Heb glasvezel 1GB up en down.
Alle testen betreft speedtest internet zijn goed, tussen de 900-950 mbit, ook down en upload snelheden zijn goed.
Maar sinds 1 week heb ik dit issue betreft usenet download, zat altijd rond de 80-85 mb/s en nu is dat 20 mb/s geworden.
Wat ik heb geprobeerd:
Alleen Zyxel T50 router en 1 pc’s verbonden om te kijken of er geen andere apparatuur van invloed kan zijn daarna andere pc geprobeerd maar maakt geen verschil, snelheid blijft rond de 20 mb/s.
Dit dus gedaan om er zeker van te zijn dat er op mijn intern netwerk geen verstoring door andere devices (switches,etc) van invloed zijn.
Mijn zoon zit ook bij Odido maar in Brabant (Rijen) ook 1GB glasvezel up/down en gebruikt de zelfde usenet provider met de zelfde instellingen als ik en haalt makkelijk 80-85 mb/s.
De snelheid die hij haalt is dus goed, dit haalde ik ook, maar nu is dit 4x trager geworden en is sinds kort ontstaan.
Ander usenet provider ook nog geprobeerd om mijn usenet provider uit te sluiten maar ook daar ¼ van de snelheid die ik moet halen dus i.p.v. 20 mb/s haal ik net 5 mb/s.
Deze usenet provider heeft mijn zoon ook geprobeerd en die haalt gewoon 20 mb/s.
Wat gaat hier mis denk ik dan, wordt hier sinds kort throttling toegepast door Odido of is er een issue met routing, kan iemand van Odido hier iets over zeggen?