Skip to main content
Beantwoord

Zyxel-54 herstart probleem

• July 27, 2025
  • 10 reacties
  • 103 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Gedurende de dag herstart mijn router/modem meerdere keren. Soms op momenten dat er gebruik van wordt gemaakt, soms juist niet. Inloggen op de web interface lijkt een herstart te kunnen veroorzaken. Incidenteel raakt de router vast in wat een bootloop lijkt te zijn: crasht, herstart, herverbind, enkele seconden internet, crash. Powercycling heeft geen enkel effect. Zo'n bootloop heeft dus soms enkele uren geen werkbaar internet tot gevolg.

De modem in kwestie is een Zyxel T54 met firmware versie V5.17 (ABZC.0) T54C_b28. Op dit forum zie ik meerdere vergelijkbare klachten over deze firmware versie. Bij telefonisch contact krijg ik echter "standaard" hulp. Ja, de kabels zitten er écht goed in! Uiteindelijk krijg ik een nieuwe modem/router opgestuurd. Hetzelfde model, zelfde firmware, en dus, hetzelfde probleem…

Dus, daarom vraag ik het via deze weg. Zou het mogelijk zijn om mijn firmware te downgraden, in de hoop dit probleem te stoppen?

Beste antwoord door mennoberend

Hi ​@mennoberend, het is geregeld! Zet je modem kort uit en aan, dan staat de goede firmware erop!

Dankjewel Cheyenne! Zat me al een tijd dwars dus ben je zeer dankbaar :) 

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 27, 2025

Hallo ​@Zephy 

Heb je een DSL verbinding?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator je op de lijst voor een downgrade van de firmware kan zetten.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 27, 2025

Hallo ​@Zephy 

Heb je een DSL verbinding?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator je op de lijst voor een downgrade van de firmware kan zetten.

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb meteen mijn profile aangevuld. En klopt, ik heb een DSL verbinding. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Zephy, toppie! Dankjewel. Je firmware is teruggezet. Je kan je modem uit en aan doen, je moet er daarna geen last meer van hebben!

• is een nieuwe Poster
  • July 31, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido, mijn router herstart ook al maanden elke +-24u en zit nu sinds een dag in een bootloop. Zou je voor mij ook een firmware downgrade kunnen manifesteren, of moet ik daar een aparte thread voor maken?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 31, 2025

Hallo ​@mennoberend 

Heb je alvast alle privé velden in je community profiel ingevuld zodat de downgrade ook voor jou gedaan kan worden?

• is een nieuwe Poster
  • July 31, 2025

Heb het nog even gecheckt maar dat heb ik inderdaad!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mennoberend, geen probleem! Dit gaan we regelen. Ik heb het verzoek uitstaan, ik laat je weten wanneer het is geregeld!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mennoberend, het is geregeld! Zet je modem kort uit en aan, dan staat de goede firmware erop!

• is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • August 1, 2025

Dankjewel Cheyenne! Zat me al een tijd dwars dus ben je zeer dankbaar :) 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Toppie, fijn dat ik kon helpen ​@mennoberend! 😁