Skip to main content

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Nee allemaal de zelfde switch lijkt het op. 

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Top! Thx voor de update. Wel jammer dat het afwijkend is van de voorgaande storingen. 

@Brian over 15min zijn wij al 2 uur offline. Ik neem aan dat de interne analyse al inmiddels is afgerond? Wat gaat Operations nu voor stappen ondernemen om ons voor het weekend van internet te voorzien?

@LRvdLinden@Brian  kent van de hoed en de rand. Een ouwe rot in het vak, die de wegen binnen TM uitstekend kent en zich minstens zo goed als @Jason inzet. Ook gezien eerdere storingen waar hij een rol in speelde. Afgezien dat alle getagde mods een prima houding hebben, is Brian mijns inziens een goede senior in zijn functie. Jullie zijn dus bij hem in prima handen.

Voor nu toi toi toi en hopelijk een snelle oplossing. Volg het topic om te kijken of ik voor jullie iets kan betekenen, zoals bij updates een korte lijn met de moderators te faciliteren.

Volgens mij heb ik aangegeven vertrouwen te hebben in zijn aanpak. Jouw bericht is dus overbodig. Daarnaast net zoals de vorige keer, laat de berichtgeving maar over aan de TMO moderator. 

Hey @KevinJK88 Ik heb het meteen voor je gecheckt en geen zorgen, de vergoeding staat er in. Deze wordt verrekend met je factuur van augustus en die staat binnen een aantal dagen klaar. Je vind het bedrag dan hier op terug!

@Brian over een tegemoetkoming gesproken - ik zou de mijne rond de eerste krijgen - helaas niet ontvangen volgens afspraak.

Kan ik hierover het beste bellen met de klantenservice of zou jij mij kunnen doorverwijzen bij wie ik moet zijn?

@dannyde Ik geef het door, zodra ik een update heb van KPN/RF hoor je het direct.

Hi @christianvv ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en zo te zien ben je gelukkig al langer dan een dag weer online! Ervaar jij dit ook zo?

@Hidden.nld

Dan kan je hem misschien beter zelf al kopen voordat je overstapt naar T-Mobile of migreert naar 1000 MB zodat je die in ieder geval thuis hebt.

Kost maar een paar euro 🙂

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data

De installatie monteur en patch monteur hoort de juiste kabel bij zich te hebben. Een verkeerde patch zorgt niet alleen voor een airgap maar ook voor beschadiging van de connector.

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data

Interessant!

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

@Jason dank

ik zal morgen je updaten, ik heb net een test gedaan en dat ziet er allemaal weer goed uit

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

Ja ik dacht probeer het en belde hem met name om naar het service nummer van reggefiber te vragen

maar toen ik mijn naam noemde moest ie lachen dus hij wist waarover het ging en zei gelijk we zijn onderweg

zal zo wel goed komen, als dit niet helpt wist ie het ook niet meer…

@Jason ik heb net de KPN monteur gebeld die gisteren bij mij was, die is over een kwartiertje op locatie en zal de poortwissel dan fysiek omzetten

Hallo @dannyde 

Was de verbinding weer weggevallen en een reset van de mediaconverter heeft niet geholpen?

Correct, inmiddels 3x gereset

maar het probleem zit echt niet binnenshuis

Hi @christianvv ,

Thanks voor je terugkoppeling! Mocht de verbinding onverhoopt blijven klapperen, dan ga ik dit graag voor je aankaarten. Wil je in dat geval de verbinding blijven monitoren voor, laten we zeggen, drie dagen? Mocht in die tijd de verbinding nog wegvallen, wil ik je vragen om de datum en tijd te noteren wanneer dit gebeurt en hoe je het probleem ziet terugkomen. Dan kunnen wij ermee aan de slag! 

@all Ik heb het incident gemeld en we onderzoeken het momenteel: het lijkt deze keer (hoe toevallig ook) ongerelateerd aan de eerdere issues en is een tijdelijke hiccup voor zover we nu al kunnen constateren. We houden jullie op de hoogte!

Hoi @dannyde en @Mark_64, het is alsof de duvel ermee speelt inderdaad - sorry hoor! Ik pak het meteen op. @soepkip67 Thanks voor je alertheid! 👍

@Jason, dank

ik krijg net een mail dat guidion contact opneemt maar daar heb ik niks aan

laat KPN en guidion maar lekker samen komen

anders heb ik een 3e weekend op rij geen internet en 3e vrijdag op rij dat guidion komt en zal zeggen, sorry ik kan dit niet oplossen

@Jason, guidion kan maandag pas

voor het weekend wil ik dit opgelost hebben, remote telefonisch , bezoek van KPN of guidion.. dont care

als jullie dat niet kunnen bewerkstelligen dan svp zorgdragen dat mijn verzoek tot ontbinding wordt goedgekeurd

We zijn al praktisch de hele dag offline.

Hi @christianvv ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en zo te zien ben je gelukkig al langer dan een dag weer online! Ervaar jij dit ook zo?

Terwijl dit bericht geschreven werd… viel de verbinding weg. Wederom knipperende pon (nu nog steeds). Vervolgens valt tijdens het bellen ook de mobiele verbinding weg ‘geen service’. Nu inmiddels weer online maar de glasvezel nog niet.

Hallo @dannyde 

Was de verbinding weer weggevallen en een reset van de mediaconverter heeft niet geholpen?

Reageer