Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

905 reacties

Reputatie 1

Bij mij hetzelfde probleem. Soms brand het internetlampje niet zelfs. Ik moest bijna 4x per dag mijn modem herstarten (ik krijg soms zo weer verbinding, maar niet altijd dus). Mijn postcode is 5654JH. Is deze buurt te oud of zo voor een DSL-verbinding. Toen ik bij Ziggo was, had ik geen probleem (coax-kabel).:joy:

@Waqqas

Hallo @dianaarnos 

Kun je ook eens bekabeld testen met een andere laptop bijvoorbeeld en de Ookla speedtest app? Wellicht wordt de snelheid beïnvloedt door bepaalde software op het apparaat waarmee je nu test 

Een andere testserver gebruiken kan je ook proberen.

Ik heb het geprobeerd. Ik voer gewoon tests uit voor ookla services (speedtest) en wanneer ik dat doe, test ik zowel in enkele verbindingstransmissie als in parallel en in meer dan één server. Ik heb ook andere tests uitgevoerd, waaronder het aansluiten van een andere modem die een plugin heeft voor ookla services, op zoek naar het testen van transmissie zonder beleid zoals qos, poortopening, NAT en dergelijke.

 

Ik heb zelfs geprobeerd de kabel te veranderen, aangezien de technicus een cat6 zonder bescherming heeft geïnstalleerd. Ik ruilde het voor een betere, niets veranderde. Ik heb nog steeds jitter, latency downloads en uploads fluctueren, naast andere problemen. Ik heb zelfs geprobeerd om de modem voor mijn edgerouter x en een andere modem die ik ook parrudo. Niets werkte. Voorheen kwam hij zelfs net boven de 1gbit op upload en download en zonder dat er iets veranderd is in mijn huis, komt hij nu op max 700mb op download en 600 op upload. Het slaat nergens op.

Reputatie 7
@Zwoerd1981 Ik kan je geruststellen, je maakt gebruik van de 750 Mbps snelheid! De beperking van 100 Mbps wordt meestal veroorzaakt door hardware die deze snelheid niet aan kan. De meest voorkomende oorzaken zijn oude of goedkope netwerkkabels (gebruik in ieder geval cat5e kabels of hoger) en een verouderde netwerkkaart die niet geschikt is voor hoge snelheden. Soms kan het ook helpen om je netwerk adapter vast te zetten op 1 Gbps full duplex. Hoe je dit doet vind je hieronder:

Netwerkadapter aanpassen en statisch instellen op 1gbps full duplex
o  Zoek naar het ‘Netwerk and Sharing Center’
o  Klik links op ‘Change Adapter Settings‘
o  Selecteer de interface waarmee je verbonden bent met de router
o  Rechtermuisklik deze en selecteer ‘properties’
o  Klik vervolgens op ‘Configure’
o  Onder het ‘Advanced’ tab kies je voor 1.0 Gbps full duplex


@olaf76 Mijn collega heeft vanochtend een aanpassing gedaan aan je verbinding waardoor het probleem hopelijk verholpen is. Laat zeker even weten of dit inderdaad het geval is!

Op de Zyxel en ik geen default gateway configuratie, wel het LAN IP, dat staat idd op 192.168.43.1, de EdgeRouter krijgt ook een Stativ IP 192.168.43.2 op basis van zijn MAC adres, en dat adres staat in de firewall ingesteld als DMZ. Verder zijn er ook geen clients in dat LAN. Dit werkt ook allemaal echterna een tijdje houdt de verbinding tussen de EdgeRouter en de Zyxel op met werken. Ik heb geen internet meer (de lampjes op de Zyxel zijn wel groen) en kom dus ook niet op de beheerspagina van de Zyxel (https://192.168.43.1). Na uit/aan van de Zyxel lukt dat wel en werken verbindingen naar internet ook weer...

Reputatie 7

Hi @esje Excuses voor de vele vragen maar ik zorg graag dat ik voor mezelf duidelijk heb wat de situatie precies is. Ik zie dat je 2 TV Boxen gebruikt, zijn deze ook allebei aangesloten? Daarnaast geef je aan dat ook boven iets bekabeld aan hebt gesloten, is de dit de TV zelf of de Acces Point die je van ons hebt ontvangen? Als deze niet meer goed werkt dan kan je hem opnieuw instellen om de Wifi te verbeteren. Hoe je dat doet vind je hier

De binnenkomende verbinding ziet er in ieder geval prima uit en ook de streamkwaliteit van de TV is goed (zoals je zelf al aangaf) dus er komt een goed signaal binnen. De vorige melding is om deze reden ook door onze technische dienst gesloten omdat ze geen wegval hebben kunnen constateren. Maar geen zorgen, hier is zeker een oplossing voor! Als je bekabeld problemen ervaart met 1 apparaat probeer hier dan eens iets anders op aan te sluiten om te kijken of dit we; goed werkt. Als dit niet het geval is dan is er mogelijk iets mis met de kabel of de aansluiting op de modem. Probeer in dat geval de kabel aan te sluiten op een andere poort van de modem en dit opnieuw te testen. Blijft het signaal wegvallen? Dan kan je het beste de internetkabel vervangen. Op deze manier kan je de mogelijke oorzaken uitsluiten tot je de boosdoener hebt gevonden!

