Skip to main content

Op 27 april werd mijn nieuwe glasvezel verbinding bij T-Mobile opgeleverd. Monteur kwam de boel installeren en alles werkte.

Voor welgeteld 7 dagen.

Sinds afgelopen donderdag, dus nu 5 dagen, is er geen signaal meer, niks, nada. Geen licht op de inkomende glasvezel lijn (heb toevallig zelf een lichtmeter, zit in de datacenter branche). Afgelopen zaterdag kwam er een monteur langs, om hetzelfde (met mijn lichtmeter, meneer had er geen bij zich, want waarom zou je, als je glasvezel komt troubleshooten?) te constateren. Zou via T-Mobile > KPN worden opgepakt. 

Zojuist T-Mobile maar even gebeld of er al een update was. Was er nog niet, ligt bij de backoffice.

Aangezien morgen mijn herroepingsrecht verloopt vroeg ik of de 5 van de 13 dagen dat het internet tot op heden niet geleverd is van die termijn kunnen worden afgetrokken. Helaas was dat geen optie, ik kan morgen een update verwachten (wat me overigens afgelopen weekend door T-Mobile voor vandáág beloofd was). 

Nou kan ik me best voorstellen dat dit een incident is en niet representatief voor de uptime van T-Mobile thuis maar even ter illustratie als dit morgen nog niet verholpen is is de uptime 50% and dropping, niet iets waar je op zit te wachten/ in deze tijden van thuiswerken.

Ik ben best bereid om nog af te wachten wat de uitkomst van het onderzoek is, maar ik vind het niet ok dat ik ondertussen mijn herroepingsrecht verlies, terwijl de diensten niet (meer) geleverd worden.

​​​​Ik hoop op reactie van T-Mobile.

​​​

Wouw….samenvattend begint de thread dat je eigenlijk overweegt te gaan opzeggen ivm naderen einde herroepingsrecht. Verlengen van dat recht is volgens de klantenservice niet mogelijk (ondanks meerdere dagen in deze periode geen service >50%).

T-Mobile @Jason beloofd je dat de bedenktermijn gekoppeld is aan het daadwerkelijk 14 dagen kunnen testen/gebruiken van verbinding. Dan blijf je dus nog even maar als je dan inderdaad (en begrijpelijk) concludeerd dat het niks is, blijkt het dus dat de 14 dagen vanaf begin contract/initial levering wel harde policy is.

Ergens denk ik dat het wel goed komt aangezien je de toezegging hier hebt staan (en gelukkig niet per telefoon oid). Maar denk wel dat men in het forum niet moeten doen alsof T-Mobile heel redelijk is en de klantenservice “misinformatie” verschaft terwijl het wel degelijk “policy” is klanten aan de 14 dagen te houden.

Dat je dan een uitzondering moet (en gaat krijgen) obv bovenstaand zal wel vast staan. Maar dan moet echt wel even iemand van de community management bij komen kijken en ingrijpen @Brian @Sander 

In elk geval blijken verzoenende/wenselijke teksten in het forum praktisch slecht uitvoerbaar. 

@Poefje volgens mij klopt die optelsom ja. Ben wel geneigd om het hele zooitje retour te sturen.

If it's too good to be true, it usually isn't.

Een reactie van T-Mobile op dit draadje zou leuk zijn.

Heb overigens nog steeds geen bericht van Guidion/T-Mobile via de andere kanalen..

Naar om te horen..hoe zit dat nu met dat herroepingsrecht? Hoe ziet die verruiming eruit? Is het nu dat je het nu in totaal 13 dagen heb kunnen ervaren… 7 dagen voor de eerste storing en nu 6 dagen tot de tweede. Of is de 14 dagen, 6 dagen geleden ingegaan?

Misschien dat omdat dit topic al op ‘beantwoord’ staat (en @Jason  afwezig is), dat er een ‘porretje’ nodig is :point_right:  @Sander @Brian  

Misschien Tim Hofman maar een appje sturen?

Inmiddels 3 telefoontjes met de klantenservice verder. En 4 beloftes niet nagekomen.

Telefoontje 1:

uitgelegd dat de verbinding wéér weg is na 6 dagen sinds de vorige outage. Dit keer is het geen glasprobleem. Er staat licht op de lijn (zelf gemeten) en de media converter is ook gewoon verbonden, maar het modem kan niet inbellen.

Geen service dus. Er wordt even een lijn meting gedaan onder het genot van een muziekje. Na 3 minuten: Nee, kan het modem niet bereiken. Dat snap ik als het niet inbelt/geen IP krijgt. T-Mobile medewerker vertelt me dat er maar weer een (Guidion) monteur moet komen. Ok, moet maar. Ik kan na het telefoontje een sms/mail verwachten om een afspraak te plannen.

3 uur later:

Telefoontje 2:

Nog geen bericht ontvangen van Guidion. T-Mobile medewerker zegt dat te zien in het systeem en zal zorgen dat er binnen een half uur bericht komt van Guidion. Ik vertel haar het verhaal van de monteurs die voor niks gestuurd werden tijdens de vorige outage met het vriendelijke verzoek deze stap deze keer over te slaan als blijkt dat ze toch niks kunnen betekenen en alsjeblief mij kunnen aansturen ipv Guidion. Kost alleen maar tijd. Dat zou bij wijze van uitzondering wel kunnen. We laten de aanvraag bij Guidion toch lopen voor het geval dat..

Nóg 3 uur later..

Telefoontje 3:

Nog steeds geen bericht van Guidion/T-Mobile. T-Mobile medewerker garandeert me dat het meteen wordt opgepakt. Dit is inmiddels alweer meer dan een uur geleden en nog steeds geen bericht van Guidion/T-Mobile.

T-Mobile, waar zijn jullie mee bezig? Serieus knap om 4x op één dag ik gebreke te blijven (en dat is exclusief het gebrek aan internet diensten)

Te vroeg gejuicht..

Internet ligt er weer uit. Dit keer niet een glasprobleem. Media converter is verbonden maar de modem kan niet inbellen. Beide meerdere malen gereset zonder resultaat..

Heb de klantenservice al weer gesproken en die willen wéér een monteur sturen (Guidion). Na de eerdere ervaringen met die gasten heb ik er een hard hoofd in dat dat iets zal opleveren.

Dus weer een paar dagen zonder internet schat ik.

Gaat lekker zo.

Soms zitten er weleens misvattingen tussen die ongelukkig geformuleerd zijn maar juist de goede intenties hebben. Gelukkig hebben we het kunnen ophelderen! 😉

Reageer