Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met mijn Odido 400MB glasvezel verbinding. Niks is naar mijn weten verandert in mijn netwerk, maar opeens is mijn upload snelheid de laatste paar dagen rond 3 MB/s.

Mijn download snelheid is perfect 400MB/s. Ik heb alles al van mijn router afgehaald Zyxel T50. En speedtest gedaan met met mijn laptop direct verbonden met de router met nieuwe kabels. Ook als ik via Wifi connectie maak met speedtest krijg ik dezelfde resultaten.

Heb tevens mijn sx/lx media converter opnieuw gestart (ook mijn router). (ook naar de pins gekeken, 3 en 4 staan aan, heb 1 en 6 geprobeerd maar dan geen internet).

99% zeker dat het probleem niet aan mijn kant ligt. maar graag zou ik dit willen oplossen.

Hey ​@Chaser0904, de speedtest is niet volledig, de uploadsnelheid heeft hij op de foto niet afgerond. Zou je een nieuwe test willen aanleveren die wel volledig is? 

Hallo ​@Tommie van Odido , ik zal proberen 1 deze dagen een nieuwe speedtest te laten doen. Op de foto kun je echter duidelijk zien dat de upload lijn rond 0,3 MB stabiel doorloopt dus dit zal al genoeg moeten zeggen (hij gaat niet opeens naar 400 MB omhoog), Wat mij langzamerhand wel opvalt is dat ik steeds alles moet doen, terwijl al door Guidion (door jullie gestuurd ) vermeld was dat het niet bij mij thuis ligt. 

Een nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem, dus mijn vraag is wanneer jullie iemand naar een wijk centrale sturen. Het probleem is ook ontstaan na onderhoud. Inmiddels heb ik vanaf rond 12 DEC geen fatsoenlijk internet.

Ik zal proberen komende dagen een nieuwe upload door te sturen, maar ik verwacht van jullie kant meer actie. 

Dankjewel ​@Chaser0904, ik zie hem tegemoet! 

Hallo ​@Tommie van Odido , ​@Teresa van Odido hierbij wederom een screenshot van de nieuwe modem. Zoals al gemeld de nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem als de oude. Wederom zoals gemeld door Guidion, dat het niet aan mijn kant ligt. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren van jullie kant. Ik zit momenteel al een maand zonder fatsoenlijk internet. Graag hoop ik dat jullie zo snel mogelijk iets van jullie kant doen.

Hey ​@Chaser0904, bedankt voor de test. Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst! Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden en oplossen.

Hey ​@Tommie van Odido hopelijk gaat er nu eindelijk iets gebeuren, aangezien dit probleem zich nu al een maand voor doet. 

@Tommie van Odido ik zie in andere delen van de Community dat jij ook PON registraties kan doen? Kun je dat ook voor aansluitingen die via het KPN netwerk lopen? Dan kan ik zelf wel een Nokia PON kastje bestellen. De wachtlijst van Guidion is erg lang (of zij hebben geen kastjes op voorraad).

Hier ook interessante tests… 

als nieuwe klant kreeg ik een glasvezelkastje waarvan bekend is dat ze veel problemen geven. Vanaf dag 1 al ruk internet. Ik heb meer aan de telefoon gehangen dan dat ik internet heb. 
Mijn contract is inmiddels weer opgezegd omdat er geen oplossing komt vanuit Odido. Ja, ik sta op een wachtlijst.. zonder enige eta voor een nieuw kastje.

ach, vrijdag ga ik over naar een andere provider. Odido moet echt iets doen aan de klantvriendelijkheid. De klantenservice doen hun best, maar zij kunnen ook niks omdat Odido de hardware niet op orde heeft. Zonde, ik had er vertrouwen in, na deze ervaring geen Odido meer voor mij..

screenshot van een bekabelde test. Een aantal tests gedaan in een tijd van 3 a 4 minuten. Uiteenlopende resultaten van een mega ping en jitter naar geen upload speed of geen download speed en de maximale snelheid. Oja, ook een aantal keer dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. 

Hallo ​@Tommie van Odido , ik heb een email ontvangen dat het is doorgezet naar de technische dienst ref nr: 75482547. in de email staat dat er contact opgenomen wordt binnen 3 werkdagen, dit is nog steeds niet gebeurd. 

Enige idee hoe het er voor staat nu, want van uit jullie kant gebeurd er weinig, vanaf het begin werd al gemeld door Guidion dat het aan de kant van Odido ligt, nieuwe modem maakt geen verschil. Wanneer gaat er iets van jullie kant gebeuren.

Hoi ​@Chaser0904, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst geeft aan dat het nieuwe modem aangesloten dient te worden. Klopt het dat dit nog niet is gedaan? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Hallo, ​@Ishana van Odido , ​@Tommie van Odido De technische dienst heeft inderdaad goed gezien dat de nieuwe modem niet is aangesloten. De laatste speedtest van mij is met de nieuwe modem gedaan(zie de afbeeldingen in dit topic). Zoals je kunt zien maakte het geen verschil of je de oude of nieuwe modem gebruikt. Sit is ook gemeld in het topic.

Vandaar dat de oude modem weer is aangesloten omdat daar nog een smart home achterzit. Ik ben een beetje klaar met dingen die Ik moet doen van jullie, ik heb alles gedaan speedtesten met oude modem en nieuwe modem (geen verschil), Guidion die langs is geweest en al gemeld had dat het niet bij mij ligt.

De technische dienst kan gewoon door gaan en checken met de oude modem. Sinds dat er onderhoud is geweest rond 12 december is mijn upload weg. Het wordt tijd dat jullie actie ondernemen en niet steeds mij dingen laten checken. Laat monteur naar de wijkkast gaan en daar eens metingen doen.

Inmiddels is dit probleem binnenkort bijna 2 maand aan de gang. Dus graag hoop Ik dat jullie snel met een oplossing komen in plaats van te zeggen dat ik dingen moet doen. De nieuwe modem maken geen verschil qua upload met de oude.

Bedankt voor de uitleg ​@Chaser0904, ik heb dit opnieuw teruggekoppeld naar onze technische dienst en opnieuw een ticket ingeschoten. 

Hallo ​@Tommie van Odido Zojuist heb ik een email gekregen om een afspraak te maken met Guidion. Zou je mij kunnen uitleggen waarom wederom een afspraak met hun? Helemaal in het begin is er een monteur van Guidion langs gekomen, En die concludeerde al dat het probleem niet bij mij thuis zit, (moet ergens in jullie data staan) Dus waarom weer een monteur?

Wat de monteur mij wel vertelde is dat het het beter is om over te stappen van glasvezel kabel (Momenteel zit ik kennelijk via KPN, en als ik 1GB neem dat zou het via Reggefiber gaan wat volgens hem beter is.)

Hey ​@Chaser0904, we hebben besloten om Guidion nogmaals aan te sturen omdat niet alles gecontroleerd is. We hebben nu Guidion aangestuurd om het ONT, patchkabel en koppelbus te controleren/vervangen en met eigen kabel en apparatuur te testen voor duidelijker informatie over het probleem!

Reageer