Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

905 reacties

In Houten (Hoeven) ligt mijn vaste netwerk plat. Mobiel nog alles OK. Gedeelte van Houten is oranje, mijn deel is groen. Alles al gedaan, maar geen netwerk….

Meer mensen? Wordt er aan gewerkt?

Reputatie 1

Hi @Joram van Lavieren & @robbietobbie, handig dat jullie aan de bel trekken! Ik heb beiden jullie verbindingen uitgebreid nagekeken, maar een paar enkele discrepanties na zien jullie verbindingen er erg goed uit. Zouden jullie aan kunnen geven hoe vaak jullie bekabeld uitval ervaren en hoe lang het vervolgens duurt? Welke lampjes branden er op het modem terwijl dat de bekabelde verbinding wegvalt? Zijn er nog bepaalde apparaten die jullie aanzetten op het moment van de wegval? Hopelijk kunnen wij het hiermee adequaat onder handen nemen.

Hi @P.Simonis, bedankt dat je een uitgebreid logboek hebt bijgehouden! Ik zie inderdaad dat er zich te veel instabiliteit op jouw verbinding voordoet en daarom heb ik onze technische dienst gevraagd om een monitoring op te zetten. Houd er graag rekening mee dat het wellicht iets langer kan duren voordat wij hier meer over weten aangezien de uitval niet frequent of consistent plaatsvindt. Wij zullen hier in ieder geval diep in duiken!

Hi @bujabuja, zo te zien is jouw modem al 44 dagen ononderbroken verbonden met het internet. Daarnaast komt er momenteel ook 93 Mbit/s binnen op het modem. Zou je kunnen uitweiden over het probleem dat je ervaart? Heb je wellicht enkel last van de Wifi en werkt de bekabelde verbinding goed? In dat geval raad ik je graag aan om onze beste tips & tricks voor de Wifi te volgen op: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hierna zal je snel weer van de Wifi kunnen genieten.

Hi @amphicar272, ik ben blij om te zien dat er morgen een monteur langskomt om de verbinding te stabiliseren. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag!

Amphicar is niet tevreden hoe hij is behandeld door TMobile en gaat elders.

Iedereen succes maar een oplossing ?? Monteurs die de klacht niet serieus onderzoeken .FF router reset ,speedtest en de mededeling het ligt aan uw netwerk.En weg is de monteur .

Nou ik ben 5-3 ook weg gelijk opgezegd.

Reputatie 7
Hi Kors, top dat je zelf al een flink aantal zaken heb geprobeerd! Haal je deze lagere snelheid met beide poorten? En heb je het toevallig ook kunnen testen met een andere netwerkkabel?
Reputatie 2

Fijn dat ik zoveel reacties kreeg ;)
Het (vaste) Internet doet het weer.

Bedankt T-Mobile.

Reputatie 3
Hoi jiepiewie,

Ik zie dat Reggefiber is aangestuurd om jouw lijn te onderzoeken. Gelukkig zie ik dat je inmiddels een afspraak met hen hebt kunnen maken. Ik heb er dan ook vol vertrouwen in dat jouw internet helemaal goed gaat werken!

Een late reactie/update van mijn kant: het is nog steeds niet opgelost. Meermaals met de helpdesk gebeld en meermaals van het kastje naar de muur gestuurd. 3x is er beloofd dat ik een ander modem zou krijgen (een huawei) maar iedere keer krijg ik weer als reactie dat dat toch niet mogelijk is.. Het wordt mij beloofd door diezelfde helpdesk!

Er stond afgelopen vrijdag een monteur voor de deur inclusief het modem maar hij mocht het toch niet vervangen😣Daar ging mijn vrije dag: wie compenseert mij daar voor? Helpdesk weer gebeld (hadden beloofd terug te bellen maar dat deden ze dus weer niet) en die stelde voor om mijn contract op te zeggen en gelijk weer een nieuw contract af te sluiten! Dan kan het blijkbaar wel. Dat lijkt me niet de oplossing.

Waar kan ik nu terecht om mijn wegvallende verbinding nou eens stabiel te krijgen? Zo word ik echt genoodzaakt om over te stappen of een andere oplossing te kiezen terwijl het zo simpel is om 'gewoon' een ander modem te sturen (niet de draytek).. Blijkbaar wil T-mobile zijn klanten erg graag verliezen...
Reputatie 7

Hey @NJMvalentijn,

Oef dat hoor ik niet graag. :disappointed: Ik heb je gegevens er gelijk bijgehaald en nu zie ik gelukkig dat er hulp aanstaande is! De afspraak met de netwerkbeheerder staat en we gaan dit hoe dan ook oplossen voor je. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken, geef ons een seintje zodra alles weer naar behoren werkt. Dan dienen we graag een vergoeding voor je in. Bedankt voor je geduld, hulp is aanstaande!

Hi @kobzas,
I see that you've contacted my colleague last thursday about this issue. My colleague directly contacted our technical department. They are doing their utterly best to solve this problem for you. We'll contact you as soon as possible when we know more!

