Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)

Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 3

Hi @Brian is Apeldoorn-zuidbroek nu T-Mobile thuis ODF of KPN WBA? Kaart -> https://drive.google.com/open?id=1jm4f1Klu97FnPcOk3fEL7JDJE810KeGy&usp=sharing

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij geef je T-Mobile eerst voldoende tijd dmv een aangetekende brief om het probleem op te lossen en als dat niet lukt kan je het contract laten ontbinden volgens mij.

Reputatie 3

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Bedankt voor de update. Alleen dat het pas zo laat op de dag zal zijn is dan wat minder; dit was namelijk de vorige keer ook zo. Toen kregen we hetzelfde te horen dat het niet opgelost kon worden en men de volgende dag er verder mee aan de slag ging.

Dag later bleek er geen monteur in het weekend bezig te zijn geweest - resultaat; dat we allemaal wederom een weekend zonder internet hebben gezeten. 

Is er enige garantie dat er inderdaad een monteur met kennis op pad gestuurd gaat worden? Ik zit er namelijk net als andere klanten er niet op te wachten op een internet loos weekend.

Reputatie 7

Hi @ElbowlessGoat, helemaal super! Heel graag gedaan 😊

Hi @J33Bee en @KevinJK88, fijn om te lezen hoe actief jullie hier reageren! Goed om het zo in kaart te kunnen brengen. Ik heb bij een collega nagevraagd of het inderdaad mogelijk is om dit na te gaan en of ik dit met jullie kan delen. Ik ben in ieder geval blij dat jij nu weer online bent @KevinJK88. Maar het is inderdaad zeker niet de bedoeling dat dit vaker gaat gebeuren. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 3

Staat ook ergens dat je na zeg 2 weken storing gedurende je looptijd recht hebt op ontbinding van het contract of moet je daar een juridische procedure voor door?

Je kan het gewoon laten ontbinden. Even contact met ze opnemen. Anders adviseer ik je km vandaag in Apeldoorn naar de stad te gaan - daar in de winkel willen ze je wel helpen.

Ik heb er net een klacht ingediend. 

@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?

871 mbps down en 831 mbps up

Reputatie 3

Hier hetzelfde probleem. Al weken met problemen op de donderdagen. Volgens T-mobile en de monteurs lag het aan de kabels binnen in huis en had het niets met de lijn van T-mobile te maken.

Net met de Servicedesk gesproken zij geven aan dat het nog minimaal 2 dagen gaat duren voordat het opgelost is omdat ze afhankelijk zijn van een extern bedrijf.

Staat ook ergens dat je na zeg 2 weken storing gedurende je looptijd recht hebt op ontbinding van het contract of moet je daar een juridische procedure voor door?

Je behoort eerst de leverancier/aanbieder van de dienst schriftelijk of per e-mail in gebreke te stellen. Het beste is schriftelijk en dit aangetekend te doen, in dit geval ontvang je een bevestiging dat het schrijven aan de leverancier/aanbieder is ontvangen.

In deze brief beschrijf je uitgebreid de storing/problemen, de zaken die je zelf zoal hebt ondernomen om de storing/problemen opgelost te krijgen.

Vervolgens schrijf je dat je van de leverancier/aanbieder, binnen redelijke termijn de storing opgelost dient te zijn en je hen in gebreke stelt waarbij je afziet van de overeenkomst (lees; de overeenkomst ontbind) vanaf het moment dat de storing bij je is opgetreden.

Let wel; een redelijke termijn is over het algemeen 14 dagen vanaf het moment dat het schrijven is gearriveerd. Vergeet hierbij niet om een schriftelijke bevestiging/reactie te vragen, lang niet alle partijen sturen n.l. een bevestiging van de brief.

Eventueel kun je ook per e-mail bovenstaande doen, maar helaas volgt hier lang niet altijd een reactie en oplossing. Mocht je toch deze weg willen bewandelen (de gok erop wagen) dan kun je dit via klantenservice@t-mobilethuis.nl aangeven. Zet in het onderwerp, je klantnummer.

Zie ook dit artikel op consuwijzer - Kopje;

Wat kan ik doen als het probleem aan mijn aanbieder ligt?

@KevinJK88 - Een klacht is geen storingsmelding en dus gebreke stelling en zou in principe nooit resulteren in het ontbinden van de overeenkomst. Overigens is een storingsmelding via de T-Mobile Shop precies het zelfde als een storingsmelding via de T-Mobile klantenservice. Een storingsmelding is iets dat je kunt blijven herhalen zonder ergens recht op te hebben, dit kan pas alleen vanaf het moment dat je een partij in gebreke stelt.

