Skip to main content

Upload snelheid rond de 3 MB download snelheid 400 MB/s

• December 13, 2024
  • 50 reacties
  • 902 Bekeken

Toon eerste reactie

50 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • January 6, 2025

Hey ​@Chaser0904, de speedtest is niet volledig, de uploadsnelheid heeft hij op de foto niet afgerond. Zou je een nieuwe test willen aanleveren die wel volledig is? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 6, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido , ik zal proberen 1 deze dagen een nieuwe speedtest te laten doen. Op de foto kun je echter duidelijk zien dat de upload lijn rond 0,3 MB stabiel doorloopt dus dit zal al genoeg moeten zeggen (hij gaat niet opeens naar 400 MB omhoog), Wat mij langzamerhand wel opvalt is dat ik steeds alles moet doen, terwijl al door Guidion (door jullie gestuurd ) vermeld was dat het niet bij mij thuis ligt. 

Een nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem, dus mijn vraag is wanneer jullie iemand naar een wijk centrale sturen. Het probleem is ook ontstaan na onderhoud. Inmiddels heb ik vanaf rond 12 DEC geen fatsoenlijk internet.

Ik zal proberen komende dagen een nieuwe upload door te sturen, maar ik verwacht van jullie kant meer actie. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 7, 2025

Dankjewel ​@Chaser0904, ik zie hem tegemoet! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 11, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido , ​@Teresa van Odido hierbij wederom een screenshot van de nieuwe modem. Zoals al gemeld de nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem als de oude. Wederom zoals gemeld door Guidion, dat het niet aan mijn kant ligt. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren van jullie kant. Ik zit momenteel al een maand zonder fatsoenlijk internet. Graag hoop ik dat jullie zo snel mogelijk iets van jullie kant doen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 13, 2025

Hey ​@Chaser0904, bedankt voor de test. Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst! Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden en oplossen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 14, 2025

Hey ​@Tommie van Odido hopelijk gaat er nu eindelijk iets gebeuren, aangezien dit probleem zich nu al een maand voor doet. 

• is een Top Poster
  • January 14, 2025

@Tommie van Odido ik zie in andere delen van de Community dat jij ook PON registraties kan doen? Kun je dat ook voor aansluitingen die via het KPN netwerk lopen? Dan kan ik zelf wel een Nokia PON kastje bestellen. De wachtlijst van Guidion is erg lang (of zij hebben geen kastjes op voorraad).

• heeft eerste post geplaatst
  • January 14, 2025

Hier ook interessante tests… 

als nieuwe klant kreeg ik een glasvezelkastje waarvan bekend is dat ze veel problemen geven. Vanaf dag 1 al ruk internet. Ik heb meer aan de telefoon gehangen dan dat ik internet heb. 
Mijn contract is inmiddels weer opgezegd omdat er geen oplossing komt vanuit Odido. Ja, ik sta op een wachtlijst.. zonder enige eta voor een nieuw kastje.

ach, vrijdag ga ik over naar een andere provider. Odido moet echt iets doen aan de klantvriendelijkheid. De klantenservice doen hun best, maar zij kunnen ook niks omdat Odido de hardware niet op orde heeft. Zonde, ik had er vertrouwen in, na deze ervaring geen Odido meer voor mij..

screenshot van een bekabelde test. Een aantal tests gedaan in een tijd van 3 a 4 minuten. Uiteenlopende resultaten van een mega ping en jitter naar geen upload speed of geen download speed en de maximale snelheid. Oja, ook een aantal keer dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 18, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido , ik heb een email ontvangen dat het is doorgezet naar de technische dienst ref nr: 75482547. in de email staat dat er contact opgenomen wordt binnen 3 werkdagen, dit is nog steeds niet gebeurd. 

Enige idee hoe het er voor staat nu, want van uit jullie kant gebeurd er weinig, vanaf het begin werd al gemeld door Guidion dat het aan de kant van Odido ligt, nieuwe modem maakt geen verschil. Wanneer gaat er iets van jullie kant gebeuren.

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Chaser0904, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst geeft aan dat het nieuwe modem aangesloten dient te worden. Klopt het dat dit nog niet is gedaan? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 19, 2025

Hallo, ​@Ishana van Odido , ​@Tommie van Odido De technische dienst heeft inderdaad goed gezien dat de nieuwe modem niet is aangesloten. De laatste speedtest van mij is met de nieuwe modem gedaan(zie de afbeeldingen in dit topic). Zoals je kunt zien maakte het geen verschil of je de oude of nieuwe modem gebruikt. Sit is ook gemeld in het topic.

Vandaar dat de oude modem weer is aangesloten omdat daar nog een smart home achterzit. Ik ben een beetje klaar met dingen die Ik moet doen van jullie, ik heb alles gedaan speedtesten met oude modem en nieuwe modem (geen verschil), Guidion die langs is geweest en al gemeld had dat het niet bij mij ligt.

