Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

905 reacties

Amsterdam west 1057 heeft ook een storing. Werken wordt zo wel heel moeilijk en et zou T-Mobile sieren iets beter te communiceren. En ja ben door al jullie hoepels gesprongen. Vooral het gebrek aan communicatie is storend

Reputatie 7

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Reputatie 7

Hi @pkruithof, ik heb heel goed nieuws voor je! Zojuist heb ik deze swap voor je aangevraagd. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving, zodra dit verzoek is verwerkt: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop dat je de laatste dagen van jouw abonnement probleemvrij kunt genieten van jouw verbinding. Houd je ons hiervan op de hoogte? 😊

Reputatie 7
Hi MarioT, jammer om te horen dat de fabrieksreset niet geholpen heeft, ik heb meteen onze technische dienst ingeschakeld om dit nu voor ééns en voor altijd op te lossen! Gezien het wegvallen van de verbinding verwacht ik dat we een monteur langs gaan sturen om je aansluiting te controleren, we gaan voor je aan de slag!

Klopt, de communicatie is niet de beste kant van T-Mobile, maar daar staat ook een budget prijs tegenover, wil je beter kost dat ook meer.

 

En zoals ik al veel vaker heb gezegd, ben je echt voor je werk afhankelijk van een stabiele verbinding met een snelle oplossing in het geval van een storing zal je bij welke provider dan ook een zakelijk verbinding moeten afsluiten, daar heb je veel meer rechten als bij een simpel consumenten lijntje.

Reputatie 7
Badge +16

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

 

word hier iets aan gedaan? of heeft iemand van t-mobile dit al gelezen?

Goedemiddag @sjansens, jouw vraag omtrent trage Wifi zal ik verplaatsen naar het juiste subdeel van de Community. Dit topic gaat specifiek over bekabelde internetproblemen! 😉 Sorry trouwens dat we je nog niet eerder geholpen hebben aan een oplossing. Normaal gesproken streven we ernaar alles binnen 24 tot 48 uur te beantwoorden. Door de enorme drukte zijn we echter iets trager. Ik beloof je dat ik je een passend antwoord geef in het Wifi topic. Tot zo! 

Reputatie 1

Internet valt steeds weg. Ik haalde ieder week een keer de modem uit het stopcontact. Zo viel wifi ongeveer 1x per 3 weken uit. Dat kon ik nog accepteren. Het is tenminste een goedkope abonnement. Maar nu gebeurt het elke dag. Uit het stopcontact trekken, fabrieksreset en dsn veranderen, niks werkt. Heeft u nog een ander idee?

Hallo allemaal!
nu heb ik mezelf zojuist pas aangemeld voor dit forum,en voor ik verder ga ratelen zal ik me eerst voorstellen...
Ik ben Peter Valentijn,een groot kind van 40
(met ook nog een kleiner kind van 11 en een hele lieve geduldige vrouw gelukkig!)
Anywayz,ik ben een online gamer in hart en nieren,en dat is mijn zoontje tevens ook
nu zijn we zo'n 4 wkn terug overgestapt naar T-mobile,en toen is de ellende ook begonnen...
voorheen met Ziggo nooit problemen gehad verder
maar als ik dus online wil gamen wordt ik er gemiddeld per uur +/- keertje of 10 afgeknikkerd!
soms minder,vaker meer
er staan hier 2 Xbox one's ,en laptop en desktop en de tv,de modem is een huawei en mijn Xbox+desktop zijn bekabeld
als ik er word afgegooid dan is t vaak ook samen met de tv + desktop gepaard,maar niet altijd
op de Xbox krijg ik dan vaak de melding Delta C-0-1302
Nou ben ik op technisch gebied geen superster,maar leer in ieder geval in sneltreinvaart dat ik best wat Anger Management lesjes gebruiken kan...
want heb al enkele malen bijna met die router willen gooien haha
ben al enkele dagen alle actieve tijdstippen aan t noteren wanneer ik hier last van heb
en helaas is dat elke keer dat ik uberhaubt actief online wil zijn
dit maakt t voor mij niet echt mogelijk er nog van te genieten,want de ergenis en frustraties voeren de boventoon
want als ik de xbox dan afsluit en besluit tv te gaan kijken,hapert die ook nog steeds
ben normaal al helemaal niet van t klagen of zeuren,maar dit zit me nu inmiddels al behoorlijk hoog
heb afgelopen woensdag telefonisch contact gehad en daar werd me verteld dat ik t de aankomende 3 dagen even moest aanzien ivm wegvallende diensten
dus gewacht tot gister (zaterdag) en weer terug gebeld,de vorige telefoniste had er keurige notities van gemaakt,maar aangezien t weekend was
en ook nog pinksteren wordt ik nu pas dinsdag geholpen
al met al zijn we dan alweer bijna een week verder en zit nog steeds met t zelfde probleem,waar ik dus in totaal alweer haast 5 wkn mee rondloop
nu wou ik vanavond dus ook even online gamen en ELKE keer wordt ik erafgegooid!
je wilt niet weten hoe over de zeik ik nu ben,ik sta echt op t punt om een hamer te pakken
en alles wat er hier binnen staat van T-mobile in duizend stukken te meppen!!!
ik wacht nog af tot dinsdag,maar als dit blijft duren zo,dan rest me niks anders om alles maar resoluut op te zeggen
wat een drama zeg