Reputatie 3

@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest! 

De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?

Hi @Jason, wifi staat uit op het modem en enkel in lan 1 een utp naar macbook. Voor de storing pakte hij 980/980. Meerdere speedtesten komen rond de 800 uit. Maar idd zorg voor later. 

Reputatie 3

Hier ook opnieuw gesproken met de klantenservice - zij geven aan dat er niet genoeg problemen zijn gemeld voor een “hoge prioriteit”.

SCHANDALIG!

@Jason @Brian @Lisa 

Wat gaan jullie hier aan doen? Dit is toch te gek voor woorden dat wij als klant niet geholpen worden. Werkelijk waar een waardeloze klote situatie.

Jammer dat dit nog standaard is. Ik heb hier overigens wel gezien dat iemand eerder mocht ontbinden. DIt was kennelijk helaas dan uit coulance.

Pffff, net gebeld. Zegt die meneer aan de telefoon doodleuk dat hij het naar de technische afdeling doorzet en daar een verwerkingstijd van 7 dagen voor staat. Wat een grapjas. Ik heb gezegd dat ik nu op dag 7 zit en als dat de verwerkingstijd is ik verwacht dat het vandaag opgelost is. En anders maak ik idd gebruik van mijn bedenktijd van 14 dagen. Nu 9 dagen klant waarvan nu dag 7 geen internet. Waardeloos! 

Jammer dat dit nog standaard is. Ik heb hier overigens wel gezien dat iemand eerder mocht ontbinden. DIt was kennelijk helaas dan uit coulance.

Buiten de wettelijke procedure om is inderdaad vooral uit coulance, je kunt het natuurlijk proberen maar de leverancier is niet verplicht om daar gehoor aan te geven. Misschien dat je via het e-mail adres ( klantenservice@t-mobilethuis.nl ) toch zoiets voor elkaar kunt krijgen (?).

Pffff, net gebeld. Zegt die meneer aan de telefoon doodleuk dat hij het naar de technische afdeling doorzet en daar een verwerkingstijd van 7 dagen voor staat. Wat een grapjas. Ik heb gezegd dat ik nu op dag 7 zit en als dat de verwerkingstijd is ik verwacht dat het vandaag opgelost is. En anders maak ik idd gebruik van mijn bedenktijd van 14 dagen. Nu 9 dagen klant waarvan nu dag 7 geen internet. Waardeloos! 

Wat bedoel je met Bedenktijd?

Reputatie 3

Ik denk dat tmobile in deze situatie niet zo moeilijk moet gaan doen.

We hebben vaak genoeg in dit topic aan de bel getrokken voor hulp - aan de telefoon hebben ze er de ballen verstand van want er is letterlijk toegeven gisteren door een medewerker dat tmobile fout is geweest door een x aantal klanten(8 stuks) onder de algemene storing en oplossing te schuiven in plaats van beter onderzoek te doen.

In de winkel geven ze ook aan dat dit absoluut niet had mogen gebeuren. De medewerker bij wie ik zojuist geweest ben heeft zijn supervisor opgebeld waar ik bij stond - het verhaal uitgelegd en die is meteen rond gaan bellen.

Ook zij constateren dat het gewoon weg dom is dat er nu een Guidion monteur naar de klanten gaat omdat die -niets- voor ons kunnen betekenen. Het probleem ligt dieper alleen beseft de technische dienst dit niet.

Oh en wat betreft compensatie; bij mij gaven ze ook eerst aan dat dit er zou komen. Daarna niet meer. Maar de supervisor gaat er persoonlijk zorg voor dragen dat ik een compensatie krijg voor het feit dat ik geen diensten had en verlof heb moeten opnemen voor de dagen dat ik niet kon werken.

@KevinJK88 dat klinkt in elk geval goed ...

De storing is overigens niet op mij van toepassing. Ik moet zelfs nog overgezet worden en heb er gezien wat ik op dit forum voorbij zie komen nu al een hard hoofd in. De 2 weken optie is voor mij reden toch door te zetten.

Hier hetzelfde probleem. Al weken met problemen op de donderdagen. Volgens T-mobile en de monteurs lag het aan de kabels binnen in huis en had het niets met de lijn van T-mobile te maken.

Net met de Servicedesk gesproken zij geven aan dat het nog minimaal 2 dagen gaat duren voordat het opgelost is omdat ze afhankelijk zijn van een extern bedrijf.