​Hoi ​​​@daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reputatie 7

Hi @Pjerry,

Op deze pagina houden we iedereen op de hoogte van de situatie: Is er een storing bij T-Mobile Thuis? Hierin staat dat de issue inmiddels verholpen zijn en er mogelijk een herstart van het modem en eventueel de Media converter nodig is. Ik hoop dat je ook weer snel online bent!

Reputatie 2

Hallo T mobile,

Sinds de laatste update (van vorige week) heb ik last van een happerende/ wegvallende verbinding via glqsvezel. Dat doet zich voor op internet maar ook bij de televisie. Hoe komt dat zo ineens? 

Reputatie 2

Dag T-Mobile,

nu drie dagen later is het enige dat werkt, Netflix via internet. Voor de rest werkt er niks, zowel bedraad niet als de tv niet als de WiFi niet. Ik weet niet wat de technische dienst allemaal doet maar ik sta nu op het punt om een klacht in te dienen… 3,5 week geleden aangegeven en nog steeds niks, geen internet, geen tv en zeker geen reactie of oplossing van jullie kant. Alleen de mededeling dat jullie het spijtig vinden en hopen dat het opgelost wordt… zo ver was ik drie weken geleden ook al… ik weet wel dat als jullie het geld afschrijven van mijn rekening dat ik hem gelijk weer terug haal! Dit is gewoon te slecht voor woorden… het is dat mobiel goed is anders had ik mijn abo daar ook weg gehaald bij jullie…. Jullie hadden het bij mobiel moeten houden…. 

Reputatie 7
Hoi @jiepiewie

Ik heb jouw gegevens er bijgepakt en ben op zoek gegaan. Ik durf nu nog niets te beloven, maar ik ga graag voor je aan de slag! Zodra ik meer weet, zal ik je hier op de hoogte houden.

Ik heb nog een brandende vraag voor je: als jouw bekabelde verbinding wegvalt, blijft de Wifi dan nog wel actief? Je gaf aan dat de overige diensten (TV) nog wel bleven werken. Ik ben daarom erg benieuwd naar de Wifi. Dan blijkt het enkel een LAN issue te zijn (in plaats van Internet). Dit lijkt wellicht een klein verschil, maar is van wezenlijk belang. 🙂
Reputatie 7

Hi @Gijsenkalk, dankjewel voor jouw razendsnelle aanvulling! Het gekke is dat deze niet terug te zien is in de verbinding, maar goed om te weten dat de TV Box wel rechtstreeks is aangesloten. Ik heb dan ook gelijk aangegeven bij de technische deinst dat jij dit wel degelijk rechtstreeks hebt aangesloten. Hopelijk kunnen ze zo toch opsporen wat nou precies de boosdoener is, zodat je tv zo snel mogelijk goed gaat werken! 

Reputatie 7
@jiepiewie

Update!

Er is iets onderweg naar jou! Ik verwacht dat dit na het weekend geleverd wordt. Ik zal dan ook meer vertellen over het wat en hoe. Goed nieuws in ieder geval. 🙂
Reputatie 3
Hoi @jiepiewie

Ik heb jouw gegevens er bijgepakt en ben op zoek gegaan. Ik durf nu nog niets te beloven, maar ik ga graag voor je aan de slag! Zodra ik meer weet, zal ik je hier op de hoogte houden.

Ik heb nog een brandende vraag voor je: als jouw bekabelde verbinding wegvalt, blijft de Wifi dan nog wel actief? Je gaf aan dat de overige diensten (TV) nog wel bleven werken. Ik ben daarom erg benieuwd naar de Wifi. Dan blijkt het enkel een LAN issue te zijn (in plaats van Internet). Dit lijkt wellicht een klein verschil, maar is van wezenlijk belang. :)

Hi sander,

Ik gebruik geen WiFi op de DrayTek. Daar heb ik betere oplossingen die niet in de meterkast staan. Mijn huis is meerdere verdiepingen en de wifi op de DrayTek is slecht. Maar ik zal het eens aanzetten om te testen.

Met vriendelijke groeten,
Jean-Paul
Reputatie 7

Hey @alex288,

Daar gaan we wat aan doen! Allereerst wil ik je vragen om een grondige fabrieksreset uit te voeren op je modem, hier zie je hoe je dit kunt doen. Mocht je modem vervolgens nog steeds wegvallen, geef ons dan gelijk een seintje. Wij zorgen er dan voor dat er een monteur bij je langskomt die dit gaat oplossen voor je. :relaxed:

Reputatie 2

Geen internet en tv. Modem en alles al meerdere malen gereset, dit helpt helaas niet. Zowel draadloos als bekabeld.

Begon gisteravond haperend en nu niks meer.

Ik zie niet dat er in mij  gebied een storing is op het moment.

Reputatie 1

Hey @Tommie van Odido , bedankt voor de terug koppeling! Dan wachten we rustig af. Maar gelukkig is er nu iets bekend. :)

Reputatie 3
@jiepiewie

Update!