maar goed,genoeg gezeurd,ik ga t nog maar s proberen om online te gaan haha (ben een zelfkweller zoals je ziet)
groetjes allemaal die dit lezen
peter Valentijn
Reputatie 7

Hoi @Wim567., @Lolodipolo en @Doornekamp33,

 

We zien inderdaad dat er geen vast internet is in de regio Amsterdam voor T-Mobile Thuis. Het probleem wordt verder onderzocht samen met KPN. In dit topic houden we je op de hoogteGeen internet Amsterdam.

Reputatie 7

Hey @arinvl,

 

Super dat je al zo lang klant bent bij ons! Wanneer je problemen ervaart met je verbinding dan gaan we er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Nu behoort een modemruil jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Dit is natuurlijk wel het geval wanneer het euvel door een defect modem wordt veroorzaakt. Kun je de onderstaande vragen voor mij beantwoorden?

  1. Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

  1. Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding? 

  1. Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem? 

  1. Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf? 

  1. Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen? 

Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we je kunnen helpen aan een oplossing. :smile:

 

Hi @wjoosten,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! We doen ons uiterste best om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Nu zie ik dat je zojuist mijn collega hebt gesproken. Mijn collega heeft op zijn beurt direct onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra er een update volgt, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Peter, vervelend allemaal.
Zo te lezen zijn jullie best intensieve gebruikers van het internet. Aangezien je het over een Huawai modem hebt begrijp ik dat je een DSL verbinding hebt. De performance van DSL is niet op elk adres optimaal, ook afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Kan je via onderstaande link eens kijken welke internetsnelheid maximaal binnenkomt, en ook een snelheidstest doen via speedtest.net op een bedrade computer?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
(Koper/ dsl)
Reputatie 7

De problemen in regio Amsterdam zijn opgelost! Mogelijk dien je nog je modem en/of media converter van de stroom te halen om de verbinding te herstellen.  

Hey @arinvl,

 

Super dat je al zo lang klant bent bij ons! Wanneer je problemen ervaart met je verbinding dan gaan we er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Nu behoort een modemruil jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Dit is natuurlijk wel het geval wanneer het euvel door een defect modem wordt veroorzaakt. Kun je de onderstaande vragen voor mij beantwoorden?

  1. Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

  1. Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding? 

  1. Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem? 

  1. Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf? 

  1. Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen? 

Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we je kunnen helpen aan een oplossing. :smile:

 

Hi @wjoosten,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! We doen ons uiterste best om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Nu zie ik dat je zojuist mijn collega hebt gesproken. Mijn collega heeft op zijn beurt direct onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra er een update volgt, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande

Super fijn allemaal maar als de eerste gewoon zijn werk had gedaan zoals glous (volgens mij schijf je het zo) dan was het misschien al verholpen geweest nu moet ik weer langer wachten omdat het probleem niet thuis maar bij kpn ligt dus als de eerste had geluisterd en zijn werk goed had gedaan (dus niet naar 5a6 keer bellen) was het waarschijnlijk al opgelost geweest 

