Skip to main content

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

@dannyde No problemo, heel graag gedaan! En jouw frustratie is 2000 procent gegrond dus no worries, ik snap je helemaal! Het is ook gewoon naar dat het elke keer terug blijft komen.

Omdat een port move in principe alleen volledig werkt wanneer de patch nog handmatig omgezet wordt, heb ik toch nog voor de zekerheid KPN/RF op pad gestuurd - mocht het toch nog niet werken straks.


@dannyde Je bent momenteel de enige die nog offline is, we hebben alle opties doorgenomen en ik ben er vrij zeker van dat een port move het enige is dat momenteel zal werken. Anders blijf je om de haverklap hetzelfde issue tegen het lijf lopen. Ik heb dit meteen uit laten voeren - het zal straks effect moeten hebben. Kun je het over een uurtje nog eens controleren?

@Jason, dank je.. 

zal het met een uurtje testen

dank voor wederom het snelle oppakken en goede communicatie 

mijn frustratie die ik heb geuit is niks richting jouw maar dat weet je hopelijk

ik werk met voornamelijk engelse en amerikaanse collegae dus ben vrijwel volledig afhankelijk van internet om mijn werk goed uit te kunnen voeren


@dannyde Je bent momenteel de enige die nog offline is, we hebben alle opties doorgenomen en ik ben er vrij zeker van dat een port move het enige is dat momenteel zal werken. Anders blijf je om de haverklap hetzelfde issue tegen het lijf lopen. Ik heb dit meteen uit laten voeren - het zal straks effect moeten hebben. Kun je het over een uurtje nog eens controleren?


Guidion is niet de juiste weg: ik herstel dat foutieve ticket. Sorry hiervoor! Ik stuur direct KPN aan @dannyde 

Top dank je


@Jason los van dat dit zowiezo moet worden opgelost heb ik morgen een extreem belangrijke zoom conference die ik moet leiden en dat gaat niet op een mobiel met 1-2 streepjes

van de week ben ik gaan rondrijden in mijn auto om een betere verbinding te krijgen


Guidion is niet de juiste weg: ik herstel dat foutieve ticket. Sorry hiervoor! Ik stuur direct KPN aan @dannyde 


@Jason, guidion kan maandag pas

voor het weekend wil ik dit opgelost hebben, remote telefonisch , bezoek van KPN of guidion.. dont care

als jullie dat niet kunnen bewerkstelligen dan svp zorgdragen dat mijn verzoek tot ontbinding wordt goedgekeurd


Hoi @dannyde en @Mark_64, het is alsof de duvel ermee speelt inderdaad - sorry hoor! Ik pak het meteen op. @soepkip67 Thanks voor je alertheid! 👍

@Jason, dank

ik krijg net een mail dat guidion contact opneemt maar daar heb ik niks aan

laat KPN en guidion maar lekker samen komen

anders heb ik een 3e weekend op rij geen internet en 3e vrijdag op rij dat guidion komt en zal zeggen, sorry ik kan dit niet oplossen


@all Ik heb het incident gemeld en we onderzoeken het momenteel: het lijkt deze keer (hoe toevallig ook) ongerelateerd aan de eerdere issues en is een tijdelijke hiccup voor zover we nu al kunnen constateren. We houden jullie op de hoogte!


@Mark_64 Ik heb een reprovisie uitgevoerd zodat de verbinding weer online kan komen: kun jij dit testen met een herstart van de Zyxel en Media Converter, alsjeblieft?


Hoi @dannyde en @Mark_64, het is alsof de duvel ermee speelt inderdaad - sorry hoor! Ik pak het meteen op. @soepkip67 Thanks voor je alertheid! 👍


Opmerkelijk dat deze keer bij mij de verbinding nog wel werkt, vorige keren viel die gelijktijdig met de andere melders weg. 

Ik krijg echt de indruk dat er een beunhaas loopt te kloten in die kast

webcammetje installeren ter verificatie 😀


Opmerkelijk dat deze keer bij mij de verbinding nog wel werkt, vorige keren viel die gelijktijdig met de andere melders weg. 

 Nou jinx je het wel een beetje voor jezelf😝


Opmerkelijk dat deze keer bij mij de verbinding nog wel werkt, vorige keren viel die gelijktijdig met de andere melders weg. 


Kleine aanvulling mocht dat helpen, het viel om 9:54 weg


@Jason de boel ligt er weer uit 


@dannyde,

Heb dit probleem alvast weer onder de aandacht van een moderator gebracht. Ik verwacht dat ze weer snel zullen reageren.

 

Thanks, ik heb het net ook bij de klantenservice gemeld

volgens mij moeten ze die hele kast voor de buurt maar eens vervangen😅


@dannyde ,

Heb dit probleem alvast weer onder de aandacht van een moderator gebracht. Ik verwacht dat ze weer snel zullen reageren.

 


@Jason ajb oppakken, PON lampje knippert weer


Hoppa het knalt er weer uit hoor


Heel graag gedaan, fijn dat het nu weer stabiel is - als zelfs KPN/RF opmerkt dat het in orde is, zou je bijna denken dat het dan puur aan de netwerkapparatuur ligt, maar dat is inmiddels ook al vervangen/aangepast. Goed, we houden het scherp in de gaten! Thanks voor je melding!


KPN is net geweest. Geeft ook aan dat het nog bij meerdere klanten speelt maar kunnen niet verklaren hoe. De lijn meting die ze gedaan hebben was keurig - niets op aan te merken.

 

Verbinding is nu ruim een uur weer actief dus hoop dat dit zo blijft. 

 

Bedankt @Jason voor het snelle schakelen vandaag. Hoop dat de verbinding het blijft doen tot de 11e!


@KevinJK88 We hebben KPN/RF op pad gestuurd. Ze kunnen rond het avonduur in de centrale zijn en gaan dan starten met herstelwerkzaamheden. Als het goed is, sturen ze jou ook nog de planning door, heb je die toevallig al gehad?

Ben net gebeld door een KPN medewerker. Er zal een monteur rond eind van de middag langskomen begreep ik.


@KevinJK88 We hebben KPN/RF op pad gestuurd. Ze kunnen rond het avonduur in de centrale zijn en gaan dan starten met herstelwerkzaamheden. Als het goed is, sturen ze jou ook nog de planning door, heb je die toevallig al gehad?


@KevinJK88 We hebben de netbeheerder (KPN NetwerkNL/ReggeFiber) aangestuurd om dit te verhelpen. Ik ben anders bang dat de lijn blijft wegvallen zonder merkbare verbetering en dat is geen prettige manier om het restant van jouw contract uit te zitten. Ik houd ‘em nauwgezet in de gaten voor je!

@Jason bedankt voor je update. Ik heb net inderdaad met een collega gesproken om m'n contract te laten be.ëindigen. Zij gaf inderdaad ook aan dat jullie er nog alles aan gingen doen om mij de laatste maand nog van een verbinding te kunnen voorzien.

 

Hoop op een snelle oplossing!


Reageer