Er is iets onderweg naar jou! Ik verwacht dat dit na het weekend geleverd wordt. Ik zal dan ook meer vertellen over het wat en hoe. Goed nieuws in ieder geval. :)

Ik wacht het wel af maar ben een beetje sceptisch. 🤷‍♂️
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Benniekorenberg 

Betreft dit een glasvezel of DSL verbinding en maak je alleen gebruik van de T-Mobile modem of heb je eigen apparatuur aangesloten?

Indien je een mexiaconverter hebt welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop?

Reputatie 3
@jiepiewie

Update!

Er is iets onderweg naar jou! Ik verwacht dat dit na het weekend geleverd wordt. Ik zal dan ook meer vertellen over het wat en hoe. Goed nieuws in ieder geval. :)

Gisteren een pakket ontvangen van T-Mobile met daarin een nieuw modem! Onverwacht maar eindelijk 😉 Mijn vingers jeuken om het te installeren maar een sticker die "zegt" dat een monteur dat moet doen(?) weerhoudt mij daarvan. Moet dat? Of mag ik het toch zelf doen?
Reputatie 7
Hoi @jiepiewie

Super dat het modem al aangekomen is! Je kunt een afspraak maken met de monteur, of staat deze al? Zo niet, dan kun je bellen met 088-2000151. Ik adviseer de monteur dit om te switchen, glasvezel is erg fragiel en de kosten hoog als er iets misgaat.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
Sinds 5 oktober 2018 T-Mobile thuis internet DSL. Overstap van Ziggo naar T-mobile. Mijn grootste nachtmerrie gebleken.

1. Afgesloten 100mb en betaal ook hiervoor. Gisteren per abuis achtergekomen na contact met klantenservice dat ik maar 50mb heb en ook kan krijgen volgens postcode check. Nou die check in augustus/september leverde toch echt wel 100mb op en ook kunnen afsluiten. Medewerker heeft aangeboden om abonnement te beëindigen. Ga ik Zeker Doen. Over misleiding gesproken!
2. Zeer slechte internet, met name in de avond. Continu wegvallende internet. Zowel op wifi router T-Mobile (Huawei) als bekabeld via Devolo dlan 1200+. DSL lijn is gewoon slecht...slecht...slecht. Niet stabiel. Niet eens Champions League kunnen kijken vanavond. Tijdens eerste helft zeker 10x weggevallen. 10x in 45 minuten. Waardeloos!
3. Persoonlijk vind ik de klantenservice niet capabel. Kennis en kunde onder de maat. Gisteren gebeld en na 9 min werd het gesprek beëindigd toen ik ruim 4 min in de wacht stond. Vervolgens 2x gebeld en werd de telefoon direct na oppakken opgehangen terwijl ik geluiden op de achtergrond hoorde.

Mobiel abonnement en kwaliteit is gelukkig Super. Daar klaag ik niet over.

Resumé: internet thuis is T-Mobile een beginneling die helaas waardeloos kwaliteit en stabiliteit levert. Om deze reden kan ik T-Mobile onmogelijk aanraden. Ik zou zeggen blijf uit de buurt. Want ik ren ook weg straks.

Moderator edit: Dit is een dubbel topic. zie dit topic. Dubbele berichten zijn volgens de huisregelsniet toegestaan.
Reputatie 2

Hallo @Waqqas , het is een glasvezelverbinding.

Achter het modem heb ik een deco mesh wifi van tp link, echter heb ik een pc bedraad op het tmobile modem en daar ook geen internet.

De mexiacoverter:

Bovenste 2 groen constant

Midden links groen, rechts oranje constant

Onder links oranje, rechts groen allebei knipperend

Reputatie 1
Hallo
had al gereageerd op twitter maar geen reactie dus nu dan maar hier.
Heb nu al jaren die modem is het nu niet eens tijd voor een nieuwe deze begint gekken dingen te doen zoals,
het internet bekabeld valt gewoon weg en de wifi doet het soms ff helemaal niet op de laptop en de tv staat soms zomaar even stil ? dus dan moet ik de modem uit doen en ff wachten en dan gaat het wel weer even maar dat is volgens mij niet de bedoeling van en modem , kan moeilijk elke dag even de modem uit doen en dan weer aan om alleen dat ik geen nieuwe modem heb.
volgens mij wordt het echt eens tijd voor een nieuwe Heb net verlengd dus het zou wel lekker zijn dat ik nu eens een andere modem krijg deze was nog van vodafone

groet davith
Reputatie 7
Hi dabith, mocht je echt problemen ervaren dan kunnen we uiteraard de modem verwisselen maar je krijgt dan hetzelfde type modem terug, deze voldoet namelijk nog prima! 😉 Een fabrieksreset kan dit soort problemen vaak oplossing, druk hiervoor de FR/Reset knop even in met een tandenstoker of paperclip totdat alle lampjes op de modem gaan branden. Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren geef mij dan even een aantal concrete voorbeelden door met wat er precies gebeurt, samen met de dag en het tijdstip, dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Reageer