Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

905 reacties

Reputatie 4

Stroomstoring in een wijkcentrale in Almere lees ik.

Verbinding ligt eruit tot waarschijnlijk 15:30

Reputatie 3
Hoi @jiepiewie

Super dat het modem al aangekomen is! Je kunt een afspraak maken met de monteur, of staat deze al? Zo niet, dan kun je bellen met 088-2000151. Ik adviseer de monteur dit om te switchen, glasvezel is erg fragiel en de kosten hoog als er iets misgaat.

Houd je ons op de hoogte?

Even een update: na bijna 1 jaar gedonder en gebel is het e-i-n-d-e-l-i-j-k opgelost. Door simpelweg de draytek te vervangen door de huawei. Tot zover een tevreden klant maar deze oplossing heeft wel een bijzonder wrange smaak achtergelaten. Het heeft te lang en te veel tijd geduurd totdat jullie, T-Mobile, eens luisterden naar mijn suggestie om het modem te vervangen. Veel belletjes van mijn kant, uren in de wacht, 3x de draytek vervangen, diverse lijnmetingen, keer-op-keer uitleggen wat er aan de hand was, iets omgezet in de wijkkast: allemaal voor niets omdat jullie niet via de standaard helpdesk de draytek konden vervangen voor een huawei. Er werd zelfs een keer geopperd om mijn abbo maar op te zeggen en opnieuw (!) aan te vragen want 'dan kon het wel'...🤔 Ik heb nog wel een paar suggesties om jullie helpdesk te verbeteren btw..

Samengevat: alles werkt nu perfect maar het verdiend geen schoonheidsprijs... En gooi die dryateks de deur uit..😎
Reputatie 7
Badge +15

@Benniekorenberg

Misschien helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

Volgens mij brand het FO lampje niet en zie je daar wat licht afkomstig van de andere lampjes.

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Hoi @Nora van Odido,

Dankjewel! Fijn om te lezen. Ik ben benieuwd of het werkt en zal dat laten weten.

Reputatie 7
Hi jiepiewie, goed om te horen dat het eindelijk gelukt is! Ik vermoed dat het in dit geval een combinatie van factoren was (omzetten in de wijkkast doen ze niet zomaar), maar het heeft inderdaad lang geduurd alles bij elkaar. Om het goed t emaken heb ik daarom zojuist twee maanden van je internet abonnement vergoed! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur en overgebleven bedragen maken we naar je over!
Reputatie 2

@Waqqas   Fo lampje knippert oranje  status lampje lijkt niet of zwak te branden. Stroom eraf gehad.

Op moden branden 1e 2 lampjes constant,  internet en 1 na laatste lampje knipperen.

Heel soms heel kort even internet

Reputatie 1
Hi guys! De laatste week heb ik een terugkerende klacht die ik niet echt kan oplossen.. Misschien dat jullie er wel raad mee hebben.

De laatste tijd valt mijn verbinding uit het niets weg, dit gebeurd nogal op willekeurige momenten. Zowel bedraad als wifi werkt dan niet meer en de enige optie is dan om Draytek Modem (aangesloten op Glasvezelnetwerk 750 mbps) aan en uit te zetten en dan werkt hij weer voor een tijdje totdat hij weer uitvalt en ik hem opnieuw aan en uit moet zetten.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik zou natuurlijk een factory reset kunnen doen om het uit te sluiten wat ik hierna even ga proberen. Maar als dat het probleem niet zal oplossen.. is dan mijn Modem kapot?

Ik had precies dezelfde soort klachten bij Ziggo wat werd verholpen met een nieuwe modem. Maar misschien dat meerdere mensen dezelfde klachten hebben en een fix hiervoor hadden :)

Thanks peeps alvast voor een antwoord en de beste wensen!
Reputatie 1

De 15e een mail gehad van T-mobile

ik zou een medewerker gesproken hebben en ik zou een afspraak kunnen maken via een sms van Guidion.

Heb geen telefonisch contact gehad met T-mobile en ook geen sms gehad voor een afspraak.

Ook geen monteur gezien en ervaar nog dezelfde problemen.

Service is helaas ver te zoeken…..

Hopelijk snel een oplossing!

Reputatie 7
Badge +15

@Benniekorenberg 

Kun je de internetkabel tussen mediaconverter en Zyxel eens vervangen? Dat zou kunnen helpen.

