Skip to main content

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

@KevinJK88 We hebben de netbeheerder (KPN NetwerkNL/ReggeFiber) aangestuurd om dit te verhelpen. Ik ben anders bang dat de lijn blijft wegvallen zonder merkbare verbetering en dat is geen prettige manier om het restant van jouw contract uit te zitten. Ik houd ‘em nauwgezet in de gaten voor je!


Hoi @KevinJK88, de wet van Murphy is inmiddels wel aardig toepasselijk in jouw situatie, sorry dat dit op blijft spelen! De gateway klopt inderdaad niet, er lijkt dan iets mis te gaan met de routing aan jouw kant. Ik zie dat mijn collega van de Klantenservice het doorgespeeld heeft naar de technische dienst. Ik ga dit proberen meteen door de netbeheerder te laten bekijken, anders zitten we weer vijf dagen te wachten voordat er iets gebeurt. Ik houd je op de hoogte!

Inderdaad ja.

 

WiFi werkt op het moment helemaal niet. En alleen poort 1 en 3 werken op de modem.

 

Top dankjewel!


Hoi @KevinJK88, de wet van Murphy is inmiddels wel aardig toepasselijk in jouw situatie, sorry dat dit op blijft spelen! De gateway klopt inderdaad niet, er lijkt dan iets mis te gaan met de routing aan jouw kant. Ik zie dat mijn collega van de Klantenservice het doorgespeeld heeft naar de technische dienst. Ik ga dit proberen meteen door de netbeheerder te laten bekijken, anders zitten we weer vijf dagen te wachten voordat er iets gebeurt. Ik houd je op de hoogte!


@Jason  sinds vannacht wederom geen tot een haperende verbinding. Al mijn netwerk apparaten werken niet meer.

 

En als ik op de modem probeer in te loggen kom ik op een Ziggo pagina uit?!

Zelfs na een factory reset blijft de pagina naar voren komen.

 

Valt me ook op dat de standaard gateway ineens 192.168.178.1 is ipv 1.1



Download zoals altijd, upload klein beetje minder maar nog steeds ruimschoots voldoende


Niets te danken: jullie bedankt voor jullie inzet en geduld. Zodra ik weet wat precies de oorzaak is geweest, komen we erop terug! 

We zullen het op deze manier blijven aanpakken, dit werkt voor iedereen het beste. Er mag best eens wat meer geluisterd worden naar de consensus van klanten. Jullie staan immers aan de frontlinie en ervaren hoe de problemen tot uiting komen en waar we kunnen verbeteren. Dat begint bij de servicekant. Ik ben blij dat we daar vandaag een kleine stap vooruit in gemaakt hebben.

Hi Jason @Jason ik ben ook uiterst tevreden met je communicatie en aanpak vandaag … de updates waren goed en ook als er geen nieuws was communiceerde je dit

heel fijn , super bedankt

 

 


@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?

Enkele metingen gedaan:
Downspeed is iedere keer boven de 910 Mbps
Upspeed varieert tussen de 300 en 500 Mbps.
 


Hier wisselende resultaten met de speedtest. De download snelheid lijkt achter te blijven, dit is wat ik eerder ook al had geconstateerd (voor het probleem van vandaag). Vreemd genoeg laat de Google speedtest wel weer goede waardes zien

 

1e test uitgevoerd 17:04 - 17:07 uur

2e test uitgevoerd 17:10 - 17:13 uur

  1. Speedtest.net
  1. Google.com → Speedtest
  1. kpn-itns.speedtestcustom.com

 


Niets te danken: jullie bedankt voor jullie inzet en geduld. Zodra ik weet wat precies de oorzaak is geweest, komen we erop terug! 

We zullen het op deze manier blijven aanpakken, dit werkt voor iedereen het beste. Er mag best eens wat meer geluisterd worden naar de consensus van klanten. Jullie staan immers aan de frontlinie en ervaren hoe de problemen tot uiting komen en waar we kunnen verbeteren. Dat begint bij de servicekant. Ik ben blij dat we daar vandaag een kleine stap vooruit in gemaakt hebben.

Zal inderdaad fijn zijn die terugkoppeling. Grote stap 😉 niet zo bescheiden!


Niets te danken: jullie bedankt voor jullie inzet en geduld. Zodra ik weet wat precies de oorzaak is geweest, komen we erop terug! 

We zullen het op deze manier blijven aanpakken, dit werkt voor iedereen het beste. Er mag best eens wat meer geluisterd worden naar de consensus van klanten. Jullie staan immers aan de frontlinie en ervaren hoe de problemen tot uiting komen en waar we kunnen verbeteren. Dat begint bij de servicekant. Ik ben blij dat we daar vandaag een kleine stap vooruit in gemaakt hebben.


@Jason ik sluit mij aan bij @KevinJK88 ! Bedankt voor de begeleiding en continue updates. Ook al had je niet altijd iets nieuws, geen update is ook een update. Hierdoor heb je begrip en rust gecreëerd in dit topic. Echt super dat je open stond voor feedback en dit met beide handen aanpakte! Echt super!!!


@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest! 

De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?

Hi @Jason, wifi staat uit op het modem en enkel in lan 1 een utp naar macbook. Voor de storing pakte hij 980/980. Meerdere speedtesten komen rond de 800 uit. Maar idd zorg voor later. 


@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?

871 mbps down en 831 mbps up


@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?


@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest! 

De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?


@Jason dit zijn de uitkomsten van enkel een MacBook op het modem aansluiten dmv een utp en wifi. uit op het modem. Abbo betreft 1000/1000, een lage upload snelheid geeft vaak aan dat er nog niet iets goed is. kunnen jullie hier wat mee?

 

 


@Jason ondanks alle gezeik en ellende van de afgelopen week - wil ik je vandaag toch bedanken voor je aanwezigheid in dit topic en je updates.

 

Misschien handig om dit mee te nemen als het nog bij jullie intern besproken gaat worden. Je brengt veel meer rust bij klanten ipv niets te laten horen. 

 

Wat betreft je vraag over mijn mail over het kostenloos opzeggen komt zsm jullie kant op.


Hier werkt hij ook weer. Nog niet op volle kracht, maar weer zo'n 80% capaciteit. Ben heel benieuwd wat de oorzaak en oplossing waren en of dit nu een duurzame oplossing betreft!


Hier werkt het ook weer, op normale snelheden zo te zien.


Thanks voor je melding @KevinJK88


Hier doet hij het inmiddels ook. Bekabeld wel is waar 25mbps maar we hebben verbinding.


@LRvdLinden en @Autowiel Thanks voor jullie herstelmeldingen: het werk van de techneuten lijkt z’n vruchten af te werpen. De exacte root cause kunnen we nu nog niet benoemen, we komen hier snel op terug.


@KevinJK88Tot hoe laat het onderzoek precies doorgaat, hangt af van betrokken partijen. Dat is wellicht een flauw antwoord en niet waar je naar op zoek bent, maar wel het eerlijkste antwoord. We kunnen daar momenteel nog weinig over zeggen. Wat ik wel kan melden, is dat nu alle offline gemelde aansluitingen één voor één gecheckt worden. Bij jou @dannyde heeft één van onze techneuten het kunnen herstellen: ik hoop dat dit bij de rest ook vlot kan gaan. Later meer!


Sinds 16:26 uur lijkt het hier ook weer te werken


@Jason hier ineens ook weer internet. Wat was nu de aard van de verstoring en de oplossing. 


Reageer