Skip to main content

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

En ik zie in de nieuwe app omgeving dat mijn thuis abo van 40,- naar 50,- p/m is gegaan. Hoop toch van harte dat het een bug is. Het hoort maar niet op..


In navolging van KPN?


Hey @florisVries & @tyson, om antwoord te geven op jullie vragen:

 

Ooh we zitten nu ineens in het Odido forum..Wat heeft dit voor consequenties voor de lopende zaken? 

 

Opnieuw beginnen gaan we zeker niet doen! Alle lopende zaken blijven uiteraard doorlopen. T-Mobile NL en Tele2 zijn nu samengevoegd. Tele2 Thuis blijft nog wel bestaan.

 

En ik heb een sim van tele2, een sim van t-mobile en een netwerk van t-mobilethuis, hoe valt dat nu dan in elkaar?🙈🥳

 

Dit betekend dat je nu twee mobiele abonnementen hebt van Odido en Odido Internet + TV.


@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed. 😁

@Demi van Odido hoe zijn de tests gegaan? Hier is de download snelheid helaas weer constant bij 250mbps 😬


Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido , kijk svp naar de tientallen eerder geposte screenshots. Van mijn kant is er niets veranderd. Ik ben juist benieuwd wat jullie tests opgeleverd hebben. Hier ging het toch om?? Alvast bedankt voor je antwoord. 


Hey @tyson,  ik heb zojuist intern gevraagd wat we nog kunnen doen. Hopelijk kunnen we dit voor jou oplossen. Er lijkt ondergronds iets niet goed te gaan gaf de monteur van Guidion aan. Zodra ik antwoord terug heb zal ik dit laten weten!


@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.


@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.

Nou, dat klinkt heerlijk positief 🙈

mits er ondergronds iets niet goed zit dan ga je (of partner kpn) het toch oplossen lijkt me?!  Ik ga me hierbij iig niet neerleggen. Dan maar weer een compensatie regeling. Je wilt niet weten hoeveel uren ik inmiddels in dit toneelstuk gestopt heb.

@florisVries bij jou inmiddels iets positiefs gebeurd?


@Tommie van Odido 3 weken verder en een opmerking dat jullie het ook niet meer weten. Wat is nu de stand van zaken? De hele zaak duurt nu al 1,5 jaar. Hoe kan dit?! Waar ligt het probleem, waarom is de duidelijke communicatie tussen jullie en KPN niet mogelijk? Waarom worden herhaalde adviezen van Guidion genegeerd? Waarom staat dit topic op ‘opgelost’ als er meerdere mensen nog steeds last van ondervinden? @florisVries hoe ziet het er bij jou uit op dit moment? Hier Odido Thuis weer volledig eruit en ik ben dit berichtje via 5g aan het posten. Graag een duidelijk antwoord hoe nu verder en een compensatie voorstel. Alvast bedankt.


Hi @tyson, ik heb nogmaals uitvraag gedaan. Ik zie de escalatie namelijk nergens terug.


Goedemorgen @Tommie van Odido , alweer bijna drie weken verder en geen reactie mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken? Hier nog steeds gemiddeld 250 mbps downloaad en 700-900 mbps upload (!). Echter tussen 2 en 3 november ging de download snelheid ineens flink omhoog: tussen 700 en 900 mbps download om vervolgens weer terug te vallen naar 250mbs. Ik weet niet of er op afstand wat tests werden uitgevoerd maar er was iig een flinke peak. Kunnen jullie dmv deze info achterhalen wat er precies gebeurde? 

 


@tyson Wat zijn je gemeten snelheden bekabeld op een pc of laptop? Ik wil geen boeman zijn in dit verhaal want ik zie dat het al langer speelt, maar met speedtests die op Wifi zijn uitgevoerd op een smartphone, kunnen we vrij weinig - sorry dat ik het zo bot stel. Voer graag onderstaande stappen door, dan kan ik je beter helpen met het probleem:

Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf.docx (odido.nl) en voor Mac Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.docx (odido.nl)


@Jason van Odido  @Tommie van Odido 


De snelheden ga ik zeker ook nog bekabeld meten plus de Activity monitor screenshots en IP con + CP
Maar aangezien de waardes nooit boven de 300-400Mbps gekomen zijn gekomen in het verleden (bekabeld en wifi) vond ik de meting een zeer positieve verrassing!

Uiteraard is je reactie 'bot' te noemen aangezien ik al zo lang met dit probleem zit en jullie tientallen metingen van mij, Guidion en KPN inmiddels ontvangen hebben over de afgelopen 1,5+ jaar. 
De resultaten werden door Guidion en KPN geconstateerd en doorgestuurd naar jullie technisch team. Ik ga er dus ook van uit dat ze allemaal zichtbaar zijn in jullie systeem?! Dus een link naar een handleiding hoe ik moet testen voelt dan ook extra als 'ik wordt niet serieus genomen' met mijn probleem (1/3e van de beloofde download snelheid). Dus daar hrste verzoek (6 weken geleden) de bevestiging hiervan helemaal niet terug zag in het systeem.
Hij heeft daarna nogmaals uitvraag gedaan. Daar ging mijn vraag juist over. Is deze inmiddels al gedaan?