Reputatie 7
Hi @AndyS,

Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.

Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 4

16:15 even verbinding maar meteen weer weg.

De genoemde 15:30 gaat hem niet worden.

Reputatie 2

@Waqqas maakt helaas geen verschil

Reputatie 1
Hi @AndyS,

Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.

Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!

Beste Brian,

Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? :)

Hoor het graag!
Reputatie 1

Hi @AndyS,

Beste Brian,

Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? :)

Hoor het graag!

Bump.

Laatste paar dagen is hij echt vaak uitgevallen. Ik wil de tmobile klantenservice bellen maar alle posts hierboven wijzen dat ik het beter via dit topic kan oplossen. Hoor nog steeds graag een oplossing!

Mvg

Andy
Reputatie 2

Ondertussen al een dag geen internet en tv...

Reputatie 7
Hey @AndyS , dit wil ik voor je gaan oplossen! Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag.
Goedemiddag ,

Mijn probleem met mijn 100Mb abbo is het volgende :
wifi snelheid komt niet hoger dan 42 Mb/s zowel op 2.4Ghz als 5 GHz ,
de huwawai heeft eeniconnectie snelheid 144Mb op 2,4Ghz en 433 op 5 GHz
de TP-Link router 300Mb op 2,4 en 768 op 5Ghz.

heb vele stappen doorlopen zoals :

reset modem (met alle kabels los)
verschillende routers anders dan de huwawai
wisselen kanalen en bandbreedte .
alle kabels vervangen

Het gekke is dat bekabeld wel 97 Mb gehaald wordt ,maar op het moment dat wifi getest wordt het drama is.

Om e.e.a. uit te sluiten heb ik ook mijn oude ziggo aansluiting getest op de andere routers en dan wordt er wel de beloofde 200Mb gehaald op wifi 5Ghz en 79MB op 2,4Ghz.

Na een aantal weken testen in vele verschillende opstellingen kan ik maar 1 conclusie trekken, nl dat op een onverklaarbare wijze de LAN snelheid geremd wordt zodra er een andere router aangesloten wordt (connectie snelheid is 1000Mb).
en dat de interne verbinding in het modem de snelheid naar wifi remt.

Hoop dat iemand tips heeft want heb zelf geen ideeen meer
Reputatie 7
Badge +4

Hi @srobinot, thanks for reaching out, I would love to get you back online as soon as possible! I immediately checked your internet connection, but it has been stable and online for 16 hours now. If the TV Box is also working properly, the cable internet should work well. Could you check if the Wifi is working properly? I would advise trying a spare internet cable for your computer.

I suspect that all of your devices will soon be reconnected to the internet with these steps! 😃

Reputatie 7
Hi @marsje72, ik kijk graag met je mee maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies met de Wifi aan de hand is. Haal je de Wifi snelheid niet via het door ons geleverde modem of gaat het om de Wifi snelheid wanneer je een eigen router achter ons modem aansluit als Acces Point? Ik begrijp dat je bekabeld de snelheid wel haalt? Staat de Wifi op ons modem uit op het moment dat je de router aangesloten hebt? Als zowel de modem als router een Wifi signaal uitzenden dan kan dit gaan storen waardoor het signaal niet stabiel is. Ik hoor het graag!
Reputatie 4

Storing in Almere is verholpen lees ik maar mijn verbinding is niet terug.

Goede dag,

Sinds dit jaar ben ik pas klant en was heel tevreden de afgelopen van de snelheid en stabiliteit van het network maar sinds ongeveer 2 weken stopt de draytek er af-en-toe mee.

Ik heb de voorgestelde oplossingen toegepast: stroom eraf, factory reset en ook heb ik mijn router die in bridge modus staat uitgezet voor een paar dagen. Dit mocht allemaal niet baten.

Op het moment dat de "crash" gebeurd branden de lampjes normaal maar ik kan niet meer inloggen op de router zelf (via 192.168.1.1 zowel via draad als wifi) .

