For the past 2 evenings the download speed at our address is very slow. When tested against external services it’s slower than 5Mbps, usually over 500Mbps.
The weird thing is that the upload speed is not affected, it is constantly over 400Mbps.
Anybody else encountering a similar issue? I restarted the router and also tested connected through the wired connection. It also only happened during the evening, while working during the day the connection was stable.
Thanks.
Bladzijde 1 / 3
Hi @bogtato,
Thanks for your message. There are no new signals for known issues with the downloadspeed. Has the speed improvement since your message? If not, I’ll gladly help out raising the speed. In order to give a proper estimation of your speed, I’d like to receive a couple of screenshots of speed tests. Please take a close look at the following steps! If the tests don’t meet the necessary criteria, we can’t start an investigation.
-Go to www.speedtest.net/apps in your browser and download the app for the device on which you want to perform the speed test - Please shut down all open systems including VPN -The computer or laptop has to be connected via an ethernet cable, a speed test of a TV or gaming computer can’t be used -Run the speed test. For the best results it’s best to test on several target servers. When you press the big GA-button, you can choose a server. Is the speed below the attainable average? Repeat the test on the same device but with a five minute intermission between the tests -Take at least two screenshots of speed tests on different target servers and make sure your whole desktop screen is visible, so we can see the connection type (it's important that it's visible that the speedtest is made with a internet connection via a ethernet cable) -Take a screenshot of the taakbeheer (Task Manager, on Windows) or the activiteitenmonitor (Activity Monitor on iOS): In Windows you’ll find this by pressing CTRL + ALT + DEL; choose more details if they’re not directly visible In Apple MacOS you can search for "Activity Monitor" from the Spotlight search box -Take a screenshot of the IP configuration: Windows: via the search function under shortcut “Windows + R”, type in: “cmd” and press Enter (or search for Opdrachtprompt/Command Prompt in the starting menu). After opening, type in: ipconfig / all and press Enter Apple MacOS: via the Finder or the Spotlight search window you can open the Terminal app. Type in: /sbin /ifconfig and press Enter. This will display all connections the device has at that specific moment.
Please send me the screenshots in one message and make sure that the mentioned steps are followed precisely.
Hello,
This started happening again in Almere area, is it a known fault or related to the storm?
Hallo @patrickmore
Heb je het T-Mobile apparatuur aangesloten? Probeer eens de mediaconverter te herstarten
Heb je ook vanaf de mediaconverter minimaal een CAT5E kabel lopen naar de modem en vervolgens ook minimaal een CAT5E kabel naar het apparaat waarmee je de snelheidstest doet? Voer de test ook eens op andere apparaten uit.
Ok, die 100/100 zat me niet lekker, bleek mijn switch te zijn, nu is de link weer 1000/1000. Sorry!
Hallo @patrickmore
Heb je het T-Mobile apparatuur aangesloten? Probeer eens de mediaconverter te herstarten
Heb je ook vanaf de mediaconverter minimaal een CAT5E kabel lopen naar de modem en vervolgens ook minimaal een CAT5E kabel naar het apparaat waarmee je de snelheidstest doet? Voer de test ook eens op andere apparaten uit.
Nu paar dagen 1000/1000 ODF, zit nu toevallig thuis te werken, Teams (internet) knalt er gewoon 3x uit. Snelheid komt niet boven de 100mbit. Echt kansloos!
Hoi @Menno-87, ik heb direct je verbinding onder de loep genomen en zie in de verbinding an sich geen bijzonderheden terugkomen. Wat ik wel zie is dat een apparaat aangesloten op poort 1 van het modem een ip-lease error geeft. Ik wil je vragen of je de apparaten op poort 1 opnieuw wilt opstarten en de verbinding met internet wilt onderbreken alvorens weer opnieuw te verbinden. Ik vermoed dat de problemen hierna opgelost zullen zijn!
Hey Ginny, De storing was gelukkig van korte duur en binnen een paar uur opgelost. Issue was niet het apparaat op poort 1. had meerdere apparaten met issues en dit apparaat herstart na het modem. Issue lag echt op straat en kwam qua symptomen overeen met de storing van afgelopen weekend.
Hoi @Menno-87, ik heb direct je verbinding onder de loep genomen en zie in de verbinding an sich geen bijzonderheden terugkomen. Wat ik wel zie is dat een apparaat aangesloten op poort 1 van het modem een ip-lease error geeft. Ik wil je vragen of je de apparaten op poort 1 opnieuw wilt opstarten en de verbinding met internet wilt onderbreken alvorens weer opnieuw te verbinden. Ik vermoed dat de problemen hierna opgelost zullen zijn!
Downloadsnelheid is er weer uitgeklapt. Zelfde kenmerken als vrijdag/zaterdag/zondag
Seems to be improving in Eindhoven again, thank you!
It’s getting worse again, still very unstable
Seems to be improving in Eindhoven again, thank you!
Happy to see that you're getting good results @Dennis H., we'll try our utmost best to keep it stable and fast!