De technische dienst kan gewoon door gaan en checken met de oude modem. Sinds dat er onderhoud is geweest rond 12 december is mijn upload weg. Het wordt tijd dat jullie actie ondernemen en niet steeds mij dingen laten checken. Laat monteur naar de wijkkast gaan en daar eens metingen doen.

Inmiddels is dit probleem binnenkort bijna 2 maand aan de gang. Dus graag hoop Ik dat jullie snel met een oplossing komen in plaats van te zeggen dat ik dingen moet doen. De nieuwe modem maken geen verschil qua upload met de oude.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 20, 2025

Bedankt voor de uitleg ​@Chaser0904, ik heb dit opnieuw teruggekoppeld naar onze technische dienst en opnieuw een ticket ingeschoten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 21, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido Zojuist heb ik een email gekregen om een afspraak te maken met Guidion. Zou je mij kunnen uitleggen waarom wederom een afspraak met hun? Helemaal in het begin is er een monteur van Guidion langs gekomen, En die concludeerde al dat het probleem niet bij mij thuis zit, (moet ergens in jullie data staan) Dus waarom weer een monteur?

Wat de monteur mij wel vertelde is dat het het beter is om over te stappen van glasvezel kabel (Momenteel zit ik kennelijk via KPN, en als ik 1GB neem dat zou het via Reggefiber gaan wat volgens hem beter is.)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 22, 2025

Hey ​@Chaser0904, we hebben besloten om Guidion nogmaals aan te sturen omdat niet alles gecontroleerd is. We hebben nu Guidion aangestuurd om het ONT, patchkabel en koppelbus te controleren/vervangen en met eigen kabel en apparatuur te testen voor duidelijker informatie over het probleem!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 28, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido als het goed is hebben jullie van Guidion wederom een retour ticket gekregen. Problemen liggen niet aan mijn kant. Dus sinds December precies hetzelfde antwoord, nieuwe modem verandert niks en andere kabels ook niet. Guidion heeft wederom aangegeven dat er meerdere mensen met het zelfde probleem zijn. 

Snelste oplossing volgens hun ander abonnement welke niet via de KPN kabel gaat maar via regge fiber. 

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Chaser0904, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst geeft aan dat dit echt eerst moet gebeuren, omdat niet alles op locatie is uitgesloten. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 29, 2025

Hallo ​@Ishana van Odido , ​@Tommie van Odido , Gisteren heeft dus Guidion een terug koppeling gemaakt. Dat het probleem niet hier thuis ligt.

Ondertussen heb ik via Odido afspraak gemaakt voor de 1gb verbinding. Volgens Guidion monteur gaat dit via ODF netwerk en zou ik geen problemen moeten hebben met mijn upload. Alleen dit gaat volgens mij ook weer moeizaam eerste datum dat Guidion langs kan komen is 15 feb wat nu ingepland is. Nu kreeg ik vanmorgen een andere mail van Odido dat mijn aansluitdatum pas op 17 februari is, heeft het dan überhaupt zin om Guidion op 15 februari langs te laten komen, want hoe kunnen die alles testen?

Wat ook apart is, is dat ze via de telefoon moeilijk deden over het afsluiten van het abonnement met de korting van een nieuwe klant wouden ze niet doen. Dit terwijl ik straks al 3 maanden geen fatsoenlijk internet heb.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 30, 2025

Beste ​@Tommie van Odido , ​@Ishana van Odido Zoals je kunt lezen vanuit mijn laatste bericht heb ik gister wederom met Odido lang aan de telefoon gezeten.

De conclusie was dat ze nu wederom een monteur gaan sturen om mijn internet verbinding te verhogen naar 1GB. Hierna kwam opeens de grote verassing en mijn upload deed het weer helemaal normaal. (vanuit het niks) Ikzelf heb niks verandert, net heb ik wederom gebeld met Odido of ze konden zien wat er gisteren verandert is of dat ze ergens bezig zijn geweest, maar dit was niet te zien in hun systeem. (apart want er moet iets gedaan zijn ergens, aangezien ik niks heb verandert), anyway blij dat mijn internet (upload weer normaal werkt). 

Nu heb ik nog steeds een afspraak staan voor de verhoging naar 1000MB, omdat ik problemen had zouden ze wederom een nieuwe modem opsturen en monteur langs laten komen om deze 1000 MB te installeren. Nu is mijn vraag aangezien nu alles goed werkt en ik net al een nieuwe modem heb gekregen of het mogelijk is om nu al te worden overgezet naar 1000 MB zonder dat er een monteur hoeft langs te komen en een nieuw internet pakket wordt opgestuurd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 30, 2025

Hey ​@Chaser0904, je kan de afspraak op de 15e wel laten staan of verplaatsen naar de 17e, de patch zal op de 17e plaatsvinden dus vanaf dat moment kom je pas online als het goed is. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 30, 2025

Dank ​@Tommie van Odido , ik heb vandaag mijn nieuwe ONT ontvangen Huawei, kan ik deze zelf al installeren? Het lijkt me niet te moeilijk om eerlijk te zijn? Moet ik in de Huawei ONT nog iets configureren of is het plug and play.