Bizar, waarschijnlijk omdat het ‘gelukkig maar om een klein aantal mensen gaat’ zoals ze steeds melden. Gelukkig voor wie? Ja voor deze grote bedrijven, omdat de druk dan niet te groot wordt voor hun. Je moet toch een NOODOPLOSSING kunnen creeren voor deze klanten. Als de rest van de mensen die op dezelfde centrale zitten aangesloten wel internet hebben en het alleen de mensen op 1 switch betreft, dan kun je ons toch op andere switch prikken, of wat voor noodoplossing dan ook!? Echt te slecht voor woorden dit!!

Hoeveel meldingen hebben we nu ?

Reputatie 3

Buiten de wettelijke procedure om is inderdaad vooral uit coulance, je kunt het natuurlijk proberen maar de leverancier is niet verplicht om daar gehoor aan te geven. Misschien dat je via het e-mail adres ( klantenservice@t-mobilethuis.nl ) toch zoiets voor elkaar kunt krijgen (?).

Ik heb via de telefonische klantenservice dit aangevraagd

hij heeft het bij het team dat daar over gaat aangevraagd

vooralsnog is dat niet bindend, zijn aanvraag naar dat team is, mag ik deze klant ontbinden.. stel ze keuren het goed en ik ben weer online dan laat ik het even voor wat het is

oftewel aanvragen want het kan geen kwaad

Helaas hangt het er wel vanaf wie je aan de lijn hebt, iemand anders ‘kon’ het nog niet doen omdat er nog een ticket uitstond

Reputatie 3

Binnen 2 weken mag je de abonnement alsnog stopzetten als je een nieuwe klant bent - zou willen dat ik dit nog kon doen.

Ik denk dat er zat meldingen zijn. Nieuwe medewerker nu aan de telefoon en hij geeft aan dat het groter is dan alleen in Apeldoorn en we nu moeten afwachten. Meer informatie heeft men nu niet.

Reputatie 3

@KevinJK88dat klinkt in elk geval goed ...

De storing is overigens niet op mij van toepassing. Ik moet zelfs nog overgezet worden en heb er gezien wat ik op dit forum voorbij zie komen nu al een hard hoofd in. De 2 weken optie is voor mij reden toch door te zetten.

Ik kon het iig niet vinden in de algemene voorwaarden , nou heb ik deze wel relatief snel gescand

volgens mijn jurist is het overigens wel ‘common practice’ dat providers een dergelijk iets in hun voorwaarden opnemen

Hier wisselende resultaten met de speedtest. De download snelheid lijkt achter te blijven, dit is wat ik eerder ook al had geconstateerd (voor het probleem van vandaag). Vreemd genoeg laat de Google speedtest wel weer goede waardes zien

1e test uitgevoerd 17:04 - 17:07 uur

2e test uitgevoerd 17:10 - 17:13 uur

1. Speedtest.net
  1. Google.com → Speedtest
  1. kpn-itns.speedtestcustom.com

Reputatie 3

Ik denk dat tmobile in deze situatie niet zo moeilijk moet gaan doen.

We hebben vaak genoeg in dit topic aan de bel getrokken voor hulp - aan de telefoon hebben ze er de ballen verstand van want er is letterlijk toegeven gisteren door een medewerker dat tmobile fout is geweest door een x aantal klanten(8 stuks) onder de algemene storing en oplossing te schuiven in plaats van beter onderzoek te doen.

In de winkel geven ze ook aan dat dit absoluut niet had mogen gebeuren. De medewerker bij wie ik zojuist geweest ben heeft zijn supervisor opgebeld waar ik bij stond - het verhaal uitgelegd en die is meteen rond gaan bellen.

Ook zij constateren dat het gewoon weg dom is dat er nu een Guidion monteur naar de klanten gaat omdat die -niets- voor ons kunnen betekenen. Het probleem ligt dieper alleen beseft de technische dienst dit niet.

Oh en wat betreft compensatie; bij mij gaven ze ook eerst aan dat dit er zou komen. Daarna niet meer. Maar de supervisor gaat er persoonlijk zorg voor dragen dat ik een compensatie krijg voor het feit dat ik geen diensten had en verlof heb moeten opnemen voor de dagen dat ik niet kon werken.

Misschien ga ik ook nog even langs in de winkel dan…

Hier ook in Apeldoorn Welgelegen geen glasvezel connectie meer vanaf 8:57 uur.  Krijg geen IP-adres op de router.  

Reputatie 7
Badge +4

Doorgaans is een compensatie 1/30 van je maand bedrag per dag. Tenzij je Accord gaat met een andere competentie zoals een voucher voor onbeperkte internet. 

Tenzij er sprake is van overmacht.

Zie ook consuwijzer.

Voorwaar betreft compensatie ben ik ook niet de aangewezen persoon :) ik hou me meer bezig met oplossingen (kan daarna gekeken worden naar de compensatie)

Reageer