@Brian Ik heb gekeken en die staat toch echt op full duplex. Soms komt de upload nog wel boven de 100 Mbps uit met de speedtest, maar de download nooit. Net nog gekeken en down kom ik uit op 85,78, terwijl up uitkomt op 135,30. Indien mijn netwerk kaart de begrenzing zou hebben van 100 Mbps, dan lijkt het me niet logisch dat ik erboven uit kom.

Daarnaast heb ik sinds een aantal dagen dat 's avond zo rond een uur of half acht het internet zeer slecht is. Het lijkt met vlagen weg te vallen. Dit is zowel bedraad als met wifi. Later op de avond lijkt het dan wel weer goed te gaan.

Hallo,
 

Ik ervaar enorm veel problemen met T-Mobile thuis!
 

Ik heb sinds 20-02-2020 internet en tv van T-mobile en het is werkelijk een ramp!
Ik had me beter in moeten lezen want ik zie dat ik lang niet de enige ben.
 

Sinds ik klant ben ligt het internet er geregeld uit en heb ik zeer slecht beeld op tv. Dat kan nog, kastje eruit en erin en meestal ging het dan wel weer.
 

Nu heb ik sinds 16-04-2020 geen TV.. hiervoor contact gehad met de klantenservice maar tot op heden nog steeds GEEN oplossing! Gelukkig heb ik een tv met Chromekast en kan ik dus nog streamen om enigzins normaal tv te kijken!
 

op 23-4-2020 vliegt ook nog eens de internetverbinding eruit, waardoor ik dus helemaal niks meer kan. Als oplossing heb ik mijn mobiele telefoon gebruikt als hotspot.. die iemand ander weer als hotspot gebruikt om te streamen.. Maar zoals jullie het al raden vreet dit data en mijn abbo dat weer nieuwe data had vanaf de 16e is helemaal leeg (betaal 50 euro per maand) Fijn… komen dus ook nog een hoop kosten bij kijken. 
 

Uiteindelijk heb ik weer contact gehad met de klantenservice van T-mobile en zei konden me telefonisch niet helpen, waardoor er een monteursbezoek gepland werd (Na een week… hoe is het mogelijk) Gelukkig kreeg ik dan voor deze week wel onbeperkt internet op mijn telefoon.. ook niet handig want mijn parnter werkt thuis en ik niet.. dus ik ben nu al dagen onbereikbaar als ik aan het werk ben. Erg onhandig allemaal. Maar ik dacht.. gelukkig vandaag wordt heb opgelost.
 

Maar jullie raden het al.. er komt geen internet binnen dus moet KPN het oplossen (aan de telefoon werd me juist anders verteld, dat het wel binnenkwam) als we dit meteen hadden kunnen zien was dit bezoek niet nodig geweest en was ik misschien al geholpen.
 

Nu moet ik maar hopen dat KPN snel actie onderneemt.. want vanaf vandaag heb ik dus helemaal geen internet meer, ook niet op mijn telefoon tenzij ik zelf elke dag een bundel aanschaf.. sorry maar ik ga hier niet voor opdraaien en ook niet voor de abbo kosten waar ik geen gebruik van kan maken.
 

Ik geef jullie 10 dagen om dit op te lossen (er wordt een aangetekende brief verstuurd voor jullie ingebekenheid) want ik ben het zat en ik ga niet nog tot volgend jaar februari aan jullie diensten vast zitten!

Hello T-Mobile.

I have problems with connections to the Internet periodically. Especially around 17 - 21. Sometimes it happens for a few minutes, sometimes around a minute.

Of course, I restart my router. But it may help, may not. And after sometimes anyway I can experience downtime again. It’s not an issue with WiFi or my local network for sure.

I can provide a log when I experienced these problems if necessary.

I live in Amsterdam Oost.

Hoi Sjoerd.

Wat het slechte internet (vooral) 's avonds betreft: dit kan ook een andere oorzaak hebben, eentje waar meer van ons (T-Thuis klanten) last van hebben. In dit topic kun je lezen over de DNS-problemen. Ik had er zelf ook enorm last van, dus zit ik voorlopig op de DNS van cloudflare. Je zou zelf ook -al dan niet tijdelijk- de DNS kunnen veranderen, het is echt een verademing. 😉

Hallo today when i came from work to home my internet stops works, suddenly the globe loght turned red and there is no connection. 

Tried everything like in the guide (reboot, power, etc.) but anything worked.

Every light on the router is green, except for the globe -

 

What can I do?