2. Zijn er tussen 2 en 3 Juli op afstand wat tests / tweaks uitgevoerd aangezien er een flinke peak te zien was die ik in al de tijd nog nooit mee heb gemaakt. 

Kunnen jullie eventueel achterhalen of KPN bezig is geweest en weten jullie misschien wat er precies gebeurde? 

Alvast bedankt. De aanvullende info zou ik nog naar internet.service@odido.nl sturen op het moment dat de snelheid weer omhoog gaat (ik zit nu weer een aantal dagen op 250-300 mbps).


Hey @tyson, dit euvel is besproken in een meeting met KPN NetwerkNL. De desbetreffende collega is tot 21 november met vakantie. Ik kan dan het net ophalen hierover. Hopelijk heb ik dan wat meer informatie. Ik heb ook direct gekeken of ik iets kan zien op twee en drie juli, echter zie ik hier niks over terug in mijn systeem. Dit betekent niet dat er niks gebeurd kan zijn. Wil je rond 21 november opnieuw aan de bel trekken? Dan kan ik mijn collega aan de mouw trekken voor de escalatie!


@Tommie van Odido Goedemorgen, hierbij trek ik nogmaals aan de bel. Graag je collega aan de mauw trekken voor escalatie. Alvast bedankt.


Hey @tyson, ik heb mijn collega aan de mouw getrokken voor de escalatie! 

Dank @Tommie van Odido


Hi @Tommie van Odido , wanneer gaat de poortmove plaatsvinden? Als we 2023 kunnen afsluiten met een goed werkende glasvezel verbinding ben ik een happy camper en jij van me af. Goede deal toch?! 😁


@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido 

poort move wordt blijkbaar vandaag toch niet uitgevoerd 😖 kpn belde net om opnieuw een afspraak voor een monteur in te plannen en alles door te meten (alweer).. ?!

Ik ben in de waar wat jullie nou precies met kpn hebben afgesproken.

Eerst een poort move uit te voeren lijkt me namelijk een beter plan dan weer tot januari te moeten wachten. Graag een reactie hierop.

 


Hey @tyson, ik zie inderdaad dat KPN NetwerkNL de afspraak verzet heeft. Ze gaan in januari de poortmove uitvoeren en de lijn nogmaals doormeten. Hopelijk wordt het dan eindelijk opgelost! 


De kpn monteur is vanochtend langs geweest en heeft geconstateerd dat de download snelheid uiteraard veel te laag is. Echter is de Poortmove afgewezen door kpn!! Volgens hun zit de fout bij Odido, een domain probleem.
 

Ik weet even niet meer verder, zit nog steeds met hetzelfde probleem en wordt weer van het kastje naar de muur gestuurd. Guidion constateert meerdere keren problemen, jullie leggen het probleem neer bij kpn en vervolgens schiet kpn terug en wil niet eens een poortmove doen omdat het een Odido probleem is.

 

iets gaat hier echt niet goed in de communicatie en onderlinge afspraken.

 

hoe nu verder @Tommie van Odido ?


Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 


Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 

Yes, jij ook nog de beste wensen @Tommie van Odido !

Ik hoor graag wanneer er ergens weer een reactie komt. Je begrijpt mijn twijfels wel dat dit ooit nog opgelost gaat worden? 250 Mbps Down & 900 Mbps Up. Wat kunnen jullie mij aanbieden qua compensatie? Je antwoord mag natuurlijk via een pm.


@Tommie van Odido er stond voor vandaag tussen 12:00 en 16:00u opnieuw een nieuwe kpn afspraak ingepland, ik vervolgens weer thuis gebleven. Geen monteur gezien 😤 en vervolgens een mail van Odido ontvangen dat het probleem opgelost is ..verre van. Opnieuw mijn verzoek om duidelijkheid 


Update op mijn vorige post: monteur is niet meer geweest maar heeft blijkbaar op afstand de portmove uitgevoerd. Hij belde me vanaf de centrale. Op het werkbriefje stond wel dat er nog iets vervangen dient te worden maar dat hij dat niet kon aangezien hij ingevallen is voor zijn collega.

Net alles bedraad getest met Ookla speedtest en de download snelheid ligt nu ietsjes hoger (350mbps ipv 250mbps). Op de Odido server ging hij zelf met een enkele test naar 700mbps. Daarna weer richting de 400mbps. Upload is constant bij verschillende servers 800-900mbps.