Thanks for bringing it to our attention @Jeroen uit Eindhoven. We're still working very hard and zealously on a solution for the speed issue that some of our customers in Eindhoven are experiencing and we hope to give an update soon in this topic:
Same in Eindhoven, since 01:00 on Friday morning. Postal code 5614
Good evening @Boris . It looks like the problem in Almere has been resolved indeed. Getting good results on the download and a good rtd on ping
Hoi allemaal,
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met een trage verbinding in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte:
Iemand van T-Mobile die op de Eindhoven ellende zou willen acteren…ik kan niet eens op mijn werk meer inloggen sinds gisteren.
Daarbij hoop ik dat ze zich ook kunnen verplaatsen in iemand met een vrouw en 2 kinderen die geen internet hebben voor een lang weekend…
@Boris Today, so far, seems that problem is fixed, but previously during the day all was ok. I will retest during the evening. Thank you for the update
traceroute to kpn.com (13.248.191.199), 64 hops max, 52 byte packets 1 internal-ip (internal-ip) 3.119 ms 2.103 ms 1.855 ms 2 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1) 4.345 ms 4.221 ms 3.613 ms 3 10.10.10.170 (10.10.10.170) 5.408 ms 5.910 ms 5.638 ms 4 10.226.4.21 (10.226.4.21) 5.678 ms 5.829 ms 5.251 ms 5 amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100) 9.355 ms 5.788 ms 5.660 ms 6 52.93.113.173 (52.93.113.173) 6.304 ms
Idem hier, eindhoven postcode 5643. Sinds vrijdagochtend deze snelheden. Onbruikbaar in principe
Problemen in Eindhoven zijn Do op Vr avond rond een uur of 1:00 begonnen met een volledige outage. Internet is terug maar downloadsnelheid is laag.(factor 1000 - 3000 lager dan upload).
Hoi allemaal,
De problemen met de snelheid in Almere zijn opgelost. Met een vervanging van de hardware lijkt het issue verholpen te zijn. Klopt dit met jullie gegevens?
Hallo @Boris . Dank voor de terugkoppeling. Ik heb op dit moment een goede download snelheid. Upload snelheid varieert een beetje. Ping zit onder / rond de 4 Ms
Hierbij wil ik wel opmerken dat het probleem zich voornamelijk tussen 1900 en 2330 voordeed. Ik zou vanavond dus nog een testje moeten doen.
Tracing route to kpn.com c76.223.52.169] over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms Internal IP 2 2 ms 1 ms 2 ms 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl t143.178.224.1] 3 4 ms 3 ms 3 ms 10.10.10.170 4 3 ms 3 ms 3 ms 10.226.4.21 5 5 ms 11 ms 5 ms amsix01-ams1.amazon.com 80.249.210.100] 6 5 ms 9 ms 9 ms 52.93.113.183 7 4 ms 3 ms 3 ms a6a765f8ce415f49a.awsglobalaccelerator.com 76.223.52.169]
Trace complete.
Ik kom hier later vanavond nog even op terug.
Ook hier in Eindhoven (5643) sinds gisteren ochtend een download snelheid van rond de 1MB met een upload van 400MB met een 1GB abbo. daarbij een packet loss van 6%
Ook wil de tv niet meer alle kanalen weergeven en geeft veel storing.
Misschien is hier ook een hardware swap van toepassing…?!?
Hoi allemaal,
De problemen met de snelheid in Almere zijn opgelost. Met een vervanging van de hardware lijkt het issue verholpen te zijn. Klopt dit met jullie gegevens?
Same here (Eindhoven) internet is very.slow (1Mb)
Since yesterday I'm experiencing the same but then in Eindhoven. I have a download of 0,3mbps and upload of 800+. Not only during the evening but also now and yesterday the whole day.
Can this be looked into?
I can confirm that. However the same happened yesterday. During the late evening the download speed returned to acceptable values
Tracing route to kpn.com o76.223.52.169] over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms Internal IP 2 3 ms 3 ms 3 ms 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl t143.178.224.1] 3 5 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.170 4 4 ms 3 ms 3 ms 10.226.4.21 5 4 ms 4 ms 4 ms amsix01-ams1.amazon.com 80.249.210.100] 6 5 ms 5 ms 4 ms 52.93.113.183 7 4 ms 4 ms 4 ms a6a765f8ce415f49a.awsglobalaccelerator.com m76.223.52.169]
At 00:20 the issue seems to be fixed now -
traceroute to kpn.com (76.223.52.169), 64 hops max, 52 byte packets 1 internal ip - (internal ip) 3.202 ms 2.675 ms 3.494 ms 2 home (internal ip) 5.277 ms 4.477 ms 4.236 ms 3 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1) 6.027 ms 6.650 ms 5.752 ms 4 10.10.10.170 (10.10.10.170) 7.388 ms 8.441 ms 9.386 ms 5 10.226.4.21 (10.226.4.21) 8.236 ms 8.283 ms 7.732 ms 6 amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100) 8.181 ms 8.388 ms 7.690 ms 7 52.93.113.183 (52.93.113.183) 8.903 ms 52.93.113.177 (52.93.113.177) 9.226 ms 8.869 ms
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.