Skip to main content

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

 1: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

2: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo

 

3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars? 

Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

 

5: Fabriek reset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

​​​​​

 

 

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

Hi @Dheeraj.rk, welcome to our Community!

I immediately started looking for you and saw that you had already contacted our customer service team. They have created a ticket for our technicians. They will get to work for you! You will be contacted when there is more information on this issue. 


Kom dan ten minste met vouchers die langer geldig zijn dan 5 dagen. Alle systemen in huis zijn afhankelijk.. en ben niet steeds in het land om de 5G router te activeren met een SMS code. Om terug te komen op je reactie. Ik ga eens informeren wat een redelijke termijn is in consumenten recht. Staat me iets bij van 2-weken. Maar dat is aan de mensen die er verstand van hebben. 

Maar het blijft kansloos dat er geen spares aanwezig zijn, mede daar andere gebruikers blijkbaar wel een verbinding hebben (die op een andere switch zitten).

12 dagen verder…. steeds geen internet, tv en een trage 5G T-Mobile connectie….

 


13 dagen verder…. geen updates, geen internet, geen tv en nog steeds een trage 5G T-Mobile connectie plus kids in hun proefwerk / exam periode. 


14 dagen verder … geen reacties vanuit T-mobile, nog steeds geen TV, Internet en hebben een trage 5G verbinding. 


@j0ch3m ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update hierover, echter is de status nog steeds het zelfde. 

Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Dit kan per e-mail of per telefoon gebeuren. 


@Tommie… krijg steeds te horen dat ik een update krijg. Dit is pure onwil…

2 weken geen internet… nog 2 weken en dan ben ik weg bij T-Mobile incl. zakelijke contracten. Wat een service… 


Dag 15 van het T-Mobile customer frustratie service… eens kijken of iemand vandaag de moeite

neemt om een planning door te geven toegezegd. Het ergste is nog dat de organisatie al 15 dagen weet waarom internet / tv van meerdere mensen in de wijk niet werkt maar er niks aan doet… en dan ook de klanten (althans zo voel ik me niet meer) niet op de hoogte houden, compenseren of de optie geven om het contract op te zeggen. T-mobile: wil

het Contract ontbinden - heb in mijn carrière niet zo’n slechte Serivce meegemaakt (ja ken de sector te goed…).

 


@j0ch3m we hebben dit probleem doorgezet naar onze technische service desk, zij gaan het probleem onderzoeken en oplossen. Meer kan ik op dit moment niet zeggen. Uiteraard wordt de volledige periode dat je offline bent geweest vergoed, dit kan wel pas gebeuren als het opgelost is. Dan hebben we namelijk een exacte periode wat we kunnen vergoeden.


Gaat nog wel even duren hoorde ik… een defecte stoppenkast ?! En jawel, drie dagen geleden al besteld. (Dus na 12 dagen plat).

Maar wat ik nu niet snap T-Mobile, dat er ook klanten zijn die wel gewoon internet/tv hebben omdat deze blijkbaar op een andere switch zitten. Waarom… word ik niet aangesloten op de andere switch? (want die heeft blijkbaar wel stroom). Administratief moeten jullie idd het eea doen… maar de voorkeur heeft nu om klant(en) zonder internet/tv te laten zitten. 


Hi, is there internet outage in Eindhoven? My T-Mobile Thuis connection is not working

 

it is back now. I guess a small glitch. 


Voor de kenners, er is geconstateerd dat in de centrale een kruisverbinding is gemaakt waardoor 2 modems op 1 lijn zitten waardoor alles afgeknepen wordt en heb daar al bijna 2 weken goed last van. Beeldkwaliteit van bepaalde streamdiensten wo Canal Digital lopen vast en geven een slecht beeld, maar ook huishoudelijke zaken als mijn deurbel/Printer/lichtschakelaar doen het niet meer. Eerst medewerkers gesproken die heel ingewikkeld deden maar niets oploste tot ik vrijdag een dame sprak die in 3 seconde de oplossing als zag, iemand in de centrale heeft een verkeerde aansluiting gemaakt.  Ik wil dat probleem eindelijk eens opgelost zien.


Voor de kenners, er is geconstateerd dat in de centrale een kruisverbinding is gemaakt waardoor 2 modems op 1 lijn zitten waardoor alles afgeknepen wordt en heb daar al bijna 2 weken goed last van. Beeldkwaliteit van bepaalde streamdiensten wo Canal Digital lopen vast en geven een slecht beeld, maar ook huishoudelijke zaken als mijn deurbel/Printer/lichtschakelaar doen het niet meer. Eerst medewerkers gesproken die heel ingewikkeld deden maar niets oploste tot ik vrijdag een dame sprak die in 3 seconde de oplossing als zag, iemand in de centrale heeft een verkeerde aansluiting gemaakt.  Ik wil dat probleem eindelijk eens opgelost zien.

Voor de goede orde, ik woon in Almere


Hi @JanTa48, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Zij hebben een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij gaan nu hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! Als hier meer over bekend is wordt er contact mte je opgezocht.


Vandaag na omzetten naar odido, modem gereset (aan/uut) ivm trage verbindingen. Helaas is daarna wifi helemaal niet meer beschikbaar (mijn ssid is weg...)  maar ook geen bekabeld internet meer... ook benaderen van router op vast ip adres lukt niet . Das niet zo'n goede start, odido...


Vandaag na omzetten naar odido, modem gereset (aan/uut) ivm trage verbindingen. Helaas is daarna wifi helemaal niet meer beschikbaar (mijn ssid is weg...)  maar ook geen bekabeld internet meer... ook benaderen van router op vast ip adres lukt niet . Das niet zo'n goede start, odido...

Hier helaas hetzelfde probleem, na een herstart een rood lampje op het Zyxel modem en een groen snelknipperend ‘PON’ lampje. Dit lijkt mij geen goed nieuws?


Hallo @RobertVught 

Hier geen enkele problemen ondervonden maar het snel knipperende PON lampje betekent dat er ergens in het netwerk een stoorzender zit, wanneer deze is verwijdert dan zal het internet ook weer moeten werken.

Af en toe het Huawei kastje herstarten kan helpen.


Goedemorgen.

Afgelopen zaterdag aangesloten bij Odido, tot nu toe zonder problemen.

Vanmorgen helaas geen internet en tv. Reset al gedaan op modem en Huawei converter.

Helaas geen resultaat. Op de converter knippert het derde lampje rood.

Er zijn geen storingen gemeld, en in mijn Odido kan ik niets zien, omdat ik thuis niet kan koppelen met mijn mobiele abonnement.


Hallo @Renbelg22 

Knippert het PON lampje of het LOS lampje? En knippert hij 1x per seconde of 2x per seconde?


Hello. Since this morning I am experiencing issues with my internet. The box is ok, I have wifi but my computer ethernet isn't working. I rebooted everything, unplugged and replugged all cables, cleared the cache from IP and DNS (the error message is “Ethernet has no valid auto-assigned IP address"). Any clue about what to do ?

 

thanks


Hi @srobinot, thanks for reaching out, I would love to get you back online as soon as possible! I immediately checked your internet connection, but it has been stable and online for 16 hours now. If the TV Box is also working properly, the cable internet should work well. Could you check if the Wifi is working properly? I would advise trying a spare internet cable for your computer.

I suspect that all of your devices will soon be reconnected to the internet with these steps! 😃

Thanks a lot. I have disconnected everything (i am using a tp-link device to display the connection in my house and to my computer which is really far from the box) and tested the connection directly on a lap-top with the cable. Everything is working so I am suspecting the tp-link device to have an issue. I plugged and unplugged everythng and now everything is back to normal. Thanks for your help. 

I need to find a new way to connect my computer to the internet but I don’t know any other way than using this TP-link.

And I also hope that fiber will be proposed soon to my house.

 

have a nice day

 


Hallo,

 

Op dit moment heb ik ontzettend traag internet. Ben al sinds 2019 klant en het is altijd goed en snel geweest. Er is iets raars aan de hand. Postcode is 2403AR.

 

Gr,

 

Moni


Hallo @mghaoui 

Helpt het om de mediaconverter en/of router voor even van het stroom te halen?


Hey @mghaoui, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!


De verbinding met de Vodafone HG659 modem is in de afgelopen weken sterk achteruit gegaan we hebben veel te maken met wegvallend internet en dat de modem gereset moet worden om alles weer in werkende orde te krijgen. Ik zou graag een vervangend modem willen aanvragen om de defecte te vervangen.


Hoi @CarolineWeesenaar, geen zorgen! Ik zie inderdaad dat je een verouderd modem hebt. Dit heb ik meteen vervangen en je ontvangt alle informatie hierover per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana


Reageer