Ben benieuwd hoelang ik nu weer moet wachten

De eerste bestelling was opleven op de 9 april daar Is zoveel fout gegaan dat ik alles maar heb geannuleerd en met spoed een nieuwe heb aangevraagd dus nu was het vanaf de 15 april een werkende internet (zoals ook bij jullie staat) maar ik had al vaak aangegeven dat er geen signaal binnen komt dus een werkend iets Is er nog steeds niet dus nu maar weeeeeer wachten tot het verholpen Is en dat duurt maar en dat duurt maar maar tenslotte zit ik thuis zonder 

Ben benieuwd hoelang het duurt want mijn geduld raakt een beetje op 

Reputatie 7

Hi @esje, ik kijk graag met je mee hoe we je verbinding kunnen verbeteren! Je geeft al een aantal zaken aan maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er precies waar aan is gesloten. Zou je mij dit even kort toe kunnen lichten?

Als ik het goed begrijp zijn er netwerkkabels naar boven getrokken, zijn deze aangesloten via een switch, zit hier een eigen router tussen of gaan deze rechtstreeks vanaf de modem naar boven?

Welke problemen ervaar je precies? Valt de verbinding weg? Zo ja op welke momenten is dit dan en werkt de TV dan nog wel? Of is de verbinding alleen traag op bepaalde momenten? Welke lampjes branden er nog op de modem wanneer het gebeurt? Ik heb het in dit geval dan over de bekabelde verbinding.

De binnenkomende verbinding ziet er in ieder geval prima uit en ik zie eigenlijk geen wegval. Als het alleen gaat om de Wifi verbinding zou je dan willen controleren of de de repeater nog goed werkt? Ik zie dat deze bekabeld aan is gesloten als Acces Point, hier zou je boven dus een goed Wifi signaal van moeten ontvangen. Ik hoor het graag!

Kan je via onderstaande link eens kijken welke internetsnelheid maximaal binnenkomt, en ook een snelheidstest doen via speedtest.net op een bedrade computer?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
(Koper/ dsl)



Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
62 Mbit/s

En de speedtest geeft aan: ping 10ms, download:37.32mbps en upload;9.26mbps

@Piotr er zijn al veel testen gedaan m.b.t. het weg vallen van mijn wifi.Dit gebeurd vaak in de avond en nacht dit is ook gemeten door Ring camera systeem die 48 uur mee heeft gekeken naar de wifi verbinding.Ik heb vandaag contact gehad met iemand van de klantenservice en er wordt een wifi versterker van het merk zyxel opgestuurd welke op 5 GHZ werkt.Ik moet dan de wifi op mijn huidige modem uitschakelen en over de wifi versterker laten uitzenden.Persoonlijk heb ik daar mijn vraagtekens over aangezien ik een andere wifi versterker genaamd Fritz welke ook op 5 GHZ al heb.Maar ik ga uit testen en kijken of dit de oplossing is.Ik blijf erbij dat de zyxel modem welke 5 GHZ uitzend in combinatie met de wifi versterker van zyxel 5 GHZ het probleem gaan oplossen.Overigens verbaasd het mij nog steeds als ik mijn contract vandaag opzeg na 4 jaar en na een maand terug kom ik wel direct een zyxel modem krijg. Terwijl ik nu meerdere nieuwe modem's en monteurs heb gehad en hebben aangeven dat ik een zyxel modem moet krijgen om dit probleem te verhelpen ik best lang moet wachten voordat er 1 wordt opgestuurd in tussen al maanden bezig met dit probleem.

 MVG 

 

Arin

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alex288 

Heb je glasvezel of DSL?

Indien DSL wat voor een aansluitpunt heb je?

Reputatie 7
Badge +2
De internet snelheid is redelijk goed, al is deze (bedraad) voor een 50 mb abo (?) wat aan de lage kant.
Is het modem rechtstreeks aangesloten op het isra punt met bijgeleverde korte kabeltje met harde kern
Reputatie 1

Hey @chrborra,

Hier help ik je graag bij! Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan en heb op afstand naar je verbinding gekeken. Daarbij heb ik gelukkig geen gekke dingen kunnen achterhalen. Kun je mij aangeven welke lampjes er op je modem branden gedurende een wegval van je internet? Ook wil ik je vragen om een fabrieksreset op je modem uit te voeren en vervolgens te testen of je internet nog steeds wegvalt. 

