Skip to main content
Beantwoord

geen verbinding met internet

• December 15, 2025
  • 19 reacties
  • 59 Bekeken

Beste Odido community,

Vanochtend had ik nog verbinding maar sinds de middag heb ik geen verbinding meer met het internet.

Glasvezel aansluiting, Zyxel T54 modem, Huawei ONT, bekabeld en wifi geen verbinding, stroom van modem en ONT gehaald, alle lampjes branden naar behoren. 

Is er een storing?

Beste antwoord door jeeieem

@Waqqas 

Ik heb net heel zachtjes wat druk op de connector in de WAN poort van de T54 gegeven, nu branden de lampjes weer.  

19 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@jeeieem, ik ben er voor je! Dit gaan we oplossen. Of er een storing is, check je altijd gemakkelijk in ons storingstopic. Mocht er een storing vanuit de netwerkbeheerder zijn, sturen we je een SMS ter informatie. Ik wil heel graag je verbinding bekijken om te zien wat er speelt. Wel mis ik je geboortedatum in je Community profiel. Voeg je deze nog toe? Geef mij een seintje als alle informatie compleet is, in dit topic. Ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

Toegevoegd.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@jeeieem, dat is snel! Dankjewel. Ik zie hier geen problemen binnen je netwerk. Echter stond je wifi wel uit! Deze heb ik aangezet. Heb je nu weer verbinding? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

Fijn dat je zo snel hebt gekeken.

Wifi staat bewust uit op de T54. Ik gebruik een losse router met mesh voor wifi.

Heb je nog andere ideeën?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 15, 2025

Hallo ​@jeeieem 

De wereldbol op de router is groen en PON brandt constant groen op de Huawei? Werkt internet wel als je iets verbindt met de Zyxel?

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@jeeieem, excuus! Duidelijk, ik zie dat de wifi nu weer uit staat. Aan onze kant gaat er niks mis, je connectie is 100% in orde. Werkt inderdaad alles zonder je eigen apparatuur? Anders moet je het echt in je setup zoeken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

@Waqqas, klopt. Wereldbol is groen en PON brand constant. Fabrieksreset uitgevoerd. Helaas nog steeds geen verbinding.

@Cheyenne van Odido, ik heb de setup thuis losgekoppeld, ONT en modem weer gereset. Nog steeds geen verbinding, zowel bekabeld als wifi (wifi weer aangezet op modem uiteraard).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 15, 2025

@jeeieem 

Kun je de internetkabel tussen ONT en router eens vervangen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

Kabel vervangen, nog eens geprobeerd met een andere kabel, geen internet.

In de oude situatie liep de kabel vanaf de ONT naar de T54 aangesloten op de WAN poort. 

Na vervangen van de kabel branden op de T54 geen WAN lampje en geen Internet lampje.

Op de ONT branden de Power en PON lampjes.

Als test heb ik de kabel op een van de LAN-poorten van de T54 aangesloten. Nu brand het LAN lampje, niet het Internet lampje.

Op de ONT branden de Power, PON en LAN lampjes 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 15, 2025

@jeeieem 

De kabel moet vanaf de WAN poort naar de blauwe WAN poort, plaats de eerste kabel weer eens terug, is dan het 2de en 3rde lampje nog steeds uit? Mogelijk is er dan wat defect en moet er een monteur komen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

@Waqqas , de Huawei ONT die hier hangt heeft

1 poort en die is geel. Zie foto. Voorheen was die aangesloten op de blauwe WAN poort van de T54. Heeft altijd gewerkt. Tot vanmiddag.

Ik heb de oude kabel nog eens aangesloten op ONT en WAN poort van de T54. EDIT: Er branden weer lampjes, ik test die verbinding voordat ik een conclusie ga trekken!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 15, 2025

@jeeieem 

Nu is het LAN lampje op de ONT aan en op de T54, 2 en 3 uit? Lijkt op de router die het probleem is dan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

@Waqqas 

Zie edit in mijn vorige post. Ik ga het een en ander testen. Maar 2de en 3de lampje branden nu.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 15, 2025

@Waqqas 

Het werkte een paar minuten. Maar, nu branden de lampjes niet meer. In de tussentijd heb ik niets veranderd qua kabels. Vreemd. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • December 15, 2025

@Waqqas 

Ik heb net heel zachtjes wat druk op de connector in de WAN poort van de T54 gegeven, nu branden de lampjes weer.  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 16, 2025

@Cheyenne van Odido 

Ik heb het probleem gevonden, de WAN poort op de T54 functioneert niet goed meer. Met een beetje druk op de kabel werkt de poort. Maar als ik het loslaat valt de verbinding weer weg. Is er een mogelijkheid om de modem te repareren of vervangen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • December 17, 2025

Hey ​@jeeieem, we kunnen de poort niet gemakkelijk voor je maken, wat ik wel snel kan doen is het modem omruilen. Dat heb ik zojuist gedaan, er wordt spoedig een T-56 naar je opgestuurd! Zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De T-54 willen we nog wel graag retour, hierover ontvang je nog intsructies via een e-mail. Laat je mij weten of het daarna opgelost is? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 17, 2025

Hi ​@Tommie van Odido, dank voor de oplossing. Uiteraard retourneer ik de T-54. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de switch van T-54 naar T-56?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • December 18, 2025

Neehoor, modems zijn bijna identiek ​@jeeieem, de T-54 heeft alleen nog een DSL-ingang en compatibiliteit erbij.