's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 57 reacties
  • 1472 Bekeken


Toon eerste reactie

57 reacties

Reputatie 2

na al die verhalen … wordt de twijfel steeds groter … 

hadden jullie voorheen ook kpn ? of is dit de eerste provider ? als het bij kpn goed werkt  werkt het dan bij tmobile ook goed  ??

Wij hadden hiervoor ADSL, sinds vorig jaar glasvezel.

Iemand anders hier op het forum had dezelfde problemen en is overgestapt naar KPN. Die heeft nu geen problemen meer. Dus nee, als het bij KPN goed werkt, werkt het niet per sé ook goed bij T-Mobile. 

van het weekend nog maar eens goed in dit forum en tweakers gelezen over alle problemden rond Tmobile glas. heeft mij doen besluiten om de overstap te anuelren . ik ga het risco niet nemen dat ik straks ook gezeik heb

Reputatie 1

Hey @AT1979, Hoe zeer we allemaal deze situatie ook betreuren, zijn jouw verzoeken niet volledig uitvoerbaar en ietwat buitensporig. Begrijp me niet verkeerd, het is bijzonder naar dat er sinds 8 december geen oplossing gekomen is voor het tragere Internet in de avonduren. Vergoeding van alle maanden sinds de melding voor traag Internet in de avonduren kan ik echter niet aanmaken, ik zal een derde hiervan restitueren omdat we wel degelijk erkennen dat er een probleem is en omdat je beperkt bent geweest in het genieten van een geoptimaliseerde verbinding. Bovendien schorten we de overeenkomst per omgaande (in jouw geval per 18 maart aanstaande) op en dat is zoals afgesproken uit coulance. Met betrekking tot het mobiele abonnement: hier hebben wij geen enkele zeggenschap over als T-Mobile voor thuis afdeling. Tot slot wens ik je oprecht veel succes toe bij een volgende provider. Ik hoop dat je daar wel hetgeen krijgt waar je recht op hebt en dat er geen haperingen in de vezel zullen zijn.  

@Tommie De overstap naar mijn nieuwe provider per 18 maart is geregeld. Ik heb echter nog geen bevestiging van jullie ontvangen dat mijn contract bij jullie per die datum wordt gestopt. Van de terugbetaling heb ik wel mail ontvangen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AT1979, fijn dat alles geregeld is. Ik heb het zojuist ook vanuit ons in orde gemaakt. Hier ontvang je een e-mail over. Ik wens je alvast veel succes bij je nieuwe provider!

Reputatie 1

@Tommie De overstap lijkt allemaal netjes te zijn afgehandeld. Dank daarvoor.

Ik heb sinds de overstap geen problemen meer met internet in de avond, dus met een zelfde configuratie in huis heeft daar het probleem niet gelegen.

Ik heb het idee dat jij, @Cal en @Jason er alles aan hebben gedaan, maar die technische dienst van jullie mag wel een schop onder de kont krijgen. Daardoor lopen er klanten weg.

Ik hoop dat met mijn opzeggen het issue bij jullie niet ook is afgerond en dat jullie blijven zoeken naar de oorzaak om mensen als @robin93 te helpen

Hier in Ede (6711 LE) exact dezelfde problemen. ‘s avonds vanaf 19:30 is internet bijzonder traag. Zelfs nu ik de snelheid heb verhoogd tot de max. Pagina’s laden ontzettend traag. Speedtest laat wel goede snelheden zien (als de app eindelijk geladen is). 

Reputatie 2

@MarkiemarkopdefietsJe bent niet alleen hoor.. Zie hier mijn meting van HTTP verzoeken via Telegraf, gevisualiseerd in Grafana (helaas voldoet deze data niet volgens Odido), maar ik denk dat het wel duidelijk is:

 

HTTP response tijden in seconden. Logaritmische schaal op de Y-as. Tijd op de x-as.

Wij gaan binnenkort ook over naar KPN Zakelijk.

Reputatie 2

@MarkiemarkopdefietsJe bent niet alleen hoor.. Zie hier mijn meting van HTTP verzoeken via Telegraf, gevisualiseerd in Grafana (helaas voldoet deze data niet volgens Odido), maar ik denk dat het wel duidelijk is:

 

HTTP response tijden in seconden. Logaritmische schaal op de Y-as. Tijd op de x-as.

Wij gaan binnenkort ook over naar KPN Zakelijk.

Hoi ben ik weer. Voor een update. 

We zijn dus veranderd van provider. Nu we bij kpn zitten zijn alle glasvezel internet problemen verholpen! Nergens meer last van. In de avonduren blijft het internet ook gewoon stabiel! Ik zou zeggen doe je je voordeel mee. Want odido gaat dit probleem niet oplossen zo blijkt wel. 

Reageer