Wat kan voor mij een oplossing zijn?
hallo Brian,

ik test altijd met slechts 1 apparaat ,dus enkel het geleverde modem of wifi op modem uit en wifi router
snelheden getest met diverse apparaten , Windows,Linux Android en IOS 12...

ter verduidelijking, de achter liggende configuratie is al 2 jaar ongewijzigd en werkt prima met Telfort ,Ziggo .
ook getest om router als AP te gebruiken maar dat gaf hetzelfde resultaat ,
signaal is stabiel getest op automatische kanaal instelling en op handmatige instelling .
eea gecheckt met wifi analyzer om te zien welke kanalen vrij zijn en of het kanaal wel echt veranderd was.

signaal komt wel goed binnen op het modem 110... down en 32... up
Reputatie 7

Hi @Gijsenkalk, super dat je dit zo helder bij me aangeeft! Wat ontzettend balen dat jij nog steeds deze problemen ervaart. Ik schiet je graag verder te hulp, want ik wil echt dat jouw diensten heel snel gaan werken. Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en wil daarom zo snel mogelijk op zoek naar dé oplssing. Zou jij voor mij een powerflip willen uitvoeren van het modem op de volgende manier?

1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Kan je daarnaast aangeven of jij op minder dan 10 meter van het modem deze problemen met wifi ervaart of zit jij hier verder van af? Als dit op minder dan 10 meter afstand is, dan ga ik gelijk een verzoek inschieten bij onze monteursservice.

Wat betreft jouw tv, zojuist heb ik opnieuw een verzoek ingediend met de mededeling dat jij nog steeds geen tv kan kijken. Jij hebt gisteren een bericht ontvangen waarin staat dat jouw problemen zijn opgelost, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik hoop dan ook dat de technische dienst hier verder in kan duiken en de boosdoener weet te vinden, zodat jij heel snel weer van jouw tv kan genieten.

Als jij dit aan mij kan terugkoppelen, dan ga ik hier verder mee aan de slag! Ik ben pas tevreden als jij ook helemaal blij bent dat alles weer werkt! Weet ook dat ik uiteraard weer naar de vergoeding ga kijken zodra alles weer up and running is, want jij hoeft zeker niet te betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken! ❤️

Reputatie 2

Hi @Gijsenkalk, super dat je dit zo helder bij me aangeeft! Wat ontzettend balen dat jij nog steeds deze problemen ervaart. Ik schiet je graag verder te hulp, want ik wil echt dat jouw diensten heel snel gaan werken. Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en wil daarom zo snel mogelijk op zoek naar dé oplssing. Zou jij voor mij een powerflip willen uitvoeren van het modem op de volgende manier?

1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Kan je daarnaast aangeven of jij op minder dan 10 meter van het modem deze problemen met wifi ervaart of zit jij hier verder van af? Als dit op minder dan 10 meter afstand is, dan ga ik gelijk een verzoek inschieten bij onze monteursservice.

Wat betreft jouw tv, zojuist heb ik opnieuw een verzoek ingediend met de mededeling dat jij nog steeds geen tv kan kijken. Jij hebt gisteren een bericht ontvangen waarin staat dat jouw problemen zijn opgelost, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik hoop dan ook dat de technische dienst hier verder in kan duiken en de boosdoener weet te vinden, zodat jij heel snel weer van jouw tv kan genieten.

Als jij dit aan mij kan terugkoppelen, dan ga ik hier verder mee aan de slag! Ik ben pas tevreden als jij ook helemaal blij bent dat alles weer werkt! Weet ook dat ik uiteraard weer naar de vergoeding ga kijken zodra alles weer up and running is, want jij hoeft zeker niet te betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken! ❤️

Hi Lisa

de Powerflip heb ik afgelopen weken meerdere malen gedaan net als de fabrieksreset. WiFi is zelfs naast de modem niet goed en het tv kastje staat nog steeds in de melding dat ie niet in connecten met ACS.. dit doet ie al een week nu…

Reputatie 1

Packet loss in T-mobile Core 

Uiteraard ook getest rechtstreeks op de Zycxel van T-mobile met hetzelfde resultaat.
Gemeld via chat en geprobeerd uit te leggen dat dit probleem NIET in de glasvezel zit tussen mijn adres en de POP locatie, maar verderop in het netwerk.

Helaas moeten er processen gevolgd worden en wordt er een monteur aangestuurd richting mijn adres.
Wellicht zijn er ook network engineers van T-mobile die meelezen en wellicht het een en ander kunnen onderzoeken?

Reageer