Reputatie 4

Nu weer een storing in Leeuwarden? Geen internet. :(

Bliksem ingeslagen in Groesbeek zojuist..? Geen internet 6265BG. Geen storing bekend, nou nu dus wel... Geen klantenservice te pakken te krijgen 😐

Reputatie 1
@olaf76 Mijn collega heeft vanochtend een aanpassing gedaan aan je verbinding waardoor het probleem hopelijk verholpen is. Laat zeker even weten of dit inderdaad het geval is!
@Brian helaas is het nog niet verholpen 11-10 om 15:35 en 12-10 om 22:05 was de verbinding weg. Na herstart modem weer terug. Hoor graag wat er aan gedaan kan worden.
Reputatie 7

Hoi @swhnld ,

Ik wil graag je verbinding bekijken, maar zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem. Welk modem is er op dit moment aangesloten? Zou je de aansluiting willen nalopen en het mij laten weten via een privébericht, wanneer dit allemaal weer netjes is aangesloten? Dan kunnen we kijken naar een oplossing. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +15

@dianaarnos 

Heb je een Huawei mediaconverter? Kun je dan ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Heb je ook nog een andere laptop kunnen gebruiken en misschien testen in veilige modus om alle factoren die de snelheid verminderen te minimaliseren?

Reputatie 7
@Zwoerd1981 @olaf76 Hmm bij jullie beide kan mogelijk te maken hebben met DNS problemen die we hebben gehad, we hebben hier afgelopen vrijdag (de 12de) een aantal aanpassingen voor gedaan. Ervaren je na het weekend nog steeds problemen of hebben de wijzigingen geholpen? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
@Brian geen problemen meer opgemerkt sinds 12-10.
Reputatie 1

Zo de kogel is door de kerk , ik ga weg bij T Mobile .Het bezoek van de monteur was de druppel die de emmer deed overlopen.Klachten worden afgedaan als een broodje aap en ze kunnen denken dat de klant onder een steen vandaan komt . Maar helaas voor T Mobile dat is niet zo.

Het ligt uiteraard niet aan hun spullen maar die van mij ,iets wat sinds 3 jaar perfect heeft gedraaid totdat deze provider steeds slechtere verbindingen kreeg.

Eerst maanden geen nummer herkenning ,dan begint het internet steeds meer kuren te vertonen.

Een monteur de even de modem reset speedrestje doet en dan zegt dat alles is opgelost .

 

Daag T Mobile

 

Reputatie 1

Hoi @swhnld ,

Ik wil graag je verbinding bekijken, maar zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem. Welk modem is er op dit moment aangesloten? Zou je de aansluiting willen nalopen en het mij laten weten via een privébericht, wanneer dit allemaal weer netjes is aangesloten? Dan kunnen we kijken naar een oplossing. Ik hoor het graag van je!

Ok, prive bericht verstuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hello @dianaarnos, welkom op onze Community!

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Thanks in advance!😊

Reputatie 7
@olaf76 kijk eens aan, dat hoor ik graag! Top dat het is opgelost!😁
Reputatie 1

Hello T-Mobile.

I have problems with connections to the Internet periodically. Especially around 17 - 21. Sometimes it happens for a few minutes, sometimes around a minute.

Of course, I restart my router. But it may help, may not. And after sometimes anyway I can experience downtime again. It’s not an issue with WiFi or my local network for sure.

I can provide a log when I experienced these problems if necessary.

I live in Amsterdam Oost.

Same problems here for many week ,and today a TMobile engineer was here and said it was not  TMobile but my own network.

I have taken a new provider goodbye TMobile

Reputatie 2

Hi @Gijsenkalk, ik had echt gehoopt dat de problemen inmiddels waren verdwenen! Ik wil dat jij tot de laatste dag van je abonnement van een goede verbinding kunt genieten. Ik ben meteen weer een kijkje achter de schermen gaan nemen en ik zie een terugkoppeling van onze technische dienst. Wil jij de TV Box rechtstreeks op het modem aansluiten? Op deze manier kunnen mijn collega's meekijken en kan hopelijk zo snel mogelijk de boosdoener aan het licht komen. Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik echt mijn best doe om dit voor je uit te laten zoeken, want jij heb alle recht op duidelijkheid. Geef jij een seintje wanneer de TV Box rechtstreeks is aangesloten? Dan klop ik aan bij onze specialisten! 💪

Deze zit er al direct in sinds mijn eerste telefoontje met de helpdesk een maand geleden.. die hadden ze dus al lang moeten kunnen zien..

Hallo,

Het is mij opgevallen dat mijn T-Mobile thuis internet snelheid ondermaats is. Download blijft hangen op 130mbps en upload rond de 190mbps, terwijl dit meer richting de 500mbps zou moeten gaan. Dit is gemeten met de desktop app van speedtest.com en de desktop is bekabeld aangesloten (via switches).

Reeds geprobeerd:
- Netwerk adapter statisch ingesteld op 1000mb full duplex
- DNS ingesteld op cloudflare
- Reset naar fabrieksinstellingen van de Draytek Vigor2132f
- Rechtstreeks op de draytek aangesloten met (laptop)

Enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg. Kors
Reputatie 2
Hallo. de startdatum van mijn verbinding was donderdag. desondanks heb ik na het aansluiten van de modem volgens de instructies geen internet?

 

Ik heb gereset en het helpt niet, het internetlampje is uit

Reageer