Skip to main content

Model Name: DX5401-B1

Firmware Version: V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Sinds afgelopen donderdag valt regelmatig de internetverbinding weg en zie ik dat de router opnieuw opstart (system up time staat dan weer op 0).

Als deze weer is opgestart gaat het een tijdje goed maar herstart deze toch weer dagelijks. Ik kan inloggen op de router maar dan herstart deze ook weer dus ik kan geen instellingen wijzigen.

Ik heb een glasvezel aansluiting, de ONT en de router heb ik al van de stroom afgehaald en weer opnieuw aangesloten. Ook heb ik de aangesloten bekabelde apparaten losgehaald en opnieuw aangesloten maar het probleem blijft.

Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd omdat ik in andere vergelijkbare topics heb ik gelezen dat dit mogelijk komt door een lease time error en er door Odido een reprovisie kan worden uitgevoerd?

Hallo @pklijzing 

Ik heb ook een glasvezel abonnement met de T54 en de nieuwe b28 firmware. Het probleem dat de router vanzelf opnieuw opstart heb ik niet dus misschien kan je toch eens een fabrieksreset uitvoeren.

In de logs zie ik alleen een weergave foutje, ipv het IP adres zie je een mac adres.

Bedankt voor de snelle reactie @Waqqas 

Fabrieksreset uitgevoerd maar helaas heeft dit niet geholpen.

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Ook nu weer, tijdens het kijken naar het NOS-journaal (wo. 23 okt 2024, om ± 20.05) werd de T54 opnieuw opgestart. 

Wat is dit nu weer?

Ik heb ook firmware versie:V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Nu voor de tweede keer tijdens journaal om 20.16 ook weer!

In de security log van mijn T54 zie ik massa's Ping of Death attacks. Dat klinkt heftig. Zouden die er iets mee te maken kunnen hebben?

hoi,

ik heb hetzelfde probleem, met naar fabrieksinstellingen terug werkt het ook niet, alleen maar tijdelijk

met klantenservice meerdere keren gebeeld, van hun kant ook hetzelfde ervaren

zij kunnen ook de modem niet benaderen zonder hwt te rebooten

ze blijven mij aan het lijntje houden 

hoe ervaren jullie dat?

Hallo @sandokanhello @ellie_s 

Dat heeft er niks mee te maken en zou ook niet voor problemen moeten zorgen aangezien het gewoon meldingen zijn van je firewall die alles keurig blokkeert (pogingen om binnen te komen).

Het herstarten van de T54 komt door een bug in de firmware, ik las dat een moderator de firmware van de T54 kan downgraden zodat het is opgelost.

@Waqqas @ellie_s 

Dank je. Inmiddels heb ik inderdaad wel die meldingen maar met de oude firmwareversie geen problemen meer. 

Inderdaad is terug naar fabrieksinstellingen niet de oplossing - alleen de downgrade werkt. Na die downgrade moet je niet weer naar fabrieksinstellingen gaan want dan krijg je meteen ook weer de nieuwste (en niet werkende) firmware.

@sandokanhello en @Waqqas 

dank jullie wel voor het helpen!!

ik heb de andere thread gelezen en gevraagd inderdaad dat hij (de moderator) mijn helpt om de firmware terug te zetten

ik hoop op een antwoord van hem

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Ook nu weer, tijdens het kijken naar het NOS-journaal (wo. 23 okt 2024, om ± 20.05) werd de T54 opnieuw opgestart. 

Wat is dit nu weer?

Ik heb ook firmware versie:V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Nu voor de tweede keer tijdens journaal om 20.16 ook weer!

goede ochtend, ik ervaar hetzelfde probleem sinds een  paar dagen, zij het in de ochtend rond 7.45-8.00 uur. Ook de T54 en Firmware-versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28

hoi ​@SandraDH 

downgraden van de firmware heeft voor mij gewerkt ook. heb de threads opgezocht

misschien wil ​@Sven-Odido verder helpen?

hoi ​@SandraDH 

downgraden van de firmware heeft voor mij gewerkt ook. heb de threads opgezocht

misschien wil ​@Sven-Odido verder helpen?

@ellie_s Dank voor je reactie. Hopelijk kan ​@Sven-Odido verder helpen. Het modem knalt r as-we-chat weer uit 😖

Reageer