Hoi ​​​​@MaartenZeeland,

Top dat je zelf al een aantal dingen hebt getest en uitgesloten! Ook aan jou de vraag; weet je welke lampjes er op je modem branden gedurende een uitval? En valt zowel je Wifi als bekabelde verbinding gelijktijdig weg? Vreemd dat je TV wel werkt gedurende een uitval. 

 

Dag Piotr,

Vanavond was het weer helemaal raak. Verbinding om de haverklap weg. Risetten geen effect. Lampjes op modem branden normaal. Signaal: Erg sterk. Er komen allen geen gegevens over!

Ik lees meerdere klachten die hiermee overeenkomen. Het ziet er naar uit dat het probleem dieper zit en met capaciteit heeft te doen.

 

De kabels zijn door Guidion getrokken, er zit geen switch tussen, de kabels lopen van benden naar boven 1 kabel in de tv 1 kabel in de modem, ik kan wel tv kijken maar geen internet verbinding op de smart TV. De lampen branden gewoon! Dit is ook al meerdere malen doorgenomen door T-mobile, tot dat ik verassend een mail kreeg dat het probleem is opgelost, en toen werd het probleem groter! Toen viel hij idd van tijd tot tijd uit, nu doet de verbinding niets meer! Wifi is sowieso een drama, sorry hoor! Maar vind het knap jullie afstandsbeoordelingen en oplossingen. 
 

probleem samen gevat: wifi verbinding standaard slecht! Ok heb dat voor lief genomen, maar de bekabelde verbinding is nu geheel weggevallen boven, behalve de tv modem. Sinds ik dat ik een no reply mail heb ontvangen met dat alles is opgelost! 

Reputatie 7
Badge +2
De lijn kan instabiel zijn. Gaat het wan lampje uit / knipperen als de verbinding wegvalt? In dat geval heb je grote kans dat het aan de lijn ligt. De servicedesk kan wat metingen doen. Wellicht moet kpn de lijn nakijken.
Reputatie 7

Hey @Anton87,

Daar gaan we iets aan doen! Kun je mij beschrijven welke stappen je al hebt doorlopen? Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

 

Hoi @chrborra,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Zojuist heb ik dit probleem aangekaart bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag. Zodra we meer weten, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. :relaxed:

Reputatie 7

@wjoosten Ik kan mij zeker voorstellen dat je baalt dat het langer duurt. We zien pas dat een aansluiting niet werkt zodra je er op aangesloten bent en er geen signaal door blijkt te komen. Op dat moment zal eerst onze monteur de modem en binnenhuis controleren. Is dit uitgesloten en is er nog steeds geen verbinding? Dan schakelen we direct de netbeheerder in om de binnenkomende verbinding en de aansluiting in de centrale te controleren. In dit geval moeten er dus 2 verschillende monteurs op 2 verschillende locaties ingepland worden en dit kost inderdaad tijd maar we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Exuses voor de vertraging.

@arinvl Wat zou specifiek de reden zijn dat een Zyxel modem nodig is? Als je de de Fritz of Zyxel versterker als Acces Point aansluit en de Wifi op de Draytek uit zet dan maakt het eigenlijk niet uit welk modem je hiervoor gebruikt, het Wifi verkeer loopt dan namelijk via de versterker. Naast het feit dat de Zyxel modem “nieuwer” is, is het eindresultaat hetzelfde. :wink:

Goedemorgen.

Afgelopen zaterdag aangesloten bij Odido, tot nu toe zonder problemen.

Vanmorgen helaas geen internet en tv. Reset al gedaan op modem en Huawei converter.

Helaas geen resultaat. Op de converter knippert het derde lampje rood.

Er zijn geen storingen gemeld, en in mijn Odido kan ik niets zien, omdat ik thuis niet kan koppelen met mijn mobiele abonnement.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Renbelg22 

Knippert het PON lampje of het LOS lampje? En knippert hij 1x per seconde of 2x per seconde?

Reageer