ze glasvezel aan het leggen maar naar mijn weten zou dat niks aan mijn verbinding moeten veranderen. 

Met vriendelijke groet

Rick witte

Reputatie 2

Vandaag na omzetten naar odido, modem gereset (aan/uut) ivm trage verbindingen. Helaas is daarna wifi helemaal niet meer beschikbaar (mijn ssid is weg...)  maar ook geen bekabeld internet meer... ook benaderen van router op vast ip adres lukt niet . Das niet zo'n goede start, odido...

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten en zou je alle andere bekabeld aangesloten apparatuur eens kunnen verwijderen dus alleen met je pc testen?

@Rick Witte

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten en zou je alle andere bekabeld aangesloten apparatuur eens kunnen verwijderen dus alleen met je pc testen?

De modem is direct aangesloten. Heb alleen een mediakastje die aangesloten was op men modem heb die er vanochtend afgehaald heb nu geen volledige uitval gehad sinds dat ik dat heb gedaan maar heb op momenten minder download snelheid, heb normaal gezien maar 3 mb/s ik weet is nie veel maar ja het is wat het is. Bij een terugval moment daalt dit naar 500kb/s

@Rick Witte

Internet licht er nu volledig uit zowel WiFi als bekabeld er was geen rood lampje

Reageer