Als ik deze nu installeer doet die het dan met mij 400 mb verbinding? en dan later met mijn 1 GB verbinding?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • February 3, 2025

Hallo ​@Ishana van Odido en ​@Tommie van Odido 

Kunnen jullie mijn vorige vraag nog beantwoorden?

ik heb vandaag mijn nieuwe ONT ontvangen Huawei, kan ik deze zelf al installeren? Het lijkt me niet te moeilijk om eerlijk te zijn? Moet ik in de Huawei ONT nog iets configureren of is het plug and play.

Als ik deze nu installeer doet die het dan met mij 400 mb verbinding? en dan later met mijn 1 GB verbinding?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • February 4, 2025

Het installeren is inderdaad niet lastig, je moet alleen heel erg voorzichtig zijn met de vezel. Die breekt/beschadigd heel snel waardoor je internet problemen kun ervaren ​@Chaser0904, echter kun je beter wachten op Guidion. Het ONT moet namelijk administratief worden aangemeld en aangezien het gaat om een migratie moet de monteur dat doen. 

GebruikersnaamRandomTekst

Het installeren is inderdaad niet lastig, je moet alleen heel erg voorzichtig zijn met de vezel. Die breekt/beschadigd heel snel waardoor je internet problemen kun ervaren ​@Chaser0904, echter kun je beter wachten op Guidion. Het ONT moet namelijk administratief worden aangemeld en aangezien het gaat om een migratie moet de monteur dat doen. 

Ik steun deze motie. En wilde ook nog even toevoegen dat behalve het potentieel breken van de vezel, het ook belangrijk is dat het uiteinde van de vezel niet vies wordt.

Dus, als het goed is heeft nieuwe apparatuur “afdek dopjes” op de gaten waar de vezel in moet. Het beste is die er pas af te halen als je klaar bent het ding te gebruiken, en ook pas de oude kabel uit het oude apparaat te halen, als je klaar bent hem om te wisselen.

Als er geen afdek dopjes opzitten, dan hebben ze misschien veel vertrouwen in de verpakking zelf, dat die het schoon houdt, dan is het goed om het apparaat in de verpakking te laten totdat je hem wilt gaan omstekkeren.

(Het gaat hier niet om seconden, heb vooral geen haast. Maar laat ook niet glasvezelkabels een tijdje lang liggen tussen de werkzaamheden door, als je even iets anders wilt doen.)

En raak de uiteindes niet aan, natuurlijk.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • February 4, 2025

Ik steun deze motie. En wilde ook nog even toevoegen dat behalve het potentieel breken van de vezel, het ook belangrijk is dat het uiteinde van de vezel niet vies wordt.

Dus, als het goed is heeft nieuwe apparatuur “afdek dopjes” op de gaten waar de vezel in moet. Het beste is die er pas af te halen als je klaar bent het ding te gebruiken, en ook pas de oude kabel uit het oude apparaat te halen, als je klaar bent hem om te wisselen.

Als er geen afdek dopjes opzitten, dan hebben ze misschien veel vertrouwen in de verpakking zelf, dat die het schoon houdt, dan is het goed om het apparaat in de verpakking te laten totdat je hem wilt gaan omstekkeren.

(Het gaat hier niet om seconden, heb vooral geen haast. Maar laat ook niet glasvezelkabels een tijdje lang liggen tussen de werkzaamheden door, als je even iets anders wilt doen.)

En raak de uiteindes niet aan, natuurlijk.

Hallo ​@GebruikersnaamRandomTekst en ​@Tommie van Odido mijn glasvezel is allemaal al aangesloten momenteel heb ik de patchkabel lopen van mijn glasvezel box naar een converter, nu heb ik van Odido ene nieuwe ONT gekregen Huawei, volgens mij het enige wat ik hier moet doen is de patch kabel er in, vanuit glasvezel box en dan stroom er op en ethernet kabel er in. Ik stap over van 400 MB naar 1 GB en had voorheen problemen met upload vandaar waarschijnlijk de nieuwe ONT (of mijn oude kan 1GB niet aan).

Dus in principe lijkt he mij dat ik niks met glasvezel kabel hoef te doen.

GebruikersnaamRandomTekst

Kan je iets specifieker omschrijven wat je bedoelt met dingen als “glasvezel box”?

Een ONT is letterlijk “Optical Network Termination”, oftewel, waar de glasvezelkabel terecht komt. Zonder glasvezel verbinding is het geen ONT.

Dus, ik vemoed dat we een misverstand of twee hebben over precies welke doosjes en/of kabels